لیلا حاتمی و تک جمله‌های داوران بخش مسابقه کن ۲۰۱۴
تک جمله‌های داوران بخش مسابقه کن ۲۰۱۴ را در ادامه می خوانید...
همزمان با افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کن ، داوران بخش مسابقه جشنواره به ریاست جین کمپیون کنفرانس مطبوعاتی ترتیب  و به سوال‌ها پاسخ دادند. جمله‌های هیات داوران، از جمله لیلا حاتمی سینماگر ایرانی را منتشر می‌کند.

جین کمپیون:
«ما مسوولیت بزرگی روی شانه‌های‌مان داریم.عمری عاشق سینما بوده‌ام. این عمر آنچه را  به عنوان تماشاگر سینما هستم می‌سازد. همیشه برایم هیجان انگیز است که تلاش کنم و نگاه کارگردان به دنیا را بفهمم.  برای همه‌ی ما عشق به سینماست که پاسخ‌های‌مان را می‌سازد. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم چه احساسی خواهیم داشت. هر فیلم متفاوت است. می‌تواند شیرین یا خشن باشد، اما همه‌ی این چیزها غافلگیر کننده‌اند... بخشی از احساسی‌ست که قبلا تجربه نکرده‌ایم.»

کارول بوکه:
«همه‌ی فیلم‌هایی که انتخاب شده‌اند اکنون بیش‌تر در کانون توجه قرار دارند. بنابراین به راحتی هرانتخابی می‌تواند شخصی شود. اما اگر این فیلم‌ها انتخاب شده‌اند به این خاطر بوده که به لحاظ سینمایی بسیار باارزشی هستند. ما تصمیم گرفته‌ایم و جین از ما خواسته تا  در دوران جشنواره مطبوعات را نخوانیم پس می‌توانیم بی‌طرف باقی بمانیم.»

سوفیا کاپولا:
«مقداری سبک متفاوت در کارگردانی ارائه می‌شود و ما انتظار می‌کشیم تا غافلگیر شویم. با آغوش باز به استقبال آن‌ها خواهیم رفت.»

لیلا حاتمی:
« باید فیلم‌های بسیار خوبی را تماشا کنیم. برای من، انتخاب آسانی نخواهد بود.»

دو-یئون جئون:
«دارم کواک کواک می‌کنم! و نگران شده‌ام. اما مهم‌ترین چیز، فیلم‌هاست.»

ویلم دافو:
«توقع دارم فیلم‌های خوبی ببینم  و خودم را درگیر فرآیند خلاقانه کنم.  نتیجه‌اش انتخاب ما خواهد بود.هیجان‌انگیز، خلاقانه و باحال است.»

گایل گارسیا برنال:
«شخصا کمی نگران این موضوع شدم که قضیه شاید بسیار جدی باشد. دوست دارم مثل یک  گیم( مسابقه) به آن نگاه کنم. ما همه‌ی فیلم ها را درفضای خودمان تماشا خواهیم کرد و من برای همین اینجا هستم.»

جیا ژانکه:
«حضور در جشنواره فیلم کن شبیه در طلب عشق بودن است. مثل عاشق شدن‌های روزمره. ما همه‌ی فیلم‌ها را با ذهنی باز تماشا خواهیم کرد.»

نیکلاس ویندینگ رفن:
«همه‌ی ما نظراتی داریم اما بهترین کاری که می‌توانی انجام دهی رفتن به دنبال احساسات خود است. وراجی خواهیم کرد، درباره فرزندان بقیه بحث خواهیم کرد و درباره  فیلم‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد. هرنتیجه‌ای که حاصل شود نتیجه‌ای درست است.»



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



  مطالب پیشنهادی:
لیلا حاتمی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کن+ تصاویر
کدام فیلم از ایران مسافر فستیوال کن شد؟
یک تصمیم غیر منتظره برای مهران مدیری
شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد+ تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمز
اولین تصاویر لیلا حاتمی در هئیت داوران جشنواره کن