مرضیه برومند: تبلیغات صدا و سیما بچه های ما را به انحراف می کشاند
مرضیه برومند می‌گوید که هر وقت کارهای قبلی خود نظیر «خونه مادربزرگه» یا «مدرسه موش‌ها» و «زی‌زی گولو» را می‌بیند منقلب می‌شود.
برومند سپس با بیان اینکه نسبت به جوانان امروز که کودکان و مخاطبان دیروز این برنامه‌ها هستند، احساس مسئولیت بیشتری می‌کند، گفت: شاید زمانی که من این سریال‌ها را می‌ساختم، حواسم به این مسئله نبود که با ساخت این سریال‌ها مسئولیتم نسبت به بینندگانم انقدر سنگین می‌شود و شاید اگر متوجه این مسئله بودم کارهای بهتری می‌ساختم. ولی الان هم خوشحالم که من هر چه که در توان داشتم در کارهایم گذاشتم و همچنان هم این کار را می‌کنم.

برومند با انتقاد از آگهی‌های تلویزیونی و تاثیر آن بر کودکان گفت‌: متاسفانه آگهی‌های تلویزیونی ما یکی از دلایل اصلی به انحراف کشیده شدن فرزندانمان است. این آگهی‌ها نوع دیدن و نگرش فرزندانمان به دنیا را تغییر می‌دهند و متاسفانه مصرف‌گرایی را یاد فرزندانمان می‌دهد. ما با همین آگهی‌های تلویزیونی، فرهنگ پولدار شدن را به کودکانمان آموزش می‌دهیم و به او می‌گوییم که هر چه پولدارتر بشود خوب است. این‌ها چیزهای بدی است که متاسفانه دارد در بین کودکانمان جا باز می‌کند.

وی درخصوص فیلم جدیدش یعنی «شهر موش ها 2» گفت: من هم اینک که با شما صحبت می‌کنم سر مونتاژ فیلم «شهر موش‌ها 2» هستم و در استودیو صدابرداری با مصطفی خرقه‌پوش یکی از صدابرداران به نام کشورمان مشغول کارهای مربوط به صدای فیلم و مونتاژ آن هستیم. همزمان با مونتاژ کار جلوه‌های ویژه بصری و کامپیوتری فیلم هم در حال انجام است و به طور موازی کارهای مربوط به موسیقی فیلم، تیتراژ و تبلیغات نیز در حال انجام است تا ان‌شالله بتوانیم روز عید فطر عیدی خوبی به مردم بدهیم و فیلم را در آن زمان اکران کنیم. جالب آن است که نسل قدیمی‌ها اشتیاقش برای دیدن این فیلم بیشتر از کودکان امروز است آن هم به این دلیل است که بچه‌های امروز به دلیل اینکه ممکن است این موش‌ها را نشناسند اینطور برخورد می‌کنند.

بالاخره بین «شهر موش‌ها 1» و «شهر موش‌ها 2»، 30 سال فاصله زمانی وجود دارد. ولی من این فیلم را برای بچه‌های نسل امروز ساختم و هنگام ساخت «شهر موش‌ها 2» خیلی به فکر ساخت فیلمی که حس نوستالژیک را برای نسل دیروز برانگیزد نبودم. من به خاطراتی که نسل قبل از «شهر موش‌ها 1» داشته‌اند احترام گذاشته‌ام اما «شهر موش‌ها 2» فیلمی با قصه‌ای نو و در عصر معاصر است تا بچه‌های امروز را به این فیلم جذب کند.

برومند در پایان گفت: من یک گله‌ای دارم و آن هم این است که من با هر شبکه‌ی رادیویی یا تلویزیونی که مصاحبه می‌کنم بعد از گفت‌وگویم آهنگ «ک مثل کپل» از شهر موش‌ها را پخش می‌کنند. در صورتی که آهنگ خونه مادربزرگه، زی زی گولو یا حتی همین سریال اخیرم یعنی آب پریا نیز کارهای قشنگی است که نمی‌دانم چرا آنها را پخش نمی‌کنند. من از برنامه سبقت آزاد رادیو جوان تشکر می کنم که می خواهد تنوع به خرج دهد و آهنگ «خونه مادربزرگه» را قرار است پخش کند. در ضمن من باید یک تشکر ویژه از گروه موسیقی پالت بکنم که ترانه خونه مادربزرگه را با یک تلفیق زیبا خوانده‌اند و من هر وقت این کار را می شنوم از خوشحالی بغض می‌کنم و اشکم سرازیر می‌شود.

مرضیه برومند در برنامه «سبقت آزاد» حاضر شده بود؛ سبقت آزاد عنوان برنامه‌ای عصرگاهی از گروه جوان و جامعه رادیو جوان است که روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 تا 18:30 از این شبکه رادیویی پخش می شود.



گرد آوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


  مطالب پیشنهادی:
مسعود کیمیایی: هرگز نان به نرخ روز خور نبوده‌ام و نیستم
کیتی پری،مریلین مونرو وسایر هنرمندان با تایپوگرافی + تصاویر
الناز شاکر دوست در یک انیمیشن+ تصاویر
مجموعه آثار هنری جان لنون به حراج گذاشته شد!
هدیه تهرانی به روز مبادا رسید+ تصویر