آنجلینا جولی، رهبر مقابله با تجاوزات جنسی در مناطق جنگی +تصاویر
رهبری آنجلینا جولی در نشست علیه تجاوزات جنسی در مناطق جنگی
بازیگر سرشناس هالیوودی و سفیر ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل در نشست چهار روزه لندن خواستار تعهد واقعی و حفاظت از مردم بی‌دفاع برای پایان دادن به تجاوزات جنسی در مناطق جنگی شد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوودی و سفیر ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل در نشست لندن درباره خشونت‌های جنسی در زمان جنگ گفت، امیدوار است که نشست لندن نتایجی ملموس و قطعی داشته باشد.
 
وی به حاضران در این نشست گفت: ما باید پیامی به سراسر جهان ارسال کنیم مبنی بر اینکه قربانیان تجاوزات جنسی نباید احساس شرم و بی‌آبرویی کنند بلکه فرد متجاوز باید احساس شرم و بی‌آبرویی کند. ما باید فرهنگ بخشودگی از مجازات را از بین ببریم.
 
جولی افزود: این یک وهم و خیال است که تجاوز در جنگ اجتناب ناپذیر است. هیچ چیز اجتناب ناپذیری درباره این مساله وجود ندارد. تجاوزات جنسی یکی از سلاح‌های جنگ برای شکنجه و به سخره گرفتن مردم و حتی افراد بسیار کم سن و سال است. این مساله ربطی به مسائل جنسی ندارد بلکه همه چیز به قدرت مربوط می‌شود.
 
ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس و آنجلینا جولی روز سه شنبه این نشست چهار روزه را افتتاح کردند. این دو تن در دو سال گذشته با یکدیگر درخصوص این مساله همکاری کرده و با قربانیان تجاوزات جنسی در بوسنی و جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار کرده‌اند.
 
هیگ نیز در این نشست گفت: تنها یک مرد ضعیف و بی‌لیاقت به زنان تجاوز می‌کند. امیدوارم که این نشست با حضور 1000 نماینده از 117 کشور بتواند نتیجه موثر و کارآمدی داشته باشد.
 
هیگ ضمن اعلام اینکه انگلیس شش میلیون پوند کمک بیشتر برای قربانیان تجاوزات جنسی در نظر گرفته، گفت: قدرت بسیاری وجود دارد و اگر ما با یکدیگر متحد شویم می‌توانیم جریان متوقف نشدنی ایجاد کرده و این تجاوزات و سوء استفاده‌های جنسی را به تاریخ بسپاریم.


http://www.seemorgh.com/uploads/1393/03/kla112.jpg
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/03/kla113.jpg


گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



  مطالب پیشنهادی:
لاله اسکندری،بهاره افشاری و رضا کیانیان در جشنواره فیلم اربیل+تصاویر
پایان «مونا فریمن»، ستاره امریکایی+ تصویر
مهناز افشار و پیمان معادی برترین‌های جشنواره فیلم اربیل
زوج جنجالی هالیوود، برد پیت و آنجلینا جولی بر فرش قرمز فیلم «شیطان صفت»+ تصاویر
عکس های برگزیده مسابقه نشنال جئوگرافیک از جهان+ تصاویر