در زیر به تعدادی از ستاره های مشهور و ثروتمند هالیوودی اشاره کرده ایم که از فقر مطلق به ثروت و شهرت امروزی رسیده اند.
برای بسیاری از ما سخت است تصور کنیم که همه ستاره ها از اول ثروتمند نبوده اند. بسیاری از ستاره های هالیوودی که حالا پول پارو می کنند، از ابتدا خاویار نمی خورده اند و کودکی سختی را پشت سر گذاشته اند. در زیر به تعدادی از ستاره های مشهور و ثروتمند هالیوودی اشاره کرده ایم که از فقر مطلق به ثروت و شهرت امروزی رسیده اند.

10. سارا جسیکا پارکر
سارا به مدت شش فصل نقش روزنامه نگار خوش پوش یکی از سریال های محبوب تلویزیونی را بازی کرد و به خوبی از عهده آن برآمد. وی در نلسون ویل اوهایو بزرگ شد و در سال 2000 در مصاحبه با نیویورک تایمز درباره دوران کودکی اش گفته بود: «ما تحت نظر بهزیستی بودیم. یادم میاد که خیلی فقیر بودیم و هیچ وقت نمی تونم این قضیه رو پنهان کنم. بعضی وقتا برق هم نداشتیم. کریسمسو جشن نمی گرفتیم و گاهی جشن تولد هم نداشتیم. همیشه از اداره برق یا مخابرات زنگ می زدم و می گفتن می خوان برق یا تلفنمونو قطع کنن.» سارا یکی از هشت فرزند خانواده بود و نه پدر و مادرش و نه پدرخوانده اش نمی توانستند این خانواده بزرگ را از لحاظ مالی حمایت کنند. این هنرپیشه 49 ساله حالا 90 میلیون دلار ثروت دارد.

9. لئوناردو دی کاپریو
این روزها زندگی لئو دی کاپریو پر شده از قایق های تفریحی و جت های شخصی، ولی او از سال های اول زندگی اش به چنین سبک زندگی پر ریخت و پاشی عادت نداشت. قبل از اینکه او در هالیوود ستاره بزرگی شود، پسربچه فقیری بود که در لوس آنجلس زندگی می کرد. وی در ماه فوریه 2014 به لوس آنجلس تایمز گفته بود که در محله ای فقیرنشین در لوس آنجلس بزرگ شده است. در این محله مواد مخدر و روسپی گری آنقدر زیاد بود که باعث شد وی از همان کودکی دور مواد مخدر را خط بکشد، زیرا دور و برش معتادهای زیادی دیده بود. این بازیگر 39 ساله حالا نزدیک به 200 میلیون دلار ثروت دارد.

8. تام کروز
تام کروز در سال 1962 در شهر سیراکوز ایالت نیویورک به دنیا آمد. پدرش مهندس برق بود و مادرش تدریس می کرد. پدر او مرد سلطه گر و خشنی بود و خانواده آنها خیلی فقیر بود. کروز در سن کم به تئاتر علاقمند شد و در تئاترهای مدرسه نقش بازی کرد. در سن 11 سالگی مادرش از پدرش جدا شد و سال بعد پدرش از سرطان مرد. تام نوجوان بود که مادرش برای حمایت از چهار فرزندش 4 شیفت کار می کرد. تام سال آخر دبیرستان ترک تحصیل کرد تا بازیگری را دنبال کند. در سال 1983 تام در فیلم های The Outsiders، Risky Business و All the Right Moves بازی کرد. نقش او در فیلم محبوب Top Gun در سال 1986 او را به عنوان ستاره هالیوودی تثبیت کرد. تام کروز حالا حدود 500 میلیون دلار ثروت دارد.

7. هیلاری سوانک
هیلاری سوانک که دوبار برنده جایزه اسکار شده در توقفگاه کامیون ها در واشینگتن بزرگ شد. پدرش وقتی هیلاری خیلی کوچک بود خانواده را ترک کرد و همسر و دو فرزندش را تنها گذاشت. هیلاری در 15 سالگی ترک تحصیل کرد. مادرش هم در همین زمان شغلش را از دست داد و این خانواده وسایلشان را در کامیون ریختند و به کالیفرنیا رفتند تا هیلاری بتواند به دنبال رویایش یعنی بازیگری برود. آنها در ماشین شان زندگی می کردند و گاهی به منزل دوستانشان می رفتند و می ماندند تا اینکه توانستند پول اجاره یک آپارتمان را جور کنند. هیلاری چند نقش بدست آورد، ولی در سال 1999 بود که نقش اصلی فیلم سینمایی Boys Don’t Cry را بدست آورد و مشهور شد. با آنکه او برای فیلم "پسرها گریه نمی کنند" روزی 75 دلار می گرفت، ولی در کل توانست 3000 دلار جمع کند. حالا ثروت هیلاری سوانک به 40 میلیون دلار می رسد.

6. جیم کری
جیم کری در اونتاریوی کانادا به دنیا آمد و کوچکترین فرزند خانواده بود. او در طبقه متوسط رو به فقیر بزرگ شد تا اینکه وقتی نوجوان بود پدرش شغل خود را از دست داد. خانواده جیم به وضعیت سختی افتاد، آنها خانه شان را از دست دادند و در ون زندگی می کردند. او در سن 15 سالگی ترک تحصیل کرد تا تمام وقت کار کرده و از خانواده اش حمایت کند. او به عنوان نگهبان امنیتی و سرایدار کار می کرد. وقتی وضعیت خانواده او بهتر شد، جیم در حوزه کمدی شروع به کار کرد و کمدین استندآپ شد. در نهایت رادنی دنجرفیلد بود که او را کشف کرد و به او کمک کرد تا در حرفه اش پیشرفت کند. با آنکه جیم کری در کمدی استندآپ محبوب شده بود، ولی به فیلم و تلویزیون رو آورد. پس از آنکه در سال 1990 نقشی در شوی تلویزیونی In Living Color بدست آورد، یک دفعه معروف شد و حالا این بازیگر 52 ساله، نزدیک به 150 میلیون دلار ثروت دارد.

5. دمی مور
دمی در سال 1962 در شهر راسول ایالت نیو مکزیکو به دنیا آمد. پدر بیولوژیکی دمی چند ماه قبل از اینکه او به دنیا بیاید، مادرش را رها کرد. مادرش وقتی دمی 3 ماهش بود دوباره ازدواج کرد. خانواده او در توقفگاه های کامیون ها زندگی می کرد و مادر و پدرخوانده اش هر دو دایم الخمر بودند و دائماً رابطه ای خشونت آمیز داشتند. دمی از دبیرستان ترک تحصیل کرد و در شانزده سالگی از خانه والدینش درآمد تا دنبال حرفه مدلینگ برود. در هفده سالگی دمی در کلاس های تئاتر ثبت نام کرد و بخاطر نقش هایی که در سال 1984 در Blame It on Rio و در سال 1985 در St. Elmo’s Fire بازی کرد، معروف شد. نقش او در فیلم About Last Night (1986) باعث شد که دمی تبدیل به ستاره هالیوودی شود. این بازیگر 51 ساله حالا ثروتی بالغ بر 150 میلیون دلار دارد.

4. شنایا تواین
شنایا تواین با نام اصلی ایلین رجینا ادواردز در سال 1965 در ویندزور اونتاریو به دنیا آمد. والدین او وقتی شنایا دو سالش بود از هم جدا شدند و مادرش بچه ها را برداشت و با خود به تیمینز اونتاریو برد. مادر شنایا مدت کوتاهی بعد دوباره ازدواج کرد. خانواده آنها فقیر بود و خیلی از اوقات آنها غذایی برای خوردن نداشتند. از آنجائیکه آنها در منطقه دورافتاده ای زندگی می کردند، شنایا توانست شکار کردن و هیزم شکستن را یاد بگیرد. مادر و پدرخوانده شنایا رابطه بسیار خشونت آمیزی داشتند و در سال 1979 وقتی پدرخوانده شنایا سر کار بود، مادرش بچه ها را با خود به پناهگاه افراد بی خانمان در تورنتو برد. در سال 1981 این خانواده نزد پدرخوانده برگشتند. شنایا برای تحمل مسائل خانوادگی و زندگی در فقر، به موزیک و ترانه سرایی رو آورد. در سن 21 سالگی، شنایا مادر و پدرخوانده اش را در تصادف اتومبیل از دست داد. او رویاهایش برای خواننده شدن را کنار گذاشت تا خواهر و برادرهایش را بزرگ کند. وقتی آنها به اندازه ای بزرگ شدند که از پس زندگی شان برآیند شنایا به نشویل رفت. آلبوم اول او با عنوان "شنایا تواین" در سال 1993 منتشر شد. این خواننده کانتری 48 ساله حالا ثروتی بالغ بر 350 میلیون دلار دارد.

3. لیتون میستر
شخصیت بلیر در سریال Gossip Girl، که لیتون میستر آن را بازی کرده، دختری نازپرورده و لوس است که اصلاً با شخصیت لیتون همخوانی ندارد. لیتون در سال 1986 در فورت ورث تگزاس به دنیا آمد. مادرش هنگام به دنیا آمدن او، بخاطر قاچاق مواد مخدر در زندان فدرال حبس می کشید. مادرش سه ماه از او مراقبت کرد و سپس به زندان برگشت. از آن به بعد مادربزرگش بود که از او در مارکو آیلند فلوریدا مراقبت می کرد. وقتی لیتون یازده ساله بود مادرش از زندان آزاد شد. این دو به نیویورک نقل مکان کردند و میستر کارش را به عنوان مدل آغاز کرد. در سن 14 سالگی او و مادرش به لوس آنجلس رفتند و در سال 2007 لیتون نقش بلیر والدورف در سریال Gossip Girl را بدست آورد و حرفه بازیگری او زیر و رو شد. حالا لیتون 5 میلیون دلار ثروت دارد و امسال سه تا از فیلم های او اکران می شوند.

2. جی. کی. رولینگ
جی. کی. رولینگ با نام اصلی جوان رولینگ یک مادر مطلقه بود و تحت نظر تأمین اجتماعی در بریتانیا زندگی می کرد. او در کافه ها فرزندش را کنارش می نشاند و روی دستمال کاغذی داستان می نوشت، زیرا توانایی خرید ماشین تایپ را نداشت. او در مصاحبه هایش می گوید آن زمان ها او کمتر غذا می خورد و فقط پول خرید غذا برای فرزندش داشت. در سال 1995 به او گفته بودند که با داستان نویسی برای کودکان نمی تواند ثروتمند شود. کتاب "هری پاتر و سنگ جادویی" او در ژوئن 1997 منتشر شد و حالا جی. کی. رولینگ حدود 1 میلیارد دلار ثروت دارد.

1. اوپرا وینفری
قبل از اینکه اوپرا ملکه تلویزیون شود، هنرپیشه بود و قبل از آنکه او شبکه OWN را پایه گذاری کند، دختر فقیری در مزرعه ای کوچک در شهر کوسیوسکو در ایالت می سی سی پی بود. وینفری از پدر و مادری نوجوان به دنیا آمد و تا 6 سالگی نزد مادربزرگش زندگی می کرد. سپس با مادرش به میلواکی نقل مکان کردند. مادرش مستخدم بود و ساعت ها کار می کرد، ولی نمی توانست خرجشان را دربیاورد. اوپرا در 14 سالگی برای زندگی با پدرش به تنسی فرستاده شد. پدرش مرد سختگیری بود که به او اخلاق کاری و انضباط را یاد داد و او را تشویق به تحصیل کرد. وقتی اوپرا بچه بود لباس های کهنه و مندرسی می پوشید، ولی حالا فقط لباس های برندهای معروف را بر تن او می بینیم. با ثروتی بالغ بر 2.9 میلیارد دلار، اوپرا وینفری ثروتمندترین زن آفریقایی-آمریکایی دنیا محسوب می شود.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل

مطالب پیشنهادی:
جنجال مجری زن بی‌حجاب در شبکه خبری رسمی آل‌سعود!!
از بیانسه تا گریم عجیب جانی دپ!!/ عکس های جدید ستارگان
مرضیه برومند: مسئولین دنبال نکات غیراخلاقی در مدرسه موش ها بودند!!
فیلم‌هایی که مایه خجالت سازندگان‌شان شدند! + عکس
جزیره‌ای در ایران که قبل از مرگ باید دید!! + عکس