"مهراب قاسمخانی" فعال ترین ایرانی در اینستاگرام!
مهراب قاسمخانی : با اینستاگرام در جریان زندگی مردمم. در رابطه هم هستم. واكنش‌ها و برخوردها برایم خیلی بامزه است و دوست دارم كه در ارتباط باشم.

عده‌ای می‌گویند رابطه در فضای مجازی با مخاطب و علاقه‌مندان، خیلی راحت‌تر و بهتر است. معتقدند كه بدون واسطه روزنامه‌نگارها حرف‌های‌شان را با مخاطب می‌زنند و خبرهای تازه از كارهای تازه را به دست آنها می‌رسانند و همه‌چیز تحت كنترل خودشان است.

عده‌ای دیگر دوست دارند كه همراه با تغییرات باشند و حضور در زندگی مجازی مردم عادی. عده‌ای دیگر از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده می‌كنند و واكنش به خبرهای اجتماعی. همه این‌ها، چهره‌ها و ستاره‌های معروفی هستند كه این روزها در فیس‌بوك، اینستاگرام و توییتر حضور فعال دارند و همین فعالیت و دلایل مختلف آن، سوژه این گفت‌وگو و این ستون است كه در نخستین قدم، با مهراب قاسم‌خانی شروع می‌شود؛ یكی از چهره‌های به‌شدت فعال در اینستاگرام كه این روزها مخاطبان زیادی دارد و پست‌هایش ببیننده دارد.

شما یكی از چهره‌های به‌شدت فعال اینستاگرامید، چقدر جذابیت دارد این فضا؟

راستش من الان در رودربایستی ماجرا مانده‌ام؛ اوایل از خود برنامه خوشم می‌آمد و اینكه می‌توانستم با دوستانم عكس به اشتراك بگذارم و آنها لایك كنند و من لایك كنم و عكس‌ها را ببینم.

فالوئرها هم خیلی كم بودند و هنوز اینستاگرام، آنقدر همه‌گیر نشده بود. اما ناگهان شلوغ شد و من هم آدمی نیستم كه كاری را نصفه و نیمه رها كنم، ماندم. البته خود فضا هم برایم بامزه و جذاب است.

بامزه؟!

با اینستاگرام در جریان زندگی مردمم. در رابطه هم هستم. واكنش‌ها و برخوردها برایم خیلی بامزه است و دوست دارم كه در ارتباط باشم.

قبل از اینستاگرام هم در فیس‌بوك فعال بودید، اما انگار ناگهان آنجا را رها كردید و به اینستاگرام كوچ كردید؟

فیس‌بوك هم همین بود. درست مثل اینستاگرام زمانی وارد شدم كه همه‌گیر نبود. اما وقتی شلوغ شد دیگر حوصله‌ام را سر می‌برد. درگیر بازی‌های مختلفش می‌شدم و وقتم را می‌گرفت. خسته شدم و آنجا را ترك كردم.

اما اینستاگرام را ترك نمی‌كنید؟

فعلا كه نه. الان فعالیت در اینستاگرام را دوست دارم. بسته به شرایطم در آن فعالیت می‌كنم؛ یك وقت‌هایی حرف می‌زنم، یك وقت‌هایی خاطره تعریف می‌كنم و... اینستاگرام خوب است.

حتی وقت‌هایی كه یك‌نفر می‌آید و یك كامنت عصبانی برای شما می‌گذارد، یا ایراد می‌گیرند یا اتفاقی مثل اتفاقی كه برای بهاره رهنما افتاد؟

من جدی نمی‌گیرم این مسائل را، برای همین خیلی اذیت نمی‌شوم. هرجا هم كه احساس كنم برخورد درست نیست، عصبانی است، متلك می‌اندازد، فحش می‌دهد و... تعارف ندارم، بلاك می‌كنم.

در كار هم از این فضاها استفاده می‌كنید؟

توی كار كه نه. اما معتقدم اینستاگرام در حال حاضر بهترین فضا برای تبلیغ است. یك آگهی روزنامه‌ای یا حتی تلویزیونی، در نهایت ٤ تا ٥ هزار مخاطب دارد، در بهترین حالت. اما در اینستاگرام با ٣٠٠ هزار فالوئر، حداقل هر پست ٥٠ هزار بازدید دارد. به نظرم همین بهترین راه تبلیغ برای تیزرهای سینمایی و كارهای دیگر است. هنوز ظرفیتش درك نشده، اما این فضا فضای تبلیغاتی خوبی است و به نظرم باید از آن استفاده كرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : akharinnews.com