دلنوشته حسین پاکدل در سوگ رفیقش اینانلو!
حسین پاکدل: باور دارم كه محمد با این كه رفت، تا همیشه هست؛ در تمام آثارش و در خاطره یك ملت.چه زیانى كردیم ما با رفتنش.»

یادداشت حسین پاکدل

حسین پاکدل، به مناسبت درگذشت، محمدعلی اینانلو، نوشته‌ای در اینستاگرام منتشر کرد. علاوه بر سال‌ها دوستی، پاکدل با محمدعلی اینانلو در برنامه «اینجا ایران است» و مجله «طبیعت»‌ همکاری داشته است.

حسین پاکدل، محمد اینانلو را ده‌ها تن در یک پیکر توصیف کرد و  نوشت: محمد اینانلو؛ نویسنده، كارگردان، بازیگر، محقق، مترجم، معلم، فیلمساز، مكتشف، جهانگرد، ورزشكار، شكارچى، شكاربان، گیاه شناس، سنگ شناس، جانورشناس، باستان شناس، قوم شناس، زبان شناس، تهیه كننده و برنامه ساز، عكاس، تصویربردار، روزنامه نگار، مجرى و كارشناس زبده رادیو تلوزیون، مفسر ورزشى بخصوص والیبال، شنا، واترپلو، تیراندازى و... از همه این ها مهمتر محمد رفیقى تا همیشه بود.

نوشته کامل حسین پاکدل به این شرح است:

«محمد هم رفت.
محمد بعد از سالها تلاش بى وقفه رفت.
محمد خستگى را به زانو در آورد و رفت.

او خواب و استراحت را نمى شناخت. همیشه در راه بود. مقصد محمد همان راه بود و مسیر. مردى اهل كشف و شهود از ذره ذره هستى. محمد یك تنه یك فرهنگنامه دانش و بینش بود. جهاندیده بود و بى دریغ. دوست و همپا. با معرفت و با مرام. محمد كه بود تو فكر مى كردى تنها نیستى حتى اگر از تو فرسنگها دور بود. همیشه بود كه با اشارتى یار و یاور باشد. محمد از جنس طبیعت بود. اهل كوه و كویر و سختى. شجاع و نترس و صریح. محمد یگانه بود.

محمد با تمام یگانگى، یكى نبود؛ ده ها تن بود در پیكر یك تن. محمد اینانلو؛ نویسنده، كارگردان، بازیگر، محقق، مترجم، معلم، فیلمساز، مكتشف، جهانگرد، ورزشكار، شكارچى، شكاربان، گیاه شناس، سنگ شناس، جانورشناس، باستان شناس، قوم شناس، زبان شناس، تهیه كننده و برنامه ساز، عكاس، تصویربردار، روزنامه نگار، مجرى و كارشناس زبده رادیو تلوزیون، مفسر ورزشى بخصوص والیبال، شنا، واترپلو، تیراندازى و...


از همه این ها مهمتر محمد رفیقى تا همیشه بود. زمانى كه مجله طبیعت را در مى آورد یك صفحه به من داده بود در مورد درس‌هاى مدرسه طبیعت بنویسم كه تا مجله دستش بود مى نوشتم. زمانى كه برنامه" اینجا ایران است" را به اتفاق احمد شیشه گران براى جام جم مى ساختیم؛ با محمد صحبت كردم بخش ایرانگردى آن را بسازد كه ساخت و عالى ساخت.


باور دارم كه محمد با این كه رفت، تا همیشه هست؛ در تمام آثارش و در خاطره یك ملت.چه زیانى كردیم ما با رفتنش.»

محمدعلی اینانلو ، مجری، روزنامه‌نگار و کارشناس محیط زیست، صبح امروز ، 12 دی ماه،‌ در بیمارستان آتیه تهران بر اثر ایست قلبی درگذشت.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir