جسیکا علاقه خود را به بازیگری در زمانی که فقط پنج سال داشت کشف کرد. در سال 1992، زمانیکه یازده سال داشت مادرش را متقاعد کرد که وی را برای شرکت در امتحانات بازیگری به...

جسیکا ماریا  آلبا
متولد: 28 آوریل سال 1981 (27 سال) در شهر "پامانا" در ایالت کالیفرنیا
سالهای فعالیت: از سال 1994 تاکنون!
همسر وی "کش وارن" است که در سال 2008 با هم ازدواج کردند.

جسیکا ماریا آلبا
بازیگر سینما و تلویزیون آمریکا است. بازی در تلویزیون را در 13 سالگی و در فیلم  "Camp Nowhere" و "دنیای مرموز الکس مک"  آغاز کرد. (1994) آلبا هنر بازیگری خود را در سریال تلویزیونی "فرشته تاریکی" به همگان نشان داد.(2002-2000). او بعدها در فیلم‌های مختلفی ظاهر شد، مانند:

عسل
 (2003)، شهر گناه (2005)، چهار شگفت انگیز (2005)، در میان آسمان (205)، چهار شگفت انگیز2 و "موفق باشی عزیزم" که هر دو در سال 2007 ساخته شدند.
آلبا به طور پیاپی در نظرسنجی‌های "ماکسیم" در لیست 100 نفر از جذاب‌ترین‌های دنیا قرار داشته است. او جوایز زیادی را برای بازی‌های منحصر به فرد خود دریافت کرده است، از جمله "جایزه نوجوانان" و "جایزه بهترین بازیگری" در تلویزیون به خاطر بازی در سری فیلم‌های "فرشته تاریکی" همچنین در این فیلم مورد انتقاد بسیاری از مردم و منتقدین قرار گرفت، اما جسیکا آلبا با کاندید شدن برای جوایز بی‌شماری این انتقاد‌ها را از بین برد.

زندگی شخصی
آلبا در "پامانا" ایالت کالیفرنیا بدنیا آمد. مادر وی از کانادایی‌های دو رگه سوئدی و فرانسوی بود. پدرش نیز یک آمریکایی- مکزیکی بود. هر دو آنها از طرف پدری متعلق به آمریکا و ایالت کالیفرنیا بودند. آلبا یک برادر جوان‌تر از خود نیز به نام "جاشا" دارد. حرفه پدر آلبا آنها  را ناگزیر می‌کرد که به شهرهای مختلفی سفر کنند و زمانیکه جسیکا نه سال داشت در کالیفرنیا ساکن شدند.
 
 سابقه بازیگری جسیکا آلبا
جسیکا علاقه خود را به بازیگری در زمانی که فقط پنج سال داشت کشف کرد. در سال 1992، زمانیکه یازده سال داشت مادرش را متقاعد کرد که وی را برای شرکت در امتحانات بازیگری به "بورلی هیلز" ببرد. وی در این رقابت‌ها برنده جایزه هزار دلاری شد، و اولین درس بازیگری را آموخت. اولین كار بازیگری وی یك نقش کوتاه در "Camp Nowhere" بود. ابتدا برای این فیلم یک نقش کوتاه دو هفته ای در نظر گرفته شده بود ولی زمانیکه هنرپیشه نقش اول فیلم دچار حادثه ای شد و از بازی کناره گیری کرد او را برای این نقش در نظر گرفتند.
 
آلبا همچنین در دو آگهی بازرگانی  تجاری برای دو کشور مختلف  ظاهر شد. بعد از آن جسیکا در نقش‌های کوتاه در سری فیلم‌های کمدی ظاهر شد. بعد از این دوران او نقش "مایا" را در اولین سری فیلم "فلیپر" پذیرفت. تحت سرپرستی مادر دلسوزش جسیکا قبل از اینکه راه رفتن را بیاموزد شنا کردن را آموخت، و تبدیل به یک شناگر و غریق نجات بسیار ماهر شد، مهارت‌هایی که می‌توانست بوسیله آنها خود را به نمایش بگذارد،‌ اتفاقی که در فیلم "استرالیا" برایش افتاد.
در سال 1998، سری اول فیلم " استیون بوچو" تولید شد و جسیکا در این فیلم نقش "ملیسا‌هانر" ‌را پذیرفت، همچنین در همان سال او نقش‌های دیگری را نیز در بورلی هیلز ایفا می‌کرد. فیلم‌هایی چون بورلی هیلز  90210 و نقش "لایا" در یک قسمت از "قایق عشق: موج بعدی"‌. در سال 1999، او در فیلم كمدی "Randy Quaid" بازی کرد. بعد از اینکه جسیکا از دبیرستان فارغ التحصیل شد، شروع به خواندن درس بازیگری با "ویلیام مکی" و همسر وی کرد.
 
در سال 1999 زمانیکه در گروه درو باریمور وارد شد و در فیلم کمدی "Kissed NeverBeen" بازی کرد قدم در راه ستاره شدن گذاشت.  همچنین نقش اصلی بازیگر زن  را در فیلم "Idle Hands"‌ ایفا کرد و به خوبی از عهده این کار برآمد.
بزرگ ترین اقبال زمانی به وی روی آورد که "جیمز کامرون"‌ او را از میان 1200 نفر کاندید برای بازی در سریال تلویزیونی "فرشته تاریکی" برگزید. در این سریال آلبا به خوبی درخشید و در سال 2002، توانست کاندیدای جایزه "گلدن گلوب" شود. آلبا بعدها فاش کرد که او زمانیكه  در حال بازی در فرشته تاریکی بوده، از ناراحتی گوارشی رنج می‌برده است.
قابل توجه ترین نقش‌های آلبا شامل نقش یک طراح رقص در فیلم "عسل" یك رقاص به نام "نانسی كالاهان" را در "شهر گناه" و همچنین نقش "مارول کامیکز" ، "زن نامرئی" در چهار شگفت انگیز نقشی كه برای مدت زمانی طولانی در اذهان باقی می‌ماند،‌ بوده است. او بعدها در فیلم‌های "نتیجه" "در آسمان نیلگون" و "موفق باشی عزیزم" ایفای نقش کرد. آلبا مجری برنامه جوایز MTV سال 2006 بود و نقدهایی نیز برای فیلم‌های"کینگ کنگ"، "ماموریت‌های ناممكن3" و بلاخره "رمز داوینچی" نوشته است.
 
در سال 2008، او اولین نقش اصلی خود را در فیلم‌های ترسناک در فیلم "چشم‌" بازی کرد، فیلمی ‌که از "هنگ کنگ" اصلی ساخته شده بود، او جایزه آکادمی ‌هنر و جایزه تکنیک  را از آن خود کرد. در سال بعد، در فیلم "The love Guru" ایفای نقش كرد و در فیلم "نشانه نامرئی خودم" یک ستاره شد.
آلبا توسط نمایندگان کشف استعدادهای بازیگری "پاتریک ویتسل" و "براد کافارئیلی" کشف شد.
 
فیلم شناسی:
 Camp Nowhere- 1994
Venus Rising- 1995
P.U.N.K.S.- 1999
Never Been Kissed-1999
Idle Hands-1999
Paranoid-2000-
Honey-2003
The Sleeping Dictionary- 2003
Sin City-2005
Fantastic Four-2005
Into the Blue-2005
Knocked Up-2007
Good Luck Chuck-2007
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer-2007
The Ten- 2007
Awake- 2007
The Eye-2008
Meet Bill-2008
The Love Guru-2008
An Invisible Sign of My Own-2009
The Killer Inside Me-2010
Sin City 2- 2010
 
برنامه‌های تلویزیونی:
Flipper- 1995- 1997
Dark Angel- 2000-2002
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
همكاری كيسی افلك و جسيكا آلبا در پروژه 13 میلیون دلاری
کایرا نایتلی هنرپیشه متعصب هالیوود
تصویر یک بانو
هالیوودی که بدون حاشیه زندگی می کند
ساندرا بولاک به «سرعت» مشهور شد