دستاورد و ثمره ای که باعث افتخار علی نصیریان است!
علی نصیریان در آئین نکوداشت علی معلم نکات جالب و شنیدنی را بیان کرد.

حرف های علی نصیریان در نکوداشت علی معلم

علی نصیریان که از او به عنوان بزرگ آقای سینمای ایران یاد می‌شود، در سخنرانی در مراسم نکوداشت علی معلم اظهار کرد:
متاسفانه دستاوردهای سینمای ایران آن گونه که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرد. در زمانه‌ای که حضور آدم‌های مستقل در عرصه هنر بسیار کم است.
در گذشت علی معلم یک ضایعه بزرگ است. برای فرهنگ و هنر این کشور همیشه حامیانی بوده است اما بیشترین سهم را مردم داشته‌اند. علی معلم هم از مردم بود و با کلامش،‌ نشریه‌اش و جشن بزرگی که برگزار می‌کرد خدمات شایسته‌ای انجام داد.

اهانت به جای حمایت

فرهنگ و هنر کشور ما در حال حاضر نیاز به حمایت معنوی جدی دارد اما متاسفانه نه تنها این حمایت به صورت کامل وجود ندارد بلکه در برخی موارد اهانت هم می‌شود. سینمای ایران قبل از انقلاب توسط افرادی همچون کیمیایی،‌ مهرجویی، گلستان و با حضور مردم ساخته شد و پس از انقلاب هم رشد کرد و مردم از آن حمایت کردند. اما پس از انقلاب دستاوردهای سینمای انقلاب آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفتند، در حالی که این دستاوردها بسیار مهم بودند. از جمله دستاوردهای سینمای ایران اسکار اصغر فرهادی است و من به شهاب حسینی افتخار می‌کنم چرا که شهاب حسینی ثمره نسل من و امثال من است که بیش از هفت دهه در سینما و تئاتر فعالیت کردیم. شهاب حسینی ثمره نسلی است که قبل از انقلاب در خرابه‌ها  و با امکانات بسیار کم تئاتر تمرین می‌کردند و او جایگاه ایران را بالا برده است.

تعظیم می کنم به افرینندگان و خلاقان

 کمک‌هایی که باید به فرهنگ و هنر کشورمان شود صرفاً کمک مادی نیست. فرهنگ و هنر ما نیاز به حمایت معنوی و پشتیبانی جدی دارد. البته برخی نیات خوب است ولی حمایت از فرهنگ و هنر نیاز به نگاه جدی کلانی دارد و علی معلم یکی از کسانی بود که در این راه گام برداشت و تلاش کرد. برگزاری جشنواره آبرومندانه و بدون غرض و راه اندازی نشریه‌ای با احاطه کامل و استفاده از افراد متخصص از جمله فعالیت‌های او بود. تعظیم می‌کنم به خلاقان و آفرینندگان هنر ایرانیان و همچنین حمایت کنندگان و پشتیبانان فرهنگ و هنر ایران. سینمای ایران را خود مردم ساختند و خود مردم هم حمایت می‌کنند. معلم مردی بود با اهتمام و موجدانه برای کمک به سینمای ایران کوشید و این افتخار بزرگی برای سینمای ایران است. روحش شاد باشد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir