چرا خشایار الوند از جداییش از مهران مدیری خوشحال است ؟
چرا برادران قاسم خانى و من که همگى جز گروه نویسندگان آثار مدیرى بودیم در اکران خصوصى «ساعت ٥ عصر»که به قول دوستان بزرگترین اکران خصوصى سینماى ایران بود حضور نداشتیم؟

گفت و گو با خشایار الوند

خشایار الوند نویسنده ای که سالها در گروه مهران مدیری حضور داشت مدتی کوتاه پیش از اکران «ساعت ۵عصر» نخستین تجربه سینمایی مدیری به گلایه از حذف نامش از اقلام تبلیغاتی فیلم پرداخته بود.

این نویسنده در ارتباط با حواشى که پیرامون عدم درج نام وى به عنوان فیلمنامه نویس فیلم سینمایى «ساعت ٥ عصر» ایجاده شده بود، گفت:

در حال حاضر از حذف نام خودم به عنوان نویسنده این اثر سینمایى خیلى خوشحال هستم و مهران مدیرى هم کاملا حق دارد که نام خودش را به عنوان نویسنده «ساعت ٥عصر» قید کند زیرا وقتى این فیلم را تماشا کردم، متوجه شدم از فیلمنامه‌اى که براى «ساعت ٥ عصر» نوشته بودم تنها ایده و طرح اصلى آن باقى مانده است، موقعیت‌ها و دیالوگ‌ها به طور کلى تغییر پیدا کرده بود در مجموع از حذف نام خودم به عنوان نویسنده «ساعت ٥ عصر» خوشحال هستم.

از اینکه نامم به عنوان نویسنده «ساعت 5 عصر» نوشته نشد خوشحالم

الوند در همین راستا اضافه کرد:
خیلی جالب است که از ابتداى پیش تولید «ساعت ٥ عصر» تا شروع فیلمبردارى اسم تمام عوامل را کامل مى نوشتند و اعلام مى کردند اما نه اسم خشایار الوند را به عنوان نویسنده اعلام مى کردند نه اسم مهران مدیرى را، البته در مجموع همانطور که اعلام کردم از حذف نام خودم به عنوان نویسنده «ساعت ٥ عصر»خیلى خوشحال هستم ولی دیدن این اتفاق‌ها برایم عجیب بود.

وى در ادامه گلایه هاى خود از مهران مدیرى، تصریح کرد:
چرا برادران قاسم خانى و من که همگى جز گروه نویسندگان آثار مدیرى بودیم در اکران خصوصى «ساعت ٥ عصر»که به قول دوستان بزرگترین اکران خصوصى سینماى ایران بود حضور نداشتیم و تنها امیر مهدى ژوله در آن مراسم بود؟ عدم حضور پیمان و محراب قاسم خانى و من حتما دلایلى دارد که بخشى از آن کاملا روشن است.

خشایار الوند نویسنده سریال «على البدل» در پاسخ به اینکه آیا در صورت پیشنهاد همکارى مجدد از سمت مهران مدیرى مجددا با وى همکارى خواهد کرد یا خیر، گفت:

من و مهران مدیرى 20 سال است که رفیق هستیم و با اینکه مدتى است با یکدیگر صحبت نکردیم هر کجا که با ایشان مواجه شوم حتما به گرمى با این دوست و همکار قدیمى برخورد خواهم کرد ولى در حال حاضر مهران مدیرى مشغول ساخت برنامه «دورهمى» است و افراد دیگرى در کنار وى قرار دارند. من هم مسیر خودم را خواهم رفت از این رو خیلى بعید است که دیگر با مدیرى همکارى کنم.

خشایار الوند در ارتباط با فعالیت هاى آینده خود، تصریح کرد:
قبل از اینکه سفارش ساخت «دیوار به دیوار ٢» ارائه شود قرار بود با محسن تنابنده نگارش یک سریال را براى ماه رمضان سال آینده آغاز کنیم که با توجه به حضور من در«دیوار به دیوار ٢» و درگیرى‌هاى شخصى محسن تنابنده نوشتن سناریو آن متوقف شد، البته شاید بعد از تعطیلات نوروز سال آینده، نوشتن سناریو این سریال را به کارگردانى محسن تنابنده شروع کردیم.

خشایار الوند درباره انگیزه‌هاى کارگردانى خود، گفت:
سال‌ها قبل خیلى انگیزه ساخت فیلم و کارگردانى داشتم در حال حاضر هم یک طرح دارم که فضاى خاصى دارد و در سینماى ایران کمتر نمونه مشابه آن را تماشا کردیم، خیلى دوست دارم که خودم این طرح را بسازم چرا که خودم به عنوان نویسنده راحت تر متوجه فضاسازى‌هاى آن مى‌شوم.

بیشتر بدانید : مهران مدیری از تلویزیون خداحافظی می کند؟!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tasnimnews.com