با همسر احمد مهران فر بیشتر آشنا شوید + تصاویر و بیوگرافی احمد مهران فر
خبر ازدواج احمد مهرانفر بازیگر محبوب نقش ارسطو در سریال تلویزیونی پایتخت با مونا فائض پور در روز 25 فروردین 97 منتشر شد. در این مطلب به بیوگرافی و سوابق هنری این زوج می پردازیم

 احمد مهرانفر و مونا فائزپور

احمد مهرانفر بازیگر محبوب نقش ارسطو در سریال تلویزیونی پایتخت ۵ به جرگه متاهلین پیوست و خبر ازدواجش با مونا فائزپور را به صورت رسمی در صفحه اینستاگرام خود در تاریخ 25 فروردین 97 اعلام کرد.

بیوگرافی احمد مهرانفر

احمد مهران فر متولد ۱۰ ام خرداد ماه سال ۱۳۵۴ در کاشان می باشد. وی کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دارد و از سال ۷۸ بازیگری را با حضور در تئاتر به صورت جدی آغاز کرده و به قول خودش در تئاتر جان کنده تا توانسته به مرور ایفاگر نقش‌های کوتاه و به مرور صاحب نقش‌های اصلی در سینما و تلویزیون باشد. خیلی جاها شنیده فلانی بازیگر تئاتر است، چرا به عرصه تصویر آمده است؟ شنیده و ناراحت شده اما مقاومت کرده و ادامه داده تا به او اعتماد کرده‌اند و به این جا رسیده است.

بیشتر بدانید : بیوگرافی احمد مهران فر , بازیگر نقش ارسطو

احمد مهرانفر
احمد مهرانفر

احمد مهرانفر جزو خاص‌ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. خاص نه به خاطر بازی‌هایش، خاص به خاطر ویژگی‌های اخلاقی خودش که در بسیاری از موارد با همکارانش متفاوت است. در او خبری از ادا و اصول‌ نیست. او فارغ از شو‌ها، جلب توجه کردن‌ها و بازیگری جز روی صحنه که در بین عوام هم رایج شده، خودش است. خودی که خیلی دوست دارد آن را پنهان کند. بدترین چیز برای او این است که مخاطبان آثارش به جای باور شخصیتی که آن را جان داده، خود احمد مهرانفر را ببینند.

برای همین است که با گریم و لباس شخصیت‌ها، فقط به زبان آنها صحبت می‌کند و هیچوقت حین ضبط یک مجموعه با لباس و ویژگی‌های کاراکترش حاضر به مصاحبه نمی‌شود و ترجیح می‌دهد پایان کار، وقتی خودِ خودش است درباره «ارسطوها و خنجری‌ها و دایی اسدلی‌ها» حرف بزند. مهرانفر می‌گوید روزگاری شر و شور بوده و دیگران را هم سرگرم می‌کرده است اما حالا مدتی است در سکوت به سر می‌برد و به سختی خنده‌اش می‌گیرد.

کارنامه هنری احمد مهرانفر

مهران فر در تئاتر سابقه همکاری با چهره های مطرحی همچون پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی را در کارنامه هنری خود دارد. وی نخستین کار سینمایی خود را با حضور در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰»تجربه کرد. 

کارنامه بازیگری احمد مهرانفر در فیلم های سینمایی
کارنامه بازیگری احمد مهرانفر در فیلم های سینمایی

علاوه بر فیلم های ذکر شده در جدول بالا احمد مهرانفر در سال 97  در فیلم "دینامیت" و در سال 98 فیلم "انفرادی" که هر دو به کارگردانی مسعود اطیابی بودند، به ایفای نقش پرداخت.

«اقلیما»، «حقیقت گمشده»، «دربارهٔ الی…»، «کلبه» و «آتش‌بس» و تئاترهایی همچون «همه چیز دربارهٔ آقای ف»، «فنز»، «قهوه تلخ»، «شکلک» «۱۷ دی کجا بودی؟» و… از کارهای دیگر وی هستند.

کارنامه بازیگری احمد مهرانفر در مجموعه تلویزیونی
کارنامه بازیگری احمد مهرانفر در مجموعه تلویزیونی

احمد مهران‌فر در چند مجموعه تلویزیونی، از جمله مجموعه سریال‌های پایتخت 1 و 2 و 3 و  4 و 5 و 6 در نقش «ارسطو» حضور در تلویزیون را تجربه کرده است.

کارنامه بازیگری احمد مهرانفر در نمایش خانگی
کارنامه بازیگری احمد مهرانفر در نمایش خانگی

همچنین در سال 97 نیز در سریال طنز "سالهای دور از خانه" به کارگردانی مجید صالحی در نقش صولت خنجری به ایفای نقش پرداخت.

وی علاوه بر بازیگری سابقه نویسندگی و کارگردانی نیز دارد؛ وی در نمایش «ادیپ افغانی» به عنوان نویسنده و کارگردان حضور داشته است.

احمد مهرانفر و نویسندگی

او علاوه بر بازیگری به نویسندگی هم مشغول بوده و برای تئاتر نمایش‌نامه نوشته‌است.

وی به همراه امیر حسین قاسمی نویسندگی سریال سال‌های دور از خانه را هم برعهده داشته‌است. کارگردان این سریال مجید صالحی می‌باشد. احمد مهرانفر و هادی کاظمی دو بازیگری هستند که در نقش صولت خنجری و امیریل زهره خان (شخصیت‌های فرعی سریال شاهگوش) هستند. سال‌های دور از خانه، اسپین آف یا روایتی مشتق از سریال شاهگوش است که خنجری و امیریل زهره خان شخصیت اصلی محسوب می‌شوند.

ازدواج احمد مهرانفر

احمد مهرانفر شنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۷ با انتشار پستی جدید در صفحه شخصی اینستاگرامش، خبر ازدواج خود با مونا فائض پور را به هوادارانش داد.

وی با انتشار پست زیر در صفحه اینستاگرام خود چنین نوشت:
تو را می خواهم …! برای ‎پنجاه سالگی ! ‎شصت سالگی ! ‎هفتاد سالگی …! ‎تو را می خواهم …! ‎برای خانه‌ای که تنهاییم … ‎تو را می خواهم برای چایعصرانه … ‎تلفن‌ هایی که میزنند و جواب نمیدهیم ! ‎تو را می خواهم برای تنهایی …! ‎تو را می خواهم وقتی باران است ! ‎برای راهپیمایی آهسته‌ی دوتایی ! ‎شهر …! ‎برای پنجره‌ی بسته …! ‎و وقتی سرما بیداد می کند …! ‎تو را می خواهم …! ‎برای پرسه زدن های شب عید …! ‎نشان کردن یک جفت ماهی قرمز …! ‎تو را می خواهم …! ‎

خبر ازدواج احمد مهرانفر در صفحه اینستاگرمش
خبر ازدواج احمد مهرانفر در صفحه اینستاگرمش

بیوگرافی مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر

مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر متولد سال 1368، فعال در زمینه مدلینگ تبلیغاتی و تئاتر است. او در حال حاضر هنرجوی دوره های بازیگری است که زیر نظر هومن سیدی می باشد. مونا فائزپور در حرفه ی مدلینگ مشغول به فعالیت بوده و در اینستاگرام بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارد.

چهره مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر
چهره مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر

مونا فائض پور ورزشی است و فوتبال را پیگیری می کند، او یکی از طرفداران دو آتیشه تیم استقلال تهران می باشد.

فعالیت مونا فائزپور در مدلینگ

فیزیک خاص چهره مونا فائزپور باعث شده به عنوان مدل تبلیغاتی فعالیت داشته باشد.

مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر
مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر

او یکی از مدل های برند aspinoo برای تبلیغات شال و روسری می باشد و با برند های Roberto و Pinar هم کار کرده است.

فعالیت مونا فائزپور در تئاتر:

مونا فائض پور مدتی است در کلاس های بازیگری حضور پیدا می کند، او یکی از هنرجوهای کلاس بازیگری هومن سیدی است.

مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر
مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر

فائض پور در متن تبریک صفحه اینستاگرام خود برای استادش هومن سیدی در کسب سیمرغ فجر نوشت :

نمیدونم چجوری باید خوشحالیمو بروز بدم ولی بینهایت شادم كه سیمرغ به كسی رسیده كه واقعا حقش بوده و خیلی زحمت كشیده است. هزاران بار تبریک برای استاد هومن سیدی عزیز افتخار میكنم كه هنرجوی شما هستم و امیدوارم همیشه بدرخشین و در اوج باشین .شما افتخار سینمای ایرانید.

مونا فائزپور مدلینگ
مونا فائزپور بازیگر و مدلینگ

مونا فائزپور در سال 98 روی صحنه تئاتر رفته است و با نمایش حکم مهمان پردیس تئاتر شهرزاد بود.

این بانوی هنرمند که پیشتر در زمینه مدلینگ هم فعالیت داشت با نمایش حکم در کنار بازیگران جوان روی صحنه تئاتر رفت و به بازی در نقشی متفاوت پرداخت.

مونا فائزپور در نمایش حکم
مونا فائزپور در نمایش حکم

مونا فائزپور در نمایش حکم با بازیگرانی چون کاوه آهنگر، روژینا ابراهیمی، حسن اسدی، ترلان پروانه، سعید سالمی، نیما سلمانی فر، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی،آذین فهیمی، حامد مقدم و حسین میلانی همبازی بود. نمایش حکم به کارگردانی مسعود ترابی و تهیه کنندگی مهدی کمال پور روی صحنه رفت.

مونا فائزپور همسر احمد مهرانفرمونا فائزپور همسر احمد مهرانفر

بیشتر بدانید : عکس های احمد مهران فر و همسرش در اکران خصوصی خجالت نکش


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ