پیش بینی منیژه حکمت از رسوایی ویژه خواران در آینده نزدیک!
 منیژه حکمت کارگردان با سابقه سینمای ایران که فیلم «جاده قدیم» را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده بود به وضعیت اکران و شرایط حاکم بر جامعه اعتراض کرد.

مردم از یک ساعت بعد خود خبر ندارند!

حکمت کارگردان فیلم «جاده‌ قدیم» درباره اکران این فیلم گفت:

متاسفانه در بدترین شرایط فرهنگی قرار داریم. زمانی که مردم هیچ انتخابی ندارند و از یک ساعت بعد خود مطلع نیستند. بگویم که فیلم «جاده قدیم» چه زمانی اکران می شود؟ به حدی شرایط اکران و نمایش فیلم ها در کشور بد است که ناامیدی زیادی در این حوزه به وجود آمده.
بحران در همه لایه‌های جامعه حس می‌شود. اما با این تفاسیر و اتفاقاتی که در حال وقوع است شاید در مهر ماه فیلم ما اکران شود.

حکمت ادامه داد:
عموما در بحران‌هایی که به وجود می‌آید، اولین چیزی که از سبد خانواده‌ها حذف می شود کالای فرهنگی است. نباید انتظار داشته باشیم که مردم در این شرایط به فکر دیدن فیلم باشند.
اما با تمام این تفاسیر سعی می‌کنیم که امیدوار باشیم و با شرایط خوبی فیلم را اکران کنیم. بسیاری این روزها سوال می‌کنند که آیا پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما به ضرر فیلم‌ها است. من هم در جواب می گویم که کار ما از این حرف‌ها گذشته و معضل امروز سینمای ایران پخش فوتبال در سالن‌های سینما نیست.

منیژه حکمت کارگردان مطرح سینمای ایران در پایان درباره شرایط امروز جامعه گفت:

شرایط دردناکی را تجربه می‌کنیم. مردم در دوران سختی هستند. شرایط خیلی بد است. ما مردم که نود درصد جامعه هستیم. همه در شرایط یکسانی به سر می‌بریم. خدا را شکر که ما جزیی از ویژه‌خواران نیستیم که در آینده‌ای نزدیک در مقابل مردم رسوا شویم. هیچ وقت ماه پشت ابر نمی ماند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: etemaadonline.ir