افسانه بایگان از سفر به کربلا تا کشف حجاب! + تصاویر
 افسانه بایگان ، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون با انتشار تصویری بی حجاب از خود در اینستاگرامش خبرساز شده است

افسانه بایگان کشف حجاب کرد!

افسانه بایگان به مناسبت تولد پسرش، عکسی از خود در کنار او و عروسش منتشر کرده است. بایگان اما در این عکس حجاب بر سر ندارد و همین موضوع تعجب کاربران را برانگیخته است.

عکس بی حجاب افسانه بایگان در تولد پسرش
عکس بی حجاب افسانه بایگان در تولد پسرش

بایگان در سال ۹۸ هم با پوشش خود در اختتامیه ی جشنواره جهانی فیلم فجر خبرساز شده بود.

baygan.jpg
تیپ افسانه بایگان در جشنواره جهانی فجر 

افسانه بایگان در سال ۹۵ به همراه تعداد دیگری از هنرمندان برای شرکت در پیاده روی اربعین به کربلا سفر کرد. او در این سفر در مصاحبه ای گفته بود: «حس و حال حضور در این پیاده روی اصلاً قابل گفتن نیست. این همه صفا و انسانیت همه به راه یک هدف است. ان‌شاءالله که ما شاهد ظهور باشیم.»

او همچنین پس از سفر خود در برنامه ای تلویزیونی درباره ی علت تصمیمش برای شرکت در پیاده روی اربعین گفته بود: «آنقدر این موضوع عاشقانه و با حال خوب است که من با کلام نمیتوانم ان را توضیح بدهم. باید آنقدر به این موضوع علاقمند باشی تا بتوانی درک کنی و به قول مولانا حلوای تن تنانی تا نچشی ندانی.»

با این حال، بایگان پس از شرکت در پیاده روی اربعین، در فضای مجازی بسیار مورد هجمه قرار گرفت.

بیشتر بدانید : هنرمندان برای پیاده روی بزرگ اربعین راهی کربلا شدند: از افسانه بایگان تا...

afsanehbaygan.jpg
افسانه بایگان در کربلا

او اسفند سال گذشته در مصاحبه ای با یکی از تلویزیون‌ های اینترنتی از دلخوری خود به خاطر حواشی پیش آمده در رابطه با سفرش به کربلا گفت.

بایگان در پاسخ به این سؤال که تاکنون پیش آمده حاشیه‌ ای در فضای مجازی برایش ایجاد شود، گفت:
«من چند سال پیش سفری به کربلا رفتم و خیلی زیاد از حد این را برجسته کردند و خواستند مرا به گروه‌ هایی پیوند بزنند به گونه‌ ای که حتی خواستم نامه‌ای بنویسم و بگویم به جز بلیت هواپیما و هتلی که لطف کردید برایمان گرفتید مگر اتفاق دیگری افتاد؟! من رانتی گرفتم، حضوری دارم؟! من که گوشه‌ ای نشسته‌ام، نان و ماستم را می‌ خورم. کسانی هستند که از این سفرها باری می‌ بندند اما من که گوشه‌ ای نشسته‌ ام حق نیست که در موردم اینگونه بگویید.»

او در ادامه گفته بود: «این قضاوت‌ ها خیلی بد است اما ما هم باید محکم‌ تر از این حرف‌ ها باشیم چون زندگی موهبتی در دست ما است و کسی که سینما را، بازیگری را انتخاب کرده است آن هم در جایی مثل کشور ما و خاورمیانه باید محکم‌ تر بایستد.»

بیشتر بدانید : محسن افشانی، افسانه بایگان و ... در راهپیمایی اربعین + عکس

بیوگرافی افسانه بایگان

افسانه بایگان متولد سال ۱۳۴۰ در تهران است. عموی پدرش، فضل‌ الله بایگان از پیشگامان تئاتر ایران و پدربزرگ پدرش، میرزا جواد موتمن‌ الممالک نماینده ی اولین دوره مجلس شورای ملی بود.

افسانه بایگان در سال ۵۱ زمانی که ۱۱ سال داشت، به واسطه ی یکی از آشناهای خود در فیلم کوتاه «بوق» به کارگردانی علی علیزاده بازی کرد.

در سال ۵۵ در ۱۵ سالگی به تشویق مادرش در مسابقه دختر شایسته ایران شرکت کرد و موفق به کسب مقام دوم این مسابقه شد.

فعالیت بازیگری خود را در سال ۶۰ با بازی در سریال «سربداران» به کارگردانی محمدعلی نجفی آغاز کرد. او از طریق چنگیز وثوقی که از آشنایان دور خانواده ی او است، از تست سریال «سربداران» مطلع شده و پس از قبولی در تست، موفق به گرفتن نقش در این مجموعه تلویزیونی شده بود.

بازی او در این سریال به دلیل استفاده از کلاه گیس با مخالفت برخی مواجه شد اما در نهایت کارگردان سریال با اجازه ی امام خمینی (ره) موفق شد مجوز پخش سکانس های بایگان را بگیرد.

در سال ۶۴ با بازی در فیلم «گمشده» ساخته ی مهدی صباغ زاده وارد سینما شد.

او به یکی از سوپراستارها و پرکارترین بازیگران دهه ی ۶۰ تبدیل شد اما در اواخر دهه ی ۷۰ تا اوایل دهه ی ۸۰ به علت شرایط کاری تصمیم گرفت چند سالی از سینما فاصله بگیرد.

در سال ۹۲ در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرد اما صلاحیت او تأیید نشد. او پس از رد صلاحیتش اعلام کرد هیچگاه علاقه ای به سیاست نداشته و تنها هدفش خدمتگزاری به مردم بوده و با وجود رد صلاحیت کماکان به قانون اساسی ایران و اسلام پایبند خواهد بود.

افسانه بایگان پیش از انقلاب با فرزاد فرمندراد ازدواج کرد. زندگی مشترک آن ها اما دوامی نداشت و به جدایی منتهی شد. حاصل این ازدواج پسری به امیرعلی فرمندراد متولد سال ۱۳۵۸ است که دارای مدرک کارشناسى ارشد در رشته معمارى از آمریکا است و در این کشور سکونت دارد.

 

بیشتر بدانید : واکنش افسانه بایگان به مهاجرت بازیگران به شبکه جم!

بیشتر بدانید : ماجرای مخالفت مادر افسانه بایگان با نام افسانه برای وی در دورهمی!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com