حمید گودرزی متولد دوم آذرماه 1356 در تهران دیپلم تجربی دارد اما فارغ‌التحصیل دانشكده هنر و معماری است.در یک خانواده...
حمید گودرزی متولد دوم آذرماه 1356 در تهران دیپلم تجربی دارد اما فارغ‌التحصیل دانشكده هنر و معماری است. در سال 1383 ازدواج کرده است و فرزندی هم ندارد.
کارش را با بازی در یک سریال کودک و نوجوان شروع کرد حضور او در "دانی و من" باعث شد تا محبوب خیلی از بچه شود که علاوه بر بازیگری در این سریال به کار خوانندگی هم پرداخت و حدود 20 ترانه در این سریال خواند.پس از "دانی و من" چند سال از او خبری نبود تا اینکه بخت به او روی آورد و نقش سروش گودرزی را در سریال "مسافری از هند" گرفت و سروش گودرزی(هیچ نسبتی با حمید گودرزی ندارد) نقش اول را گرفت حمید در سریال قاسم جعفری حضور موفقی داشت تا اینکه به سریال پربیننده "تب سرد" دعوت شد تا یکی از 3 مرد بازیگر اول "تب سرد" باشد و دوستی حمید گودرزی با شهاب حسینی از این سریال شروع شد گودرزی در "تب سرد" نقش یکی از دزدان بچه را برعهده داشت.همکاری گودرزی با قاسم جعفری همچنان ادامه داشت  تا اینکه گودرزی را برای سریال دیگری که در ماه رمضان آنتن را گرفته بود دعوت شد "کمکم کن" مضمونی عرفانی داشت که کاملا حمید را تحت تاثیر قرار داده بود و تا مدتی هیچ پیشنهادی را قبول نمی کرد.و این بار قاسم جعفری تصمیم گرفت تا یک کار سینمایی را بسازد تا حمید گودرزی را در چارچوب سینماها هم آزمایش کند حمید در "بازنده" نقش دوم را برعهده داشت و نشان داد علاوه بر چهره زیبایی که دارد خوب هم توانایی دارد و او می تواند یک بازیگر گیشه ساز باشد و از این فیلم به بعد حمید بین همه ی سینماروها به یک چهره محبوب تبدیل شد.
وقت آن رسیده بود که حمید گودرزی هنر صداش را هم نمایش دهد و شهاب حسینی او را به گروه موسیقی هفت معرفی کرد که بعد هم خود شهاب به گروه پیوست.
حمید حدوده 4 کارا با گروه همکاری کردکه بعد از به بازار آمدن 2 کاست گروه با فروش خوبی مواجه شد اما حمید تصمیم گرفت تا بیشتر به کار بازیگری بپردازد به خاطر همین از گروه جدا شد و امین زندگانی جای او را گرفت.
در سال 84 حمید برای بازی در "چپ دست" آرش معیریان بازهم در نقش اول دعوت شد و نشان ا که در کار کمدی موفق است اما "چپ دست" از جمله از فیلم های ضعیف ایران است در ضمن در این فیلم با لیلا اوتادی  همبازی شد.
در سال85 حمید با شهاب حسینی همبازی شد در "قتل آن لاین" که این فیلم به جشنواره 24 رفت اما تنها یک سیمرغ گرفت این فیلم نسبت به محتوا فروش خوبی کرد.
حمید گودرزی سال 85 را با بازی در نقش اول "بی وفا" به پایان رساند که هیکل او با بازی های گذشته اش تفاوت داشت و خیلی اضافه وزن داشت.
حمید گودرزی در جشنواره امسال با فیلم "گنا من" در کنار نیوشا ضیغمی ظاهر شد که سیمرغی را دریافت نکرد
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : سینمای ما