خطرناک ترین فستیوال های جهان! + عکس
فستیوال ها یا جشنواره ها یکی از سنت هایی است که در بین مردم جهان از قدیم الایام وجود داشته باشد.اما اگر فکر می کنید این دور هم جمع شدن ها هدفش شادی و بازی است باید بگوییم اشتباه می کنید

جشنواره های عجیب

فستیوال ها یا جشنواره ها یکی از سنت هایی است که در بین مردم جهان از قدیم الایام وجود داشته باشد.اما اگر فکر می کنید این دور هم جمع شدن ها هدفش شادی و بازی است باید بگوییم اشتباه می کنید.

یکی از خطرناک ترین فستیلوال های جهان San Fermin  در پامپلونا شهری در اسپانیا است
این جشن نه روزه که در طول قرن ها سالی یک بار برگزار می شود، تنوع وسیعی از اتفاقات را در می گیرد که معروف ترینشان گاو بازی است- جشنواره خطرناکی که از قرن 14 به بعد برای همگان آزاد شده است.در این عکس ها هیجان و خطر جشنواره San Fermin ثبت شده است.

بیشتر بدانید : خطرناک ترین فستیوال های جهان! + عکس (قسمت 2)

Fermin.jpg

گاو بازی

جشنواره San Fermin
فستیوال Onbashira در ژاپن
فستیوال Onbashira (پایه های مقدس) هر هفت سال یک بار در Nagano Prefecture ژاپن برگزار می شود. در این جشنواره 16 راس درخت صنوبر را قطع کرده و از یک سرازیری تند در کوه به پایین هل می دهند.
Onbashira.jpg

فستیوال Onbashira در ژاپن


تنه های درختان سپس به صورت عمودی در گوشه های چهار معبد محلی قرار گرفته و برای این مراسم بازسازی و تعمیر می شوند. اما این بخش ترسناک ماجرا نیست...
این جشنواره وقتی ترسناک می شود که افراد زیادی دنبال این تنه های درخت از روی کوه به پایین می دوند و این کار ممکن است اسیب های جدی بهشان وارد کند.


جشنواره قل دادن پنیر در انگلستان
دنبال پنیر قل بخور! این جشنواره از 200 سال گذشته هر سال در بروکورث، گلوسترشایر انگلیس برگزار می شود.
این جشنواره چرا خطرناک است؟  در این جشنواره 20 مردم جوان پنیر را از کوه به پایین پرت کرده و  200 یارد تا پایین کوه دنبال پنیر می دوند. در این مراسم شرکت کنندگان لباس هایشان پاره و کثیف شده و حتی کارشان به بیمارستان نیز می کشد.
برای مثال سال 1997، 33 مورد جراحت ناشی از شرکت در این فستیوال گزارش شد.
Cheese-Rolling.jpg 

جشنواره قل دادن پنیر

Taiwan Lantern Festival
اوج جشنواره سالانه  نور در تایلند دراصل نمایش آتش بازی Tainan Yanshui است که با نام کندوی فشفشه ها شهرت دارد.در این جشنواره حدود 3 میلیون فشفشه به سمت جمعیت شرکت کنندگان به آتش کشیده و به آسمان فرستاده می شود... که قطعا کار اشتباهی است...

چراکه نزدیک شدن به هزاران فشفشه روشن قطعا می تواند حوادث خطرناکی را رقم بزند.

جشنواره  نور,تایلند,خطرناک جشنواره
 

جشنواره سالانه  نور در تایلند

تاکانامی، پرو
جشنواره جنگ پرویی، فقط باید ساکت باشید و پول پرداخت کنید. جشنواره تاناناکی هر سال روز کریسمس در  تعدادی از روستاها و شهرهای کوچک ایالت Chumbivilcasدر جنوب پرو برگزار می شود. کلمه تاناناکی  در زبان محلی یعنی: به یکدیگر ضربه بزن!

جشنواره خطرناک,جشنواره تاناناکی,جشنواره

جشنواره تاناناکی
 


در این فستیوال بخصوص نه فقط مردان بلکه زنان و کودکان نیز بعد از پوشیدن لباس های سنتی رنگارنگ با هم می جنگدند
درحالیکه مردم در دیر کشورها برای صلح تلاش می کنند، مردمانی در روی کره زمین روز 25 دسامبر هر سال برای جنگ و دعوا دور هم جمع می شوند.
اما واقعا چرا این مردم با هم می جنگند، می خواهند قدرت مردانگی یا زنانگی یا قدرت بچه گانه خود را به نمایش بگذارند یا در حال تسویه حساب اعتراض ها و شکایت های سال های قبل هستند.

جشنواره خطرناک,جشنواره تاناناکی,جشنواره

جشنواره تاناناکی

 

بیشتر بدانید : عجیب و غریب‌ترین رسم‌های مذهبی جهان/ از مرده‌خوری تا.... (+عکس)

بیشتر بدانید : عجیب ترین و خطرناک ترین آداب و رسوم مردم جهان

بیشتر بدانید : 5 سنت بسیار عجیب و غریب هندوها!! (+عکس)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ