بهترین انتخاب ها برای گردش و تفریح نوروزی در تهران + عکس
تهران برای هر سبک گردشگر و هر نوع سلیقه جایی برای تفریح و گشت زدن خواهد داشت. ما از هر نوع سلیقه تکه‌ای از پایتخت زیبا را به شما معرفی می‌کنیم تا انتخابی بهتر در سفرهای شهری نوروزی خود داشته باشید

تهرانگردی: مکان های دیدنی تهران در عید نوروز

پایتخت نشینان در ایام نوروز تهران را شکل دیگری دوست دارند. چراکه بهترین زمان برای گشت و گذار در مکان های دیدنی تهران در نوروز است. آسمان صاف، خیابان‌هایی دور از ترافیک همیشگی و زیبایی شهر همگی دست به دست هم می‌دهند تا یک تهران گردی بی نظیر پیش روی شما باشد. تهران برای هر سبک گردشگر و هر نوع سلیقه جایی برای تفریح و گشت زدن خواهد داشت. ما از هر نوع سلیقه تکه‌ای از پایتخت زیبا را به شما معرفی می‌کنیم تا انتخابی بهتر در سفرهای شهری نوروزی خود داشته باشید. حتی اگر تمام روزهای تعطیل نوروز را به تهران گردی اختصاص دهید، این شهر بزرگ پرهیاهو جاذبه‌های دیگری را به شما نشان خواهد داد. پس بهتر است پیش از برنامه ریزی ، با تعدادی از این جاذبه‌ها بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بدانید : موزه‌های تهران که حتما باید آن ها را دید + عکس

برج میلاد ، نماد بلند قامت پایتخت

اغلب اوقات نام تهران با نام برج میلاد و تصویرش گره خورده است. برجی که بیش از 11 سال است به یکی از بارزترین نمادهای پایتخت تبدیل شده و البته محبوبیتی هم در میان شهروندان تهرانی برای خود دست و پا کرده است. برج میلاد برجی مخابراتی است که با ارتفاعی حدود 435 متر بلندترین برج ایران به حساب می‌آید. در عین حال می‌توان این سازه‌ی خاکستری رنگ را از جذاب‌ترین مکان های دیدنی تهران در نوروز دانست. فضاهای متفاوت برج میلاد بخشی از جاذبه‌های تهران را تشکیل می‌دهند. رستوران گردان برج می‌تواند فضایی لوکس و بی نظیر با چشم انداز تهران را به شما نشان دهد. همچنین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در این رستوران سرو می‌شود. اما یکی از بهترین وعده‌های غذایی صرف صبحانه است. صرف صبحانه به همراه تماشای طلوع آفتاب از بلندترین نقطه تهران منظره‌ای به یادماندنی در خاطره‌ی شما ثبت خواهد کرد.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد امکان تماشای دوست داشتنی‌ترین موجودات دریا را در این برج برایتان فراهم می‌کند. شما می‌توانید شاهد نمایش دلفین‌ها و تعامل آن‌ها با تماشاچیان در سانس‌های مختلف باشید.سرگرمی‌های برج میلاد به اینجا محدود نمی‌شوند. بخشی از طبقات بالایی به موزه مشاهیر اختصاص داده شده است. شما می‌توانید با شخصیت‌های محبوبی چون پروین اعتصامی و کمال الملک از نزدیک روبه رو شوید و با آن‌ها عکس سلفی بگیرید.

آدرس: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد

دربند ، کوه‌نوردی در شمال تهران

دربند نام یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شمیران در زمان‌های دور است. منطقه‌ای که در گذشته ییلاق تهران به حساب می‌آمد و عده‌ای در تابستان‌های گرم شهر به آن‌جا کوچ می‌کردند. حالا دیگر این منطقه جایی در دل تهران بزرگ است. جایی که یکی از مقاصد گردشگری تهران به ویژه در فصل بهار و تابستان است. پیاده‌روی و کوه‌نوردی در کوچه و پس کوچه‌های دربند می‌تواند بخشی از لذت‌بخش‌ترین گذرهای شما در شهر تهران باشد.همچنین می‌توانید در رستوران‌های موجود در آن غذا صرف کنید یا خود را مهمان فنجانی چای در هوای بی نظیر این منطقه کنید.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
دربند

دربند یکی از مناطق شمالی تهران به حساب می‌آید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما سورتمه دربند را امتحان کنید تا منظره‌ای زیبا از شهر را با چاشنی هیجان ببینید.

آدرس: تهران، منطقه یک شهری، محله دربند

دریاچه چیتگر ، خلیج فارس تهران

نام دریاچه شهدای خلیج فارس حدود 6 سال پیش در میان پایتخت نشینان بر سر زبان‌ها افتاد. دریاچه‌ای که سال‌ها آوازه‌ی ساختش ورد زبان‌ها بود و امروز به دریاچه‌ای دنج در غرب تهران تبدیل شده است. تفریحاتی مانند قایق پدالی، دوچرخه سواری ، چرخ و فلک و... را می‌توانید در محوطه این دریاچه تجربه کنید.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
دریاچه چیتگر

مدتی است که مجموعه بام لند در مجاورت دریاچه افتتاح شده است. مجموعه‌ای که به تنهایی می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران باشد. شما می‌توانید پس از قدم زدن و تفریح در کنار دریاچه از فروشگاه‌ها ، کافه و یا رستوران‌های بام لند نیز دیدن کنید.

آدرس: تهران، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر

باغ نگارستان ، باغ باصفای مرکز شهر

حتما هنگامی که فتحعلی شاه قاجار دستور ساخت اقامتگاهی تابستانی را در تهران صادر می‌کرد ، نمی‌دانست که حدود دویست سال بعد باغی زیبا و پر طرفدار در یکی از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد تهران برجای خواهد گذاشت. فارغ از پیشینه‌ای که شاهان قاجار در تاریخ ایران داشته‌اند می‌توان از این شاه قاجار بابت ساخت عمارت بهشتی تابستانی‌اش تشکر کرد.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
باغ نگارستان تهران

باغ نگارستان جایی دنج و سرشار از روح و طراوت است که اگرچه امروزه تنها بخشی از آن قابل بازدید است، اما می‌تواند از جذاب‌ترین مکان های دیدنی تهران در نوروز باشد. در بخشی از باغ موزه مکتب کمال الملک ، نقاشی‌های علی اسفرجانی و موزه مردم نگاری دایر است. پس از آنکه به قدر کافی در تاریخ موزه پرسه زدید و در باغ گشت زدید، در کافه روحی خستگی از تن بگیرید و طعم‌های منحصر به فرد آن را امتحان کنید.

آدرس: تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع

باغ پرندگان ، صحنه نمایش جانوران آسمان

یکی از بهترین مکان های دیدنی تهران در نوروز باغ پرندگان است. باغی که در دل جنگل‌های لویزان جا خوش کرده و در آن می‌توانید انواع پرندگان را از نزدیک و در محوطه‌ای زیبا و بی نظیر ببینید. تعدادی از پرندگان در کنار شما راه می‌روند و تعدادی دیگر که به پرندگان پروازی معروف‌اند از پشت میله‌های قفس زیباییشان را به رخ تماشاگران می‌کشند. بیش از 250 گونه پرنده از سراسر جهان در باغ پرندگان تهران وجود دارند.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
باغ پرندگان تهران

آدرس: تهران ، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین كندرو شهرک امید، خیابان كوهستان

پل طبیعت ، گذرگاه مرتفع تهران

این یک جاذبه متفاوت است. جایی که اگر به تهران علاقه مند باشید و البته کمی ارتفاع را هم دوست داشته باشید به زیباترین جاذبه شهر تبدیل می‌شود. این پل یکی دیگر از نمادهای شهر تهران است که در منطقه عباس آباد قرار گرفته و پارک طالقانی را به بوستان آب و آتش متصل می‌کند. روی این پل بایستید و از عبور و مرور ماشین‌ها و دیدن گذر شهروندان تهرانی لذت ببرید. نورپردازی منحصر به فرد پل طبیعت نمای زیبایی در شب به آن بخشیده است. همچنین رستوران‌های موجود در آن وعده‌هایی با کیفیت را به مشتریان عرضه می‌کنند. این پل از ساعت 6 صبح تا 12شب میزبان گردشگران است.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
پل طبیعت تهران

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

باغ گیاهشناسی ملی ، دور دنیا در چند ساعت

بهار را می‌توانید با زیباترین شکل خود در این نقطه از تهران ببینید. باغ گیاهشناسی ملی یکی از مناطق دانش بنیان در زمینه نگهداری گیاهان است که می‌توان در آن گیاهانی از سراسر دنیا را از نزدیک دید. باغ صخره‌ای، باغ گیاهان دارویی، باغ سیستماتیک، باغ چین و ژاپن، حوزه خزر و پوشش گیاهی اروپا بخشی از این دنیای پر رنگ و عطر است. این مجموعه هر روز 8 صبح تا 15 پذیرای گردشگران است.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
باغ گیاهشناسی ملی

آدرس: تهران، اتوبان تهران-کرج، بعد از پارک چیتگر، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی (خیابان هشتم)، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

باغ ایرانی ، جشنواره لاله‌های ایرانی

یکی از بوستان‌های تهران است که اگرچه وسعت چندانی ندارد اما ویژگی‌های منحصر به فردش آن را به یکی از زیباترین مکان های دیدنی تهران در نوروز تبدیل کرده است. این بوستان هر سال در فصل بهار میزبان جشنواره لاله‌های ایرانی است. با قدم گذاشتن به این پارک گویی به دشتی از لاله‌های هزار رنگ قدم گذاشته اید. به خاطر داشته باشید عکاسی با سه پایه در این پارک ممنوع است. فروردین و اردیبهشت بهترین زمان بازدید از باغ ایرانی است.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
باغ ایرانی ، جشنواره لاله‌های ایرانی در نوروز

آدرس: تهران، منطقه 3، محله ده ونک، کوچه صابری

باغ موزه مینیاتوری ، ایران در یک موزه

حتی اگر پایتخت نشین باشید کمتر نام باغ موزه مینیاتوری تهران به گوشتان خورده است. جاذبه‌ای که با وجود تبلیغات کم و اطلاعات اندک یکی از زیباترین موزه‌های تهران به حساب می‌آید. محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین دیدنی‌های ایران را می‌توانید در اندازه‌های کوچکتری در این موزه ببینید. گنبد سلطانیه، تخت جمشید، برج آزادی، سی و سه پل،ارگ بم و آبشارهای شوشتر بخشی از زیبایی‌های موزه است.نگارخانه، فروشگاه، چایخانه و کتابخانه از بخش‌های دیگر این مجموعه هستند.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
باغ موزه مینیاتوری

آدرس: تهران، جانبازان غربی، اتوبان امام علی

بیشتر بدانید : بزرگترین ماکت تخت جمشید در دنیا در باغ موزه مینیاتور به نمایش گذاشته شد

خانه سیمین و جلال ، ادبیات در خشت‌های خانه قدیمی

داستان ساخت این خانه ویلایی قدیمی به زمانی بازمی‌گردد که سیمین در امریکا مشغول تحصیل بود و جلال با درآمد نویسندگی خشت خشت خانه را بنا می‌کرد. بنای این خانه سراسر عشق و زیبایی است. جایی که باید بیش از همیشه در خاطرات و تاریخش غرق شد تا نوروز گردی تهران به بهار نزدیکتر شود. امروزه خانه سیمین و جلال به موزه‌ای برای بازدید گردشگران تبدیل شده و روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 میزبان شماست.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
خانه سیمین و جلال

آدرس: تهران، دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن‌بست ارض، پلاک ۱

بیشتر بدانید : افتتاح خانه موزه جلال و سیمین به مناسبت تولد سیمین دانشور + تصاویر

خیابان سی تیر ، ایستگاه خوشمزه تهران گردی

ایستگاه آخر تهران گردی امروز متعلق به یکی از دوست داشتنی‌ترین خیابان‌های تهران است. جایی که بدون دیدن آن سفر شما در اطراف تهران کامل نمی‌شود. سی تیر یکی از خیابان‌های قدیمی تهران است که امروزه در هنگام گذر از آن تعداد زیادی ماشین کاروان با رنگ‌های متفاوت را در کنار آن می‌بینید. قدم زدن در این خیابان سنگ فرش شده لذت بخش‌ترین و اشتها برانگیزترین پیاده‌روی در تمام عمرتان خواهد بود.

سفر به تهران,دیدنی های تهران,تهرانگردی,سفر نوروزی به تهران,گشت و گذار در تهران
ایستگاه خوشمزه تهران گردی

تهران شهری معروف به سرزمین 72 ملت است. جایی که فرهنگ‌ها و تاریخ‌های متفاوتی را به خود دیده است و حتما بیش از این جاذبه‌های گردشگری را می‌توانید در آن ببینید.

 

بیشتر بدانید : موزه ی هنرهای معاصر تهران در گذر زمان

بیشتر بدانید : آداب عید نوروز در تهران قدیم

بیشتر بدانید : پرسه‌ در تهران قدیم



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:زندگی ایده آل