ساخت بزرگترین ماکت تخت جمشید در دنیا
ملت ایران، میراث دار فرهنگی چند هزار ساله هستند و این باور مهم ، ما را بر آن داشت تا در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ کهن این مرز و بوم ، ساخت بزرگترین و کاملترین ماکت تخت جمشید را همزمان با گرامیداشت دهه فجر...
سعید رحمتی ، مدیر پروژه ساخت این ماکت، با پر اهمیت خواندن حفظ و شناساندن میراث گذشتگان به نسل امروز و فردای ایران گفت : ملت ایران، میراث دار فرهنگی چند هزار ساله هستند و این باور مهم ، ما را بر آن داشت تا در راستای حفظ و اشاعه ی فرهنگ کهن این مرز و بوم ، ساخت بزرگترین و کاملترین ماکت تخت جمشید را همزمان با گرامیداشت دهه ی فجر به پایان رسانیم.

رحمتی همچنین یادآور شد : این ماکت به همراه یازده ماکت دیگر از محوطه های میراث فرهنگی ایران که در فهرست میراث جهانی ثبت شده اند، در باغ موزه ی مینیاتور تهران به نمایش گذاشته شده است.

وی مقیاس این ماکت و اغلب دیگر ماکت ها را یک بیست و پنجم اندازه واقعی ، عنوان و اظهار داشت : وسعت ماکت تخت جمشید حدود 500 متر مربع است و هم اکنون در محیط باز باغ موزه به نمایش دایم در آمده است.

رحمتی همچنین افزود: در ساخت این ماکت از آخرین روش های جهانی نقشه برداری سه بعدی استفاده شده و البته با تلفیق روش های ماشینی و دستی این ماکت به اجرا درآمده است.

گفتنی است ساخت این ماکت با همکاری کارشناسان پایگاه جهانی پارسه- پاسارگاد ، مشاوره دکتر محمدحسن طالبیان مدیر پایگاه و همچنین شرکت صنایع فرهنگی گردونه مهر پاسارگاد و کارفرمایی سازمان پارک های شهر تهران انجام پذیرفت.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir



مطالب پیشنهادی:
نخستین گفتگو با بازیگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) + عکس
یکتا ناصر، مهناز افشار و ساره بیات در روز برفی جشنواره فیلم فجر + تصاویر
زوج جدید سینمای ایران در نشست خبری جشنواره فیلم فجر + تصاویر
آبروریزی؛ حمل 4 مهمان خارجی جشنواره فیلم فجر با یک پراید قدیمی! + عکس
حاشیه های روز چهارم جشنواره فیلم فجر 92