تمام رازهای اهرام مصر باستان که نمی دانستید + عکس (قسمت 2)
اهرام مصر یکی از بغرنج ترین رازهای حل نشده تاریخ را دارند

رازهایی در مورد اهرام مصر که نمی دانستید!

دانشمندان و محققین در طول قرن ها تلاش می کردند تا متوجه شوند، چگونه و چه زمانی دقیقا این اهرام ساخته شدند. نظرات و حرف های زیادی در مورد اهرام مصر وجود دارد. باستان شناسان هر روز کشف تاره ای پیدا می کنند، اما هنوز هم بخش اعظمی از انها  به صورت راز باقی مانده است. در اینجا بخشی از کشفیات باورنکردنی دانشمندان و باستان شناسان که در مورد اهرام مصر گفته شده را آورده ایم.

بیشتر بدانید : تمام رازهای اهرام مصر باستان که نمی دانستید + عکس

راه پر پیچ خم داخل اهرام
زیر اهرام مصر برای خودش دنیای متفاوتی دارد. این مثل یک سیستم پیچیده تونل است که از  سنگ اهک درست شده است. اگرچه  تمام این کشفیات دانش عمومی نیستند.
نظریه های توطیه آمیزی می گوید که دانش مندان تمام آنچه زیر این سازه های غول پیکر هست را مخفی می کنند. در تعداد زیادی از متن های قدیمی، به چیزهایی که زیر شهر هاوارا در 55 مایلی جنوب کاریو است اشاره شده است.


اتاق مخفی
اخیرا دانشمندان کشفیات دیگری درمورد اهرام داشتند. آنها با کمک  اشعه قوی ایکس توانستند یک اتاق مخفی را کشف کنند. این اتاق برای چه کاری بوده است، هیچ کس حداقل تا الان مدرکی ندارد.
اولین و ساده ترین نظریه این است که معماران اهرام یک اتاق یا اتاق هایی را خالی گذاشته بودند تا سنگ ها خیلی تحت فشار نباشند و از فروپاشی انها جلوگیری شود. اما آیا این تنها دلیل ساخت اتاق ها بوده؟ این احتمالات می تواند مورد قبول واقع شود.

اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه, 

اهرام مصر

سنگ ها به اندازه اینکه دور فرانسه را دیوار بکشیم کافی بوده است
این حقیقت جالبی بود؛ محققین اعلام کردند تعداد سنگ های به کار رفته در اهرام مصر به اندازه یک دیوار دورتادور فرانسه بوده، البته نه یک دیوار کوتاه بلکه یک دیوار 10 فوتی با یک فوت ضخامت. شگفت انگیز است!

 اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه,

سنگ های اهرام مصر


دقیق تر از رصدخانه سلطنتی
تکنولوژی مدرن می تواند یه چنین محاسبات دقیقی دست یابد، اما ما اینجا از دانش مردم مصر باستان صحبت می کنیم. همان طور که مردم زیادی می دانند اهرام مصر به سمت شمال  اشاره می کند. اما چیزی که نمی دانید این است که دقت آن به اندازه پنج صدم درجه واقعی یک قطب نما تفاوت دارد. و حتی رصدخانه سلطنتی گرینویچ هم چنین دقتی ندارد!!


گردش ساعت
ساعت رصدخانه سلطنتی گرینویچ با GTC  (زمان ظهر گرینویچ یا زمان نیم روز اصلی)  تنظیم است و حدود 13 درجه با قطب نمای شمالی واقعی تفاوت دارد! این ساعت از سال 1675 شروع به کار کرد. اگر این ساعت در قرن 17 نمی تواند کاملا دقیق باشد، مردم مصر باستان چگونه می توانستند با چنین دقتی شمال واقعی را پیدا کنند؟ آیا ممکن است که آنها ساعتی متفاوت داشته باشند که از دوره ما بهتر باشد؟
 

اعداد ثابت ریاضی
این اطلاعات شاید به نظرتان حوصله سر بر باشد، چون همه ما عاشق ریاضیات نیستیم. اما اجازه بدهید توضیح بدهیم؛ این نکته واقعا ساده و بسیار جالبی است. برای درک ارزش این نکته لازم است انچه قبلا می دانستیم را مرور کنیم. همه ما عدد پی 3.14 ( عدد طلایی) را می شناسیم.

حالا بخش جالب توجه داستان: اگر ما عدد طول اهرام را از ارتفاع آن کم کنیم به عدد 314.16 می رسیم که صد برابر عدد پی است. و اگر دو وجه آن را هم اضافه کنیم باز به صد برابر عدد طلایی می رسیم!
این نکته شاید از نظر شما خیلی جالب توجه نباشد، اما برای یک ریاضی دان شگفت انگیز است!

اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه, 

اهرام مصر


17 هرم دیگر
باستان شناسان به کمک ماهواره به دنبال سازه های پنهان در مصر می گردند. چه روی زمین چه زیر زمین. این تلاش ها بیهوده نبود و حالا 17 هرم دیگر که دور و اطراف جیزه دفن شده بودند کشف شدند. به کمک اشعه مادون قرمز بالغ بر 1000 بنای متفاوت دیگر در اطراف این منطقه کشف شد.

 اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه,

اهرام مصر


بی اعتقادی باستان شناسان
من نمی توانم باور کنم که مکان های خیلی زیادی وجود داشتند. زیادی بزرگ کردن اهرام آرزوی هر باستان شناسی است. در تحقیقات این زمین 17 هرم یافت شد، 2 هرم هم قبلا پیدا شده بودند. اگرچه این اهرام جدید الان نور روز را می بینند، اما هرم جوزر هنوز قدیمی ترین آنهاست.

 اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه,

اهرام مصر


هرم جوزر
بنا به گفته دانشمندان این هرم قدیمی ترین هرم است. آنها باور دارند که این هرم 27 قرن قبل از میلاد ساخته شده است، هرم جوزر در مجاورتش یک حیاط داشته است. هرم جوزر در ابتدا ارتفاعی بالغ بر 203 فوت داشته است. شرایط آب و هوایی در طول قرن ها باعث شده این هرم کوتاه تر شود.

هرم جوزر دارای پله بوده و اتاق ها و سازه های پیچیده ای در درونش داشته است. داخل این هرم کاملا غارت شده و هیچ چیزی باقی نمانده است.

اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه,هرم جوزر  

هرم جوزر


بلندترین سازه جهان برای 3.871 سال
هرم بزرگ جیزه برای حدود 4000 سال بلندترین سازه دست ساز بشر بوده است. سپس کلیسای جامع لینکولن در سال 1311 ساخته شد. این کلیسا 200 سال طول کشید تا ساخته شود. سازه مرکزی کلیسا که برای 238 سال بلندترین ساختمان بود سال 1549 فروریخت. ان را مقایسه کنید با اهرام 3800 ساله!

 

آخرین عجایب باستان
ما هفت شگفتی جدید و هفت شگفتی باستان داریم که هرم بزرگ جیزه تنها شگفتی جهان باستان است که هنوز پابرجاست. اهرام مصر برای هزاران سال در مقابل بلاهای طبیعی و حتی دخالت های انسان سالم باقی ماندند.


شگفتی هایی که ویران شدند
6 شگفتی دیگر باستان نتوانستند در طول زمان سرپا باقی بمانند. باغ های معلق بابل و مجسمه زئوس به خاطر زلزله خراب شدند. معبد آرتمیس به دست انبوه مردم فروریخت. و در آخر رودس عظیم الجثه گفته شده که توسط یک بازرگان خریداری و ویران شد.

 اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه,باغ های بابل

باغ های معلق بابل


مصری ها آن را نساختند؟
دانشمندان قادر نیستند که توضیح دهند چگونه مصری ها توانستند چنین اهرامی را تنها با کمک چوب و طناب بسازند؟ طبق گفته آنها مصری ها ابزاری برای خلق چنین  اهرامی نداشتند. پس این تئوری مطرح می شود که شاید توسط مصری ها ساخته نشده باشند.

 اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه,

اهرام مصر


اتاق ها انرژی تولید می کردند؟
تصور می شود که اهرام مصر چیزی بیشتر از آنچه چشممان می بیند  و تا الان کشف شده است باشد.  آیا اهرام انرژی بالاتری را نگه می داشتند؟ بعد از پیدا کردن یک اتاق پنهانی دانشمندان تحقیقاتی را آغاز کردند. عجیب نیست که بدانیم که انرژی الکترو مغناطیسی کشف شده در هرم بزرگ در اتاق های داخلی متمرکز شده بود. انرژی بالاتر در اتاق هایی دیده شده که باقیمانده های خوفو و همسرش در آنجا پنهان شده بودند.

اهرام مصر,رازهای اهرام,مصر باستان,هرم بزرگ,جیزه, 

اهرام مصر

بیشتر بدانید : 15 حقیقت جالب در مورد مصر باستان!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 10 مورد از عجیب ترین ساخته‌های دست بشر!! (+عکس)

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ