تجدید خاطره با خواننده اسطوره‌ای امریکا + چاپ تمبر
تصویر این خواننده افسانه یی سبك كانتری روی یكی از تمبرهای سری «بت های موسیقی» ثبت شد.
 
تجلیل و تجدید خاطره با «جانی كش»- خواننده اسطوره یی آمریكا- این بار با چاپ تمبر پستی او.

در این تمبر عکس سیاه و سفیدی از «جانی کش» (johnny cash) انتخاب شده است تا که 1963 فرانک بز برای «حلقه آتش: بهترین‌های جانی کش» گرفته بود.

تصویر این خواننده افسانه یی سبك كانتری روی یكی از تمبرهای سری «بت های موسیقی» ثبت شد و امضایی كه در سال 1963 پای عكس خود ثبت كرده و طی آن عكس را به گیرنده اش –عكاسی به نام فرانك بز- تقدیم كرده بود، در این تمبر دیده می شود.


به گفته یکی از مسئولین انتشار این تمبر، انتخاب جانی کش انتخاب سیار دشواری بوده است چراکه می‌بایست از میان 40 هزار گزینه پیشنهادی هر سال تنها بیست مورد را برگزید.
مارك سندرز، از مديران پست ايالات متحده در ادامه می‌گوید: این 20 انتخاب سپس برای تائید نهایی برای رئیس پست فرستاده می‌شود که یکی از تمبرهای نهایی امسال، تمبر جانی کش بوده است.

جانی کش با لقب مرد سیاه‌پوش نیز شناخته می‌شود، از خوانندگان بزرگ سبک کانتری در آمریکا و یکی از تاثیرگذارترین موسیقی‌دانان قرن بیستم بود.


جانی کش در26 فوریه 1932 میلادی و در شهر کینگزلند از ایالت آرکانزاس به دنیا آمد. او فرزند چهارم خانواده بود. نام پدرش رِی کش بود. والدینش او را جی-آر نامیدند چون اسم دیگری به ذهنشان نمی‌رسید. وقتی که میخواست به استخدام نیروی هوایی دربیاید این موضوع برایش دردسرساز شد چون آنها جی-آر را بعنوان اسم نپذیرفتند، بنابراین او از آن به بعد از اسم جان-آر کش بعنوان اسم رسمی استفاده کرد و در سال ۱۹۵۵ نام جانی کش را بعنوان اسم هنری خود برگزید.

آنها چهار فرزند بودند و برادر جوانترش بنام تامی نیز به هنرمند معروفی در سبک کانتری تبدیل شد.


گرچه او بیشتر به خاطر هنرنمایی در موسیقی کانتری شناخته می‌شود، صدا و خوانندگی‌اش پلی‌است میان سبک‌های مختلف موسیقی مانند راک اند رول، بلوز و موسیقی بومی. این مهم باعث شد تا جانی کش هم در موزه و تالار مفاخر موسیقی کانتری و هم در تالار مشاهیر راک اند رول حضور داشته باشد. وی برنده چندین جایزه گرمی نیز شد.

جانی کش بیشتر به خاطر صدای مشخص بم و زخم‌دارش در کنار مسلک محزون و رفتار فروتنانه‌اش شناخته می‌شود. بیشتر آهنگ‌های جانی کش به خصوص آنهایی که در اواخر دوران شکوهش خوانده بود بازتابی از اندوه، رنج و محنت بودند.

    جانی كش در سال 2003 و سن 71 سالگی چشم از جهان فرو بست. چند سال پیش فیلمی درباره زندگی این هنرمند امریكایی ساخته شد كه جانی كش قبل از مرگش آن را تایید كرد. فیلم Walk The Line یا «دست از پا خطا نمی كنم» با شركت واكین فینیكس در نقش جانی كش، موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم موزیكال شد. Walk the line نخستین و معروف ترین آهنگ جانی كش بود كه در سال 1956 بیرون آمد و او را به شهرت رساند.

كش كه در سن 71 سالگی درگذشت، در دهه 90 به همت ریك روبین یكی از تهیه كننده های بزرگ موسیقی رپ در امریكا دوباره مورد توجه قرار گرفت.



تهیه و ترجمه گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
 


 مطالب پیشنهادی:
دستگیری کارگردان ایرانی به جرم تجاوز به یک بازیگر
راست باشد، از سینما خداحافظی می‌کنم
بساط پرحاشیه زن‌های خارجی در تئاتر فجر!
طرح‌های ایرانی برای خانم‌های اروپایی + عکس
عکس‌هایی از «نیوشا ضیغمی» و خواهرش