دختر نوازنده 11 ساله اشک حسین علیزاده را درآورد
تارا پیراینده که در رده سنی«الف(10 تا 15 سال)» دختر نوازنده 11 ساله حاضران در سالن را به شدت تحت تاثیر قرار داد و حتی باعث شد تا داورانی چون حسین علیزاده و رامبد صدیف نیز اشک شان دربیاید. دختر نوازنده 11 ساله...
چهارمین روز از هفتمین جشنواره موسیقی جوان، 25 شهریور در حالی برگزار شد که تالار رودکی شاهد اتفاقات جالبی از جمله دیدن اشک های داوران جشنواره در حین اجرای یک نوازنده 11ساله بود.

به گزارش روابط عمومی هفتمین جشنواره موسیقی جوان، آخرین روز اجراهای هفتمین جشنواره موسیقی جوان با رقابت نوازندگان راه یافته به مرحله پایانی در دو شاخه نوازندگی تار و سه تار در سالن مملو از جمعیت تالار رودکی برگزار شد و همچون روزهای گذشته داوران در برخی بخش ها غافلگیر شدند. در اجراهای روز چهارم جشنواره نیز همچون سه روز قبل از آن حسین علیزاده، داریوش طلایی، رامبد صدیف و شهرام ناظری داوری اجراها را بر عهده داشتند.

از اتفاقات جالب توجه روز دوشنبه هفتمین جشنواره موسیقی جوان اجرای تارا پیراینده نوازنده 11 ساله همدانی بود که در شاخه نوازندگی تار شرکت کرده بود.

تارا پیراینده که در رده سنی«الف(10 تا 15 سال)» حاضر بود با طمانینه خاصی روی سن حاضر شد و پس از پاسخ به سئوالی از حسین علیزاده که درباره کوک سازش پرسیده بود، به اجرای قطعه ای ضربی پرداخت.

پس از اجرای این قطعه ضربی حسین علیزاده از تارا خواست تا بخشی از ردیف دستگاهی را اجرا کند. تارا نیز بیات اصفهان را انتخاب کرد و کوک سازش را تغییر داد.

حسین علیزاده مجددا درباره اینکه چرا سازش را روی این فاصله کوک کرده پرسید که این نوازنده 11 ساله توضیح داد: اگر سازم را بالاتر از این کوک می کردم صدای خوبی نمی داد و اگر پایین تر از این کوک کنم صدای اش آن گونه نمی شود که می خواهم.

تارا پیراینده درباره انتخاب بیات اصفهان نیز گفت :من تمام ردیف را کار کرده ام و می توانم اجرا کنم، اما از آنجا که بیات اصفهان را بیشتر از سایر دستگاه ها و آوازها گوش داده ام تسلطم روی این بخش بیشتر است.


تارا در ادامه به اجرای گوش هایی از بیات اصفهان پرداخت که تسلط مثال زدنی و حس و حال کم نظیر این نوازنده 11 ساله حاضران در سالن را به شدت تحت تاثیر قرار داد و حتی باعث شد تا داورانی چون حسین علیزاده و رامبد صدیف نیز اشک شان دربیاید.

داوران پس از این اجرا از تارا پیراینده خواستند تا یک قطعه ضربی دیگر نیز اجرا کند و او نیز چهارمضرابی از درویش خان را انتخاب کرد و نواخت که باز هم تشویق ها و ابراز احساسات حاضران در سالن را به دنبال داشت.

این در حالی بود که در شاخه تار نوازی هفتمین جشنواره موسیقی جوان در هر سه گروه سنی«الف(10 تا 15)»، «ب(16تا 21 سال)» و «ج(22 تا 27 سال)» نوازندگانی چون مازیار آذرشب، پیمان اکبری، ستراه توحیدی، آرین طوفانی، روژان مشیری پور، محمدعلی نکیسایی، رضا ابراهیمی کلاریجانی، امیر احدی، آرمان توکلی،  میثم ثقفی، مسعود خادمی اسلامی، خورشید دادبه، علی رضا عقیقی، هومن قنبری ایلخچی، گلناز خلیلی، گلشن دانش مزیان، محمد ذاکر حسین، شایسته ررفیعیان، کیارش روزبهانی، شاهین صفایی، معین مجتهدین یزدی و سینا کیشانی فراهانی به اجرا پرداختند.

در شاخه سه تار نوازی نیز در دو گروه سنی«ب» و «ج» رامیز اسمعیلی گوگ تپه، امیر رضا باقری دعویسرایی، امیر رضا پاک نژاد، امین پورعارف، مهدی حیدریان، بابک کهزادی، حسین کیخواه نژاد، نازنین اتابکی، میثم جهانی اسد، بهرنگ حکیمی پور، کیارش خداشناس، رامین روشندل، سپهر شهبازی، سیاوش کرمی، روناک محرابی نسب و عطااله ایمانی به اجرا پرداختند.

هفتمین جشنواره موسیقی جوان از 22 تا 25 شهریورماه با حضور 149 نوازنده و خواننده در تالار رودکی برگزار و چهارشنبه 27 شهریور ساعت 20 با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به كار خود پایان می دهد



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روابط عمومی جشنواره موسیقی جوان



مطالب پیشنهادی :
جذاب‌ترین ستاره ها و چهره های موقرمز هالیوود + تصاویر
ترانه‌خوانی فرزاد حسنی برای همسرش در برنامه زنده تلویزیون + ترانه
مناجات خوانی مهدی پاکدل و همسرش بهنوش طباطبایی در تلویزیون
مجری ممنوع‌ التصویر تلویزیون بازیگر تئاتر شد + تصاویر
خبر خوب بهرام رادان برای بچه‌های سوخته شین‌آباد و مرودشت