شبکه «من و تو» دردسر ساز هنرمندان داخلی!
خواننده آلبوم «من و استاد» ضمن ارائه توضیحاتی درباره حاشیه‌های به وجود آمده برای این اثر و اجرای زنده در کیش و تهران از شبکه‌های ماهواره‌ای که بدون اجازه آثار مجوزدار داخلی را پخش می‌کنند، گله کرد.
امیراحسان فدایی با بیان اینکه حسین خواجه امیری (ایرج) ممنوع الکار نیست، خاطرنشان کرد: تا آنجا که من از مراجع ذیربط پیگیری کرده‌ام این خواننده موسیقی ایرانی ممنوع الکار نیست بلکه به نوعی می‌توان گفت ممنوع الکنسرت است. این در حالی است که با توجه به مراجعاتی که من و دوستان به دفتر موسیقی داشته‌ایم از سوی مدیر کل این مجموعه قول‌هایی برای پیگیری داده شده که امیدوارم هرچه زودتر عملی شوند.

وی با اشاره به لغو کنسرت جزیره کیش که در اوایل نوروز امسال اتفاق افتاد، توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده بودیم قرار بود قطعاتی منتخب از آلبوم «من و استاد» که به تازگی با خوانندگی من و همراهی استاد حسین خواجه امیری وارد بازار موسیقی شده است در این کنسرت موسیقایی اجرا شود. ما مجوزهای لازم را نیز در این زمینه گرفته بودیم اما به یکباره و با وجود تبلیغاتی که برای کنسرت انجام گرفته بود این کنسرت لغو و به ما اعلام کردند که آقای خواجه امیری تا اطلاع ثانوی نمی تواند در اجرای زنده ای حضور داشته باشد.

این خواننده موسیقی پاپ به حاشیه های پیش‌آمده برای این آلبوم بعد از پخش تیزر آن در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: ما به هیچ عنوان نقشی در پخش این تیزر در این شبکه ماهواره ای نداشتیم و مسوولان این شبکه بدون اجازه اقدام به پخش آن کردند که متاسفانه دود آن به چشم ما رفت و ما را دچار مشکلاتی در زمینه اخذ مجوز کرد. امری که متاسفانه باعث شد با من برخورد قضایی نیز بشود.

فدایی خاطرنشان کرد: مشکل ما از آنجایی آغاز شد که در آلبوم «من و استاد» از تراک «گنج قارون» استفاده کردیم و این موضوع به خودی خود آغازگر مشکلاتی برای ادامه کار بود. اما صحبت اصلی من این است که چرا وقتی این قطعه ها دارای مجوز هستند به ما ایراداتی وارد می کنند و به دلیل پخش بدون اجازه تیزر آلبوم در یک شبکه فارسی زبان از فعالیت ما جلوگیری می کنند. من باز هم تاکید می کنم که به هیچ عنوان تیزر را در اختیار این شبکه قرار ندادیم و آنها از روی شبکه یوتیوب اقدام به پخش اثر کردند.

خواننده آلبوم «من و استاد» در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: من دلیل این موضوع را نمی دانم که چرا از خواننده هایی که پیرو مکتب های در حال نابودی موسیقی ایرانی هستند حمایت نمی کنند. آیا ترانه های فعلی خواننده های پاپ ارزشمندتر از ترانه هایی است که توسط تعدادی از خوانندگان خوش صدای موسیقی ایرانی خوانده می شود؟ آیا ماجرا آنقدر ساده است که یک بازیگر یا فلان فوتبالیست می تواند با پول و سرمایه خواننده شود؟ پس جای هنر خدادادی کجاست؟

فدایی در بخش پایانی صحبت‌های خود با انتقاد از شرایط این روزهای موسیقی پاپ تاکید کرد: متاسفانه جریان این سالهای موسیقی فقط و فقط معطوف به پول شده و هر کسی که مقداری سرمایه داشته باشد می تواند با پول دادن به تهیه کننده فلان سریال و موسسه تبدیل به خواننده تیتراژ و خواننده یک آلبوم موسیقایی شود؛ آلبومی که شما اگر نگاه کوچکی به ترانه های آن بکنید متوجه محتوای نازل بسیاری از این آثار می شوید.



گرد آوری: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com



  مطالب پیشنهادی:
گلشیفته فراهانی با «سرزمین فلفل های شیرین من» به کن می رود+ تصاویر
ماااا به کافه ها و دود سیگار...ماااا
به مناسبت تولد ادری هپبورن، پری مهربان هالیوود+تصاویر
لذت های بازخوانی نیکی کریمی+ تصاویر
مریل استریپ: فکر می کردم برای بازیگر بودن زیادی زشتم!+ تصاویر