علی لهراسبی: میخوام عاشق بشم اما تب دنیا نمی‌ذاره!
لهراسبی اگرچه معتقد است باید برای کتاب خوب هزینه بالایی هم پرداخت اما از کمی وقت می گوید و اینکه جز خوانندگی درگیر بیزینس هستم و خوابم هم استاندارد نیست!
وقتی به گوشی اش زنگ می‌زنی مطمئنی که شماره اشتباه نیست چون ترانه (حالم خوبه) اش را آهنگ پیشواز گوشی کرده و خلاصه اینقدر حالت را خوب می کند که دوست داری دیرتر گوشی را جواب بدهد تا حالت خوب تر شود! رسم قشنگی است که با صدای خودش به پیشوازت می آید. لهراسبی که سال 81 با ارائه اجرایی متفاوت در تیتراژ سریال «دریایی ها» دیده شد، فارغ التحصیل الکترونیک است و برای در آوردن خرج زندگی، نمی خواند. اصلا خوانندگی شغل اصلی اش نیست. او فعال حوزه تبلیغات و بازاریابی و صاحب یکی از شرکت های معروف تبلیغاتی است.در ادامه گزیده ای از گفتگوی ایبنا با این خواننده پاپ را می خوانیم:

- هر کشور و ملیتی یک سری خطوط قرمز دارد که عبور از آن ها قشنگ نیست. ممیزی باید در خدمت نشر کتاب هایی مطابق با عرف ملی، مذهبی و فرهنگی ما باشد و بس! اما سانسورهایی که بیشتر جنبه بدقلقی دارد و اصلا نمی شود اسم ممیزی روی آن گذاشت، نه درخور شأن مسئولین فرهنگی کشور است و نه کتابخوان های حرفه ای.

- من از طریق اینترنت از تازه های کتاب، باخبر می شوم. البته این روزها به شدت دچار کمبود وقت هستم. ترانه می خوانم اما فرصت کتاب خواندن ندارم! (می خندد) به دلیل درگیری های شغلی فرصتی برایم باقی نمی ماند تا سراغی از کتاب بگیرم. البته از فضای مجازی و اینترنت غافل نیستم و اطلاعات و مطالب مورد نیازم را از این طریق تامین می کنم.

- کتاب های اینترنتی هم دست کمی از کاغذی ندارند! کم و بیش سعی می کنم از کتابخوانی آنلاین جا نمانم دیگر! البته باور کنید هیچ چیز نمی تواند جای کتاب را بگیرد حتی ترانه!

- بچه که بودم خیلی کتاب می خواندم. دوران نوجوانی هم همین طور. یادم می آید یک کتاب انگلیسی- فارسی داشتم که تمامش را حفظ بودم. به کتاب آلمانی هانسل و گرتلِ برادران گریم هم بسیار علاقه داشتم. از حافظ خوانی هم غافل نمی شدم.
الان اما... می خوام عاشق بشم اما تب دنیا نمی ذاره! منظورم عاشق کتاب است! (می خندد) جز خوانندگی درگیر بیزینس هستم، باور کنید خوابم هم استاندارد نیست!


- البته خارج از شوخی، در وهله اول، مردم خودشان باید بخواهند تا کتابخوان شوند! وگرنه تشویق و تنبیه اثر چندانی ندارد. اگر مسئولین فرهنگی هم همت مضاعف کنند و قیمت پشت جلدها را پایین بیاورند، قطعا بی تاثیر نیست. گام اول را باید دولت بردارد تا مردم نیز همپا شوند. این که چند خواننده و بازیگر به مردم توصیه کتابخوانی کنند فایده ای ندارد! با حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود و مردم همچنان در بی کتابی، روزگار می گذرانند!

بسته پیشنهادی
اهالی و علاقه مندان موسیقی کتاب هایی که در این زمینه هستند را از دست ندهند. مثل «تئوری موزیک» پرویز منصوری یا «موسیقی مدرن» نوشته موریس لورو. از خواندن شعر و ترانه هم غافل نشوید و البته علاقه مندان به مقوله بیزینس و بازاریابی بد نیست به مطالعه کتاب هایی در این زمینه بپردازند. مثل «رموز موفقیت در بازاریابی شبکه ای» اثر ریچارد کوئک.

روزگار بی کتاب به نظرم مثل عصر یخبندان و زندگی انسان های نخستین است.


- من بدون کتاب نیستم. درست است که این روزها کتاب خاصی نمی خوانم اما همیشه درگیر دریافت اطلاعات از طریق اینترنت و تبلت و گوشی هستم. به نظرم افراد، دیگر به سراغ کتاب های کاغذی نمی روند و با یک جستجو در اینترنت به مطلب یا کتاب مورد علاقه شان دست پیدا می کنند. فقط فرمت ها عوض شده که این نیز اقتضای زندگی امروز است.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir


  مطالب پیشنهادی:
آیا شقایق فراهانی کم کار شده!!!
جنجال کامنت های غیر منتظره فارس و کیهان+ تصویر کامنت ها
یک بلاگرحزب اللهی: مدلهای ترکیه ای به فرهنگ محجبه ها سرایت پیدا کرد!!!
شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن آغاز شد+ تصاویر مراسم افتتاحیه و فرش قرمز
هتل DU CAP در جشنواره کن 2014 فرانسه + تصاویر