مرتض پاشایی برای بخشش اعدام خواند
عصر دیروز شنبه، خواننده پر کار و محبوب موسیقی پاپ ایران در ویژه برنامه ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان تدارک دیده شده است، به اجرای برنامه می پردازد.
مرتضی پاشایی که در روزهای گذشته اجراهایی را در شهر های مختلف کشور برگزار کرده است، امروز شنبه 17 خرداد در تالار وحدت در جشن ملی بخشش، در حمایت از بخشش جوانان اعدامی برنامه اش را به اجرا در خواهد آورد. مراسم جشن ملی بخشش، ساعت 5 بعد از ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در تالار وحدت برگزار می شود. در این مراسم که با محوریت تجلیل از فعالان و تلاشگران عرصه بخشش و عفو جوانان در آستانه اعدام برگزار می شود، از خانواده های بخشنده و فعالان این عرصه قدردانی خواهد شد.

در جشن بخشش گروه های مختلفی از جمله جمعی از مسئولان نظام، هنرمندان، ورزشکاران، فعالان اجتماعی، قضات مبتکر و خلاق در عرصه بخشش جوانان و... حضور خواهند یافت. این جشن که با طراحی و به همت معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود، گامی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ بخشش و کنترل خشم در جامعه و در میان نسل جوان کشور است. جمعی از هنرمندان کشور که در سالهای اخیر در راستای عفو جوانان فعالیت داشته اند، در این مراسم حاضر خواهند بود.

عزت الله انتظامی، رضا کیانیان، فرامرز قریبیان، مهتاب کرامتی، رضا عطاران، بهروز شعیبی، عباس رافعی، پرویز پرستویی، محمدرضا هنرمند، بهاره رهنما، کتایون ریاحی، مهناز افضلی، مریلا زارعی و ... از جمله میهمانان حاضر در جشن بخشش هستند.


همچنین چند تن از چهره های ورزشی فعال در این عرصه نیز در جشن بخشش حضور خواهند داشت که از آن میان می توان به هادی ساعی، عادل فردوسی پور، امیر قلعه نوعی، علی کریمی، عباس جدیدی، محسن بنگر و... اشاره کرد. در جشن بخشش از دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به عنوان پیشتاز فعالیت در عرصه بخشش جوانان تجلیل و قدردانی خواهد شد. همچنین مهندس سید محمد مجابی رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل سالها تلاش در راستای گرفتن عفو برای جوانان مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

در این مراسم از کتاب مهندس مجابی با نام «همنشینی با مسافران مرگ» نیز رونمایی می شود. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، محمود گلزاری معاون وزیر ورزش و جوانان، و دکتر امیری قائم مقام معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از دیگر سخنرانان این مراسم خواهند بود. گفتنی است در این مراسم آیت الله محسن غرویان، خانواده شهید باقری، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی، حجت الاسلام شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، دکتر جولایی رئیس ستاد دیه کشور، دکتر سعید ابادی دبیرکل یونسکو در ایران، دکتر امرودی معاون اجتماعی شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، و جمعی از میهمانان از مجلس و دولت حضور دارند.



گرد آوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:musicema.com