عاشقانه های چکناواریان در شب تولد 80 سالگی
عاشقانه‌ترین نغمات چكنواریان در شب تولد ٨٠ سالگیش برای تداوم زندگی كودكان محك اجرا شد.

چکناوریان نغمه عشق را برای کودکان محک رهبری کرد

کنسرت «شب عاشقانه‌های لوریس چکناوریان» با اجرای ارکستر سمفونیک البرز و به رهبری لوریس چكناوریان 18 مهرماه 1394 در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد و 50 درصد از عواید حاصل از این برنامه به کودکان مبتلا به سرطان تحت حمایت مؤسسه خیریه محک اختصاص یافت.

این کنسرت با حضور نزدیک به 1400 مهمان و هنرمندان برجسته‌ای چون فرهاد فخرالدینی، تاها بهبهانی، هوشنگ کامکار، محمد سریر و انوشیروان روحانی برگزار شد.  

کنسرت لوریس چکناواریان -1کنسرت لوریس چکناواریان -1

 

در ابتدای کنسرت آراسب احمدیان مدیر عامل محک ضمن ادای احترام به همراهانی که در یکی از زیباترین شب‌های تهران مخاطب نوای عاشقانه‌هایی به یاد ماندنی هستند که با نیتی انسان دوستانه طنین انداز می‌شود، گفت:

«قدردان مردمی هستیم که در طول نزدیک به 25 سال با نیک‌اندیشی و نیکوکاری موجب شدند درمان کودکان معصوم مبتلا به سرطان مطابق با بالاترین سطح كیفی در جهان محقق شود. سازمانی كه با همراهی همین مردم توانست در ممیزی شرکت بازرسی بین‌المللی SGS رتبه دهم را در جهان كسب كند و نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه IPMA را به عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد در جهان كسب كند تا ایرانیان تبلور عشق و مهر خود را در بالندگی سازمانی كه بر قلب  آنها بنیان یافته و رشد كرده شاهد باشند. امشب شما همزمان با مشاهده یك رویداد هنری كه اثر یكی از فرهیخته‌ترین هنرمندان این مرز و بوم است در تأمین هزینه دارو و درمان كودكان محك مشاركت می‌كنید.››


کنسرت لوریس چکناواریان -2کنسرت لوریس چکناواریان -2

تلخی دارو به شیرینی سلامتی بدل می‌شود
یاوران نوجوان محك كه از حامیان همیشگی دوستان كوچك خود در محك هستند، یادبود این مراسم را به حاضران و شركت كنندگان در این كنسرت تقدیم كردند تا همواره با مشاهده آن به یاد آورند كه با مشاركت اعضای خانواده بزرگ محك می‌توان تلخی دارو را به شیرینی سلامتی و كودكی تبدیل كرد.

میز جلب مشاركت محك نیز در این برنامه میزبان یاوران بود تا بر مبنای شفافیت و پاسخگویی كه از اصول اساسی این سازمان است، فعالیت‌ها و خدمات محك را معرفی كند و یاوران را با روش‌های كمك به كودكان مبتلابه سرطان آشنا كند.

80 سالگی چكناواریان عاشقانه برگزار شد
در بخش اول كنسرت، لوریس چكناوریان با رهبری گروه اركستر البرز عاشقانه های خود را به زیبایی اجرا كرد و نوای عشق به كودكان محك را در گوش حاضران طنین‌انداز كرد. قبل از اجرای بخش دوم كنسرت كه چكناوریان به روی صحنه بازگشت، اعضای اركستر البرز با همراهی دست‌های مهمانان هنردوست خود موسیقی ‹‹تولدت مبارك›› را به او تقدیم كردند. آهنگساز 80 ساله كه از این تولد عاشقانه غافلگیر شده بود در فضایی كه سرشار از حس زیبای كمك به هم‌نوع بود بخش دوم كنسرت را آغاز كرد.

هدیه كودكان محك به چكناوریان
كودكان مبتلا به سرطان با همراهی كودكان یاور محك تابلو نقاشی خود را به مناسبت تولد چكناوریان به هنرمند مهربانی اهدا كردند كه سال‌هاست با هنر و فرزانگی‌اش از آنها حمایت می‌كند.


کنسرت لوریس چکناواریان -3کنسرت لوریس چکناواریان -3


پیش از این نیز این هنرمند< هفتادمین جشن تولد خود را در دومین جشنواره موسیقی محک كه به رهبری وی و با همراهی ارکستر مجلسی ارمنستان برگزار شده بود، جشن گرفت.

همراهی نوازنده اركستر البرز با كودكان محك
حسین شریفی نوازنده ترومبون اركستر البرز، در شب عاشقانه‌های چكناوریان به منظور همراهیِ كودكان مبتلا به سرطان موی سر خود را تراشید. این نوازنده در اقدامی زیبا و تاثیرگذار در بین بخش یك و دو كنسرت موی سر خود را تراشید تا به قهرمانان كوچك مبارزه با سرطان بگوید هنرمندان ایران با عزم و اراده تا رسیدن به سلامتی همراه آنها هستند.


کنسرت لوریس چکناواریان -4کنسرت لوریس چکناواریان -4


اركستری كه برای زندگی رهبری شد

در این شب لوریس چكناوریان بعد از سال‌ها دوری از رهبری اركستر، آثار خود را با هدف رساندن پیام زندگی به كودكان مبتلا به سرطان رهبری كرد.
این كنسرت با همكاری مؤسسه خیریه محك برگزار شد و اركستر سمفونیك البرز برای اولین بار به رهبری این هنرمند فرهیخته آثار عاشقانه او را به تهیه کنندگی سیّد محمد حسین مقدس تفرشی در شبی سرشار از زیبایی اجرا كرد.

به امید اینكه سمفونی خداحافظی جهان با سرطان را در شبی كه زیباترین شب برای اعضای خانواده بزرگ محك خواهد بود، با همراهی تمامی كسانی كه كودكان مبتلا به سرطان را در مبارزه سختشان برای سلامتی تنها نگذاشتند، بشنویم.


اندیشه فولادوند در کنسرت لوریس چکناواریاناندیشه فولادوند در کنسرت لوریس چکناواریان


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / محک