تقلید یا رقابت فریدون آسرایی با شبکه‎های ماهواره‎ای؟
فریدون آسرایی - خواننده و یکی از داوران «شب کوک» - گفت: این برنامه به هیچ وجه شبیه‌سازی از برنامه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان نیست.

گفتگو با داور برنامه "شب کوک" : فریدون آسرایی

فریدون آسرایی با بیان اینکه استفاده از واژه تقلید در این موضوع درست نیست، اظهار کرد: برنامه‌هایی از این دست که از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان پخش می‌شوند، خودشان از برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی الهام می گیرند.

«شب کوک» که از ابتدای پاییز هر شب در جدول پخش شبکه «نسیم» قرار گرفته است، عنوان یک مسابقه خوانندگی است که با اجرا و کارگردانی باربد بابایی، تهیه‌کنندگی هادی دمیرچی و گروه داورانی متشکل از فریدون آسرایی، مهدی یغمایی و پوریا حیدری روی آنتن می‌رود.

آسرایی برنامه «شب کوک» را یک فرصت طلایی برای افرادی که علاقه‌مند به خوانندگی هستند دانست و ادامه داد: این برنامه فرصتی مناسب را برای افرادی فراهم می کند که دوست دارند وارد حیطه خوانندگی شوند ولی تاکنون دیده نشده‌اند.

داور برنامه «شب کوک» ادامه داد: برخی از مردم برای شرکت در مسابقه‌های اینچنینی مجبور بودند به کشورهای هم‌جوار سفر کنند ولی اکنون این برنامه توانسته است فرصتی مناسب برای این افراد فراهم کند تا در کشور خودشان در این دست مسابقه‌ها شرکت کنند.

آسرایی اظهار کرد: در حال حاضر صحبت از این است که برنامه‌های تلویزیون باید طوری باشند که جذب مخاطب داشته باشند و این پرسش مطرح است که چرا برنامه‌های ماهواره در مقایسه با برنامه‌های خودمان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ من فکر می‌کنم این مساله بخاطر ضعف‌هایی است که در ساختار صدا و سیما وجود دارد.

 

او با بیان اینکه امروز برنامه‌های ماهواره‌ای تمام تلاششان را برای جذب مخاطب می‌کنند، افزود: مسؤولان باید به این موضوع توجه کنند که در حال حاضر برنامه‌های ماهواره ای بیداد می‌کنند و ما هم باید بتوانیم در ساختار صداوسیما تغیییراتی را ایجاد کنیم که مردم را بیشتر علاقه‌مند کند.

او با اشاره به استقبال بالای مخاطبان از برنامه «خندوانه» گفت: اگر در این برنامه انتخاب‌ها خوب باشد و خواننده‌ها نیز در آن شرکت کنند می‌تواند همه‌گیر و با استقبال بالای مخاطبان مواجه شود.

آسرایی درباره محدودیت های موجود در ساخت و پخش این برنامه توضیح داد: طبیعتا یک سری محدویت‌ها وجود داشته است؛ برای مثال می‌توان به آهنگ هایی که شرکت کنندگان باید در برنامه بخوانند، اشاره کرد.

داور برنامه «شب کوک» با بیان اینکه آهنگ‌هایی که سازمان صداوسیما برای خواندن در این برنامه به آنها مجوز داده، بیشتر از ترانه‌های تیتراژ بوده است، بیان کرد: خیلی از افرادی که در این برنامه شرکت می‌کنند ممکن است تاکنون بعضی از این آهنگ‌ها را نشنیده باشند.

آسرایی همچنین خاطرنشان کرد: واضح است که برای شروع هر کاری مشکلاتی وجود دارد و ما هم در این برنامه با مشکلاتی مواجه بودیم که امید است با توجه به استقبال مخاطبان از این برنامه، مشکلات و مسائل موجود هم حل شوند.

او با اشاره با تلاش طولانی مدت برای ساخت مسابقه و برنامه هایی از این قبیل، بیان کرد: ساخت این برنامه مربوط به الان نیست و مربوط به زمان های طولانی می شود که تلاش شده بود تا این برنامه ساخته شود ودر نهایت برنامه «شب کوک »موفق به انجام این کار شد.

آسرایی در پایان درباره‌ی نحوه برگزاری مسابقه در برنامه «شب کوک» توضیح داد: این مجموعه شامل 100 قسمت است و در مجموعه اول 30 قسمت به نمایش گذاشته خواهد شد که در آن از بین بیش از 200 نفر شرکت‌کننده، 100 نفر انتخاب می‌شوند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir