سالار عقیلی و همسرش در مراسم رونمایی از آلبوم «نگار» +عکس
 مراسم رونمایی از «نگار»، جدیدترین آلبوم سالار عقیلی، دوشنبه هفتم تیر در محل کتاب الهیه تهران برگزار شد

  آلبومی که با توصیه همسر سالار عقیلی منتشر شد

سالار عقیلی تاکید کرد با مشورت همسرش تصمیم گرفته با شایان کریمی همکاری کند که حاصل این همکاری تولید آلبوم «نگار» شده است.

 مراسم رونمایی از «نگار»، جدیدترین آلبوم سالار عقیلی، دوشنبه هفتم تیر در محل کتاب الهیه تهران برگزار شد.

آلبوم «نگار» با صدای سالار عقیلی، آهنگسازی شایان کریمی و اشعاری از سعید رمضانی وارد بازار موسیقی شد تا در دسترس علاقه‌مندان موسیقی سنتی قرار بگیرد.

در این مراسم سالار عقیلی اعتماد به جوانان را یک رویکرد مثبت در عرصه موسیقی خواند و با تاکید بر این‌که چنین همکاری‌هایی تازگی ندارد، گفت: «اثر جاودانه «ای امید دل من کجایی» حاصل همکاری پرویز یاحقی ۱۸ ساله با استاد مسلم آواز ایران غلامحسین بنان بود. بنان به این آهنگساز جوان اعتماد کرد و چنین قطعه زیبایی ساخته شد. چهار سال پیش که شایان این ملودی را به من معرفی کرد، بعد از مشورت با همسرم برای این همکاری مطمئن شدم.»

سالار عقیلی,همسر سالار عقیلی,آلبوم نگار,رونمایی آلبوم,آلبوم جدید
سالار عقیلی و همسرش در مراسم رونمایی از آلبوم جدید «نگار»


عقیلی نوگرایانه بودن «نگار» را یکی از شاخصه‌های اصلی این آلبوم و نقطه افتراق آن با بقیه آثارش عنوان و اضافه کرد: «این کار کاملا براساس موسیقی اصیل ایرانی است با کمی تفکر نوگرایانه‌تر؛ سعی کرده‌ایم اثری ارائه دهیم که برای جوانان هم جذابیت بیشتری داشته باشد.»

شایان کریمی، آهنگساز آلبوم «نگار» هم این آلبوم را نقطه عطفی در کارنامه کاری خودش دانست که ویژگی بارز آن روش متفاوت تنظیم قطعات است و در این مورد گفت: «سعی کردم این آلبوم تنظیم مدرنی داشته باشد، هرچند پایه کارها براساس موسیقی اصیل ایرانی است ولی تنظیم کاملا ساختارشکنانه و نوآورانه بوده که شاید پیش از این اصلا استفاده نشده باشد.»

کریمی از این همکاری به عنوان یک تجربه سخت ولی خوب یاد کرد و افزود: «هرچند در ابتدای کار این روش آهنگسازی و استفاده از گیتار الکتریک برای سالار عقیلی پذیرفته نبود ولی پس از تنظیمات اولیه و شنیدن اجرای خودشان روی آهنگ، این تغییر به وجود آمد و توانستیم نظر مثبت ایشان را جلب کنیم.»

سالار عقیلی,همسر سالار عقیلی,آلبوم نگار,رونمایی آلبوم,آلبوم جدید
سالار عقیلی و همسرش در مراسم رونمایی از آلبوم جدید «نگار»

در مراسم رونمایی آلبوم نگار، سالار عقیلی، شایان کریمی، سعید رمضانی هر کدام درباره این اثر و این همکاری صحبت‌های کوتاهی داشتند. شش قطعه از آثار سالار عقیلی همراه کلیپ اثر پخش شد و این خواننده قطعه «ایران» را به صورت زنده اجرا کرد.

آلبوم «نگار» را با صدای سالار عقیلی، اشعار سعید رمضانی تنظیم و آهنگسازی شایان کریمی و با نوازندگی مسعود نوروزی، فیروز ویسانلو، امیرحسین مومن در استودیو پاپ با مدیر تولیدی داریوش یگانه و تهیه‌کنندگی افشین شحنه تبار ضبط و به بازار موسیقی عرضه کرده است.

 سالار عقیلی,همسر سالار عقیلی,آلبوم نگار,رونمایی آلبوم,آلبوم جدید
سالار عقیلی در مراسم رونمایی از آلبوم جدید «نگار»

 

بیشتر بدانید : نوازندگان زن ارکستر سالار عقیلی به روی سن راه ندادند !!

بیشتر بدانید : بهترین‌های سالار عقیلی!

بیشتر بدانید : سالار عقیلی: با سانسور همسرم ، آبرویم را بردید!

بیشتر بدانید : تعظیم سالار عقیلی به صبوری و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir