الناز گلرخ و ماجرای موزیک ویدئوی جنجالی و پولسازش! + تصاویر
چند روز گذشته قسمت هایی از موزیک ویدئوی مشترک الناز گلرخ و حمید فدایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد. در ادامه به بیوگرافی الناز گلرخ و همسرش و ماجرای ساخت این موزیک ویدئوی جنجالی می پردازیم 

الناز گلرخ کیست؟ + بیوگرافی 

الناز گلرخ و همسرش که چند سالی است در زمینه مدلینگ فعالیت می کنند و درآمد خیلی خوبی هم دارند، ناگهان به فکر گسترش بیزینس خود افتاده و موزیک ویدئویی را منتشر نمودند. آنها ضبط و انتشار این ویدیو را قرنطینه اجباری کرونا اعلام کردند اما انگار قرنطینه بیشتر شمّ بیزینسی آنها را به کار انداخته و باعث این کار هوشمندانه از طرف این دو نفر شده است و البته اکثر طرفدارانشان هم از این موضوع هیچ اطلاعی ندارند و تنها به پرواز هر چه بیشتر این دو کمک می‌کنند.

موزیک ویدئوی الناز گلرخ و حمید فدایی
موزیک ویدئوی الناز گلرخ و حمید فدایی

از زمانی که بخش‌هایی از این موزیک ویدیو در صفحه شخصی هر دو مدل منتشر شد، لهجه افتضاح انگلیسی و به خصوص تلفظ غلط کلمه “Think” به صورت “تینک”! توسط الناز گلرخ دست‌ مایه شوخی کاربران فضای مجازی از اینستاگرام تا تلگرام و توییتر شد و سرانجام این جنجال باعث ترند شدن نام “الناز گلرخ” در توییتر شد. چیزی که قطعا خانم مدل و آرایشگر را خوشحال خواهد کرد. کاربران فضای مجازی انتقاد داشتند که کسانی که حتی نمی‌توانند سه جمله انگلیسی را درست تلفظ کنند چطور به این جایگاه رسیده‌اند.

خوانندگی و حرکات موزون شاخ‌های اینستاگرام در ماه‌های اخیر جنجالی شده و گاف‌های آنها، واکنش‌های طنز کاربران را به‌دنبال داشته است، اما گاف جدید این چهره اینستاگرامی نشان از فاصله این چهره‌ها با فرهنگی دارد که ادعای نزدیکی به آن را دارند. 

گاف شاخ اینستاگرامی در توئیتر ترند شد!

کلیپی از الناز گلرخ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که جملات نامفهوم انگلیسی در آن، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

واکنش‌ها در توئیتر چنان بود که نام این فعال مجازی حوزه مُد، ترند فارسی در توییتر شد. توییت‌های کاربران، خشم آنها از برجسته شدن کسانی را نشان می‌داد که امکان خواندن سه جمله درست انگلیسی ندارند.

بیوگرافی الناز گلرخ

الناز گلرخ، مدل و میکاپ آرتیست ایرانی است. او اسفند 1364 در تهران متولد شد. الناز گلرخ، دانش آموخته رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه علامه امینی تهران بوده و دو خواهر دارد. البته کم‌تر از زندگی خصوصی وی و خانواده اش در اینستاگرام، اطلاعاتی در دسترس است.

الناز گلرخ آرایشگر و مدلینگ
الناز گلرخ آرایشگر و مدلینگ

وی فرزند اول خانواده است و دو خواهر کوچکتر از خود دارد ، می گوید علاقه اش به آرایش از همان دوران کودکی مثل دختر بچه های علاقمند به آرایش در وجودش شکل گرفت.

در سال 1383 وقتی 20 ساله بود کنار تحصیل دانشگاهی دوره های حرفه ای و تخصصی آرایشگری را گذراند تا اینکه سال 84 سالن زیبایی خود را در تهران افتتاح کرد.

طناز طباطبایی و مهناز افشار در کنار الناز گلرخ
طناز طباطبایی و مهناز افشار در کنار الناز گلرخ

به دلیل چهره فتوژنیکی که دارد و البته زیبایی طبیعی و خدادادی اش بسیاری از آرایشگران مطرح در سطح ایران و اروپا با وی همکاری داشته اند. او در سن ۲۰ سالگی یک سالن زیبایی در تهران راه اندازی کرد، خیلی زود آوازه سالن زیبایی الناز گلرخ در تهران پیچید و افراد سرشناسی چون طناز طباطبایی ، مهناز افشار و سحر دولتشاهی از مشتریان ثابت سالن زیبایی او بودند. شیوه کاری و اعتماد به نفس بالا و همچنین موفقیت در زمینه های آرایشی باعث شد او خیلی زود به شهرت دست پیدا کند. سالن زیبایی او در ایران همچنان توسط خواهرانش اداره میشود.

الناز گلرخ و مدلینگ

در سال 1387 وقتی 23 ساله بود از دانشگاه فارغ التحصیل شد تا اینکه در کنار ادامه حرفه میکاپ وارد عرصه مدلینگ و فتومدلینگ شد که خیلی زود به چشم آمد.

الناز گلرخ را می‌توان تا حدی یک آرایشگر نیمه حرفه‌ای دانست که خلاقیت خوبی در طراحی صورت دارد. خودآرایی‌های وی، یادآور رفتار سازمانی فشن بلاگر‌های معروف است. الناز گلرخ، عنوان بهترین میکاپ آرتیست رقابت COSMOPOLITAN در سال ۲۰۱۷ میلادی را کسب کرد و خود را به عنوان فعال مد و لباس و آرایش و هم چنین ایفلوئنسر سبک زندگی معرفی می‌کند.

الناز گلرخ مدلینگ
الناز گلرخ مدلینگ

الناز گلرخ که کار خود را با آرایشگری و میکاپ ‌آرتیستی آغاز کرد و بعد از به وجود آمدن مشکلاتی برای او در ایران به دبی رفت و کارش را در آنجا ادامه داد و به حرفه مدلینگ هم روی آورد هم‌اکنون دارای ۲میلیون و ۶۰۰هزار فالوئر در اینستاگرام است و همسر او، حمید فدایی که از مدل‌های معروف ایرانی است دارای ۵۶۰هزار فالوئر در اینستاگرام می‌باشد.

در سال 2017 الناز گلرخ توسط مجله ahlan magazine جزو 100 شخصیت برتر و تاثیرگذار کشور امارات انتخاب شد که او را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار داد.

دستگیری و مهاجرت الناز گلرخ و همسرش

اردیبهشت 1395 الناز گلرخ و حمید فدایی به همراه 170 نفر از صاحبان و اداره کنندگان صفحات مدل و زیبایی در پروژه ای بنام عنکبوت دستگیر شدند. ابن دو بعد از مدتی آزاد و برای ادامه فعالیت از ایران به امارات (دبی) مهاجرت کردند.

همسر الناز گلرخ: حمید فدایی

الناز گلرخ با حمید فدایی، جوان دهه شصتی که ۳ سال از خودش کوچک‌تر است، ارتباط دارد. ارتباط النز گلرخ با حمید فدایی از همکاری مشترک آنها در مدلینگ لباس شروع شد تا اینکه با هم در ایران نامزد کردند و سپس کار به عروسی کشید

حمید فدایی که در کلیپ پر سروصدای اخیر حضور دارد، در پاسخ به انتقادات از این کلیپ به خاطر صدای زننده و جملات اشتباه انگلیسی، گفته است که این کار در شرایط قرنطینه بوده و بهتر از توهین به دیگران در لایو است!

الناز گلرخ و همسرش حمید فدایی
الناز گلرخ و همسرش حمید فدایی

همسر الناز گلرخ، فارغ التحصیل مهندسی عمران بوده و تصاویری از گشت و گذارش با الناز را می‌توان در اینستاگرام الناز گلرخ مشاهده کرد. الناز و حمید، در زمینه مدلینگ، استایل و فوتوشوت فعالیت زیادی در ترکیه، دوبی و کشور‌های دیگر آسیایی و اروپایی داشته و از جمله اینفلوئنسر‌های فشن محبوب بخشی از جامعه کاربرانی ایرانی اینستاگرام به شمار می‌روند.

درآمد الناز گلرخ و حمید فدایی در اینستاگرام و یوتیوب

وقتی به پست های پیج الناز گلرخ در اینستاگرام نگاهی می اندازیم پی میبریم اکثر پست های پیج او تبلیغاتی است و از طریق اسپانسرها حمایت میشود. قریب به اتفاق اسپانسرها در حوزه آرایشی فعالیت دارند. میانگین بازدید پست های ویدئویی الناز گلرخ رقمی نزدیک به ۸۰۰ هزار ویو است که رقم بالایی است. میانگین لایک های هر پست نزدیک به ۲۰۰ هزار لایک است که تقریبا میتوان گفت یک پنجم تعداد فالوورهای پیج را تشکیل میدهد. میانگین مشارکت فالوورها در کامنت ها نیز حدود ۳۰۰۰ کامنت است.

الناز گلرخ در اینستاگرام
الناز گلرخ در اینستاگرام

قطعا می‌دانید که میزان درآمدزایی در یوتیوب به مراتب بالاتر از سایر شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری فیلم است. به طوری که تتلو هم بعد از بسته شدن صفحه اینستاگرامش به یوتیوب روی آورد که قطعا درآمد بالاتری هم برای او به ارمغان خواهد آورد.

الناز گلرخ که بارها تلاش کرده بود برای کانال یوتیوب خود مخاطب جذب کند و ابتدا با آموزش‌های آرایشگری و معرفی محصولات آرایشی کار خود را در یوتیوب آغاز کرده و با شکست مواجه شده بود و از طرفی به دلیل اهمیت یوتیوب در درآمدزایی، به طور مشترک با همسرش تصمیم گرفت این موزیک ویدیوی جنجالی را بسازند و در صفحه‌های اینستاگرام خود منتشر کنند.

درآمد الناز گلرخ از تبلیغات در پیجش
درآمد الناز گلرخ از تبلیغات در پیجش

با این کار ممکن بود چند روزی مجبور به تحمل توهین باشند اما همانطور که نام آهنگشان به مخاطب سیگنال می‌دهد که “JUST FOLLOW ME” یعنی “فقط منو دنبال کن” و در واقع منظور فشردن کلمه subscribe در کانال یوتیوب الناز گلرخ است، تحمل این توهین‌ها کاملا ارزشش را دارد. در واقع هر چه ویدیو جنجالی‌تر و مضحک‌تر، جذب فالوئر بیشتر!

باید به هوش این دو نفر آفرین گفت، حالا می‌توانیم توانایی آنها در یادگیری زبان انگلیسی آن هم با این همه سابقه کار بین‌المللی را مسخره کنیم اما در نهایت این دو نفر هستند که به بهترین نحو برای کسب درآمد هر چه بیشتر تلاش کرده و موفق شده‌اند راه آن را بیابند.

پیج الناز گلرخ

الناز گلرخ فشن بلاگر ایرانی حدود ۲ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد. او با ۳۵سال سن، در ۴سال اخیر بیش از ۱۷۰۰ تصویر از فعالیت های خود در حوزه مد و لباس و سبک زندگی منتشر کرده است. که تاثیر زیادی در همراهی مخاطب با وی داشته است. بیشتر پست های صفحه اینستاگرام الناز گلرخ به مباحث خودآرایی و مدلینگ لباس و آرایش اختصاص دارد. تا اینکه الناز گلرخ کلیپی از خود و همسرش حمید فدایی منتشر کرد که در آن به زبان انگلیسی خوانندگی می کند. از آنجایی که تلفظ های اشتباه زیادی در خواندن اشعار به زبان انگلیسی داشت و خواندن او هم چنگی به دل نمیزد باعث واکنش های زیادی در میان کاربران فضای مجازی شد. اثری که منتشر کرده است بیشتر شبیه یک شوخی می باشد تا یک اثر هنری. از نکات جالب این ویدیو تعداد لایک های بسیار کم آن در یوتیوب نسبت به دیسلایک های کاربران است.

الناز گلرخ و حمید فدایی
الناز گلرخ و حمید فدایی

قسمت‌های کوتاه این موزیک ویدیو در اینستاگرام الناز گلرخ ۷میلیون و ۲۰۰هزار بار دیده شده و در صفحه حمید فدایی ۱میلیون و ۴۰۰هزار بار.

لینک ویدیوی کامل که در کانال یوتیوب الناز گلرخ است در بیوی اینستاگرام این مدل گذاشته شده است و قطعا افراد بسیاری برای خندیدن بیشتر روی آن کلیک کرده و به کسب درآمد این دو مدل باهوش کمک خواهند کرد. ویدیوی کامل در یوتیوب تا این لحظه ۵۳۶هزار بار دیده شده و همچنین بیش از ۲۸هزار نفر این کانال را دنبال می‌کنند.

باید دید این موزیک ویدیو با تصاویر اروتیک و لهجه افتضاح و ترانه مضحک تا چه میزان به پولدارتر شدن این زوج ایرانی کمک خواهد کرد!

کنایه رضا رشیدپور به الناز گلرخ!

با  توجه به اینکه الناز گلرخ؛ فشن بلاگر ایرانی به تازگی کلیپی منتشر کرد که در آن جملات انگلیسی بی معنایی را می‌خواند و در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به راه انداخته، رضا رشیدپور در برنامه «اتفاق» با کنایه به کلیپ منتشر شده از الناز گلرخ چنین گفت:

این شرایط کرونایی ولوله های عجیبی در زندگیمون به پا کرد و خیلی چیزها به هم ریخت. نه در ایران که در دنیا. خارجی ها میگن که در هر صورت دنت اور تینک (dont ever think) به این جور چیزها. پیش میاد دیگه زندگیمون یک جوریه که مجبوریم تینک (think) کنیم به این جور مسائل و راه کارخایی رو پیدا بکنیم که البته مردم ایران همیشه در پیدا کردن راه حل های خلاقانه استاد بودند. 

الناز گلرخ و حمید فدایی در برنامه سینا ولی الله

سینا ولی الله ، مجری، تهیه کننده و مدیر تولید تلویزیون، و گوینده ساکن لندن جمعه شب در شبکه ی ام بی سی پرشیا به گفتگو با الناز گلرخ و حمید فدایی می پردازد.

الناز گلرخ در برنامه سینا ولی الله
الناز گلرخ در برنامه سینا ولی الله

الناز گلرخ ویدئویی طنز از حضور خود و حمید فدایی در برنامه سینا را در اینستاگرام خود منتشر نمود که واکنشی به بازتاب موزیک ویدئوی جنجالی در شبکه های اجتماعی است.

متن آهنگ Just Follow Me از الناز گلرخ و حمید فدایی

I can see your mind
میتونم ذهنت رو ببینم

I can feel your love
می‌تونم عشقت رو احساس کنم

Your eyes change my way
چشمات مسیر منو عوض کرد

Your eyes change my way
چشمات مسیر منو عوض کرد

You dont know me
منو نمیشناسی

Dont ever think
فکر نکن

Think you know me
فکر کن منو میشناسی

Just follow me
فقط دنبالم کن

Just follow me
فقط دنبالم کن

Just follow me
فقط دنبالم کن

Your driving me crazy
داری منو دیوونه می‌کنی

You are the one i need
تنها کسی هستی که نیاز دارم

You cant leave me tomorrow
نمی‌تونی فردا منو ترک کنی

save ing my dreams
رویاهام رو نجات بده

I just wana find someone
فقط یه نفر رو پیدا کردم

To take my heart away
که قلب منو از خودش دور کنه

I dont wana think about
در موردش فکر هم نمی‌کنم

You can take me any way ( where )
میتونی منو هرجایی بکشونی

هر جا که هستم فقط تصویر چشماته
ذهنم به دنبالت ترسیم اندام زیباته
از نگاهت من جذابم خاصه اندامم
میشناسی من و من کمیابم خاصه افکارم
تو همه چیزی که میخوام با یه لبخند زیبا
فردا که میاد از راه من و خاطراتت هرجا
اینکه با تو لحظه میشه پرواز کرد همین بسه
شاید باشه این کوتاه اما حالم خوبه این روزا
زندگی رو تو لحظه زندگی کن همین بسه
زندگی کن همین بسه

 

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ