فلش فوروارد
به غیر از فیلم‌های سینمایی، رامین با انتخاب یک سریال پر مخاطب دیگر نشان داد هنوز مزه موفقیت در سریال فرار از زندان از زیر دندان‌هایش بیرون نرفته. این سریال تا به حال...

فیلمت را بگو، نتش با من
 جوادی در ژانرهای مختلف سینمایی نت سازی کرده
رامین جوادی، به غیر از آهنگسازی برای سریال شناخته شده فرار از زندان برای چند فیلم مهم‌ هالیوودی هم دست به نت برده. به غیر از همکاری با‌ هانس زیمر در ساخت موسیقی فیلم‌های بتمن و دزدان دریایی کارائیب، او برای فیلم‌هایی آهنگسازی کرده که از لحاظ فرم و ژانر تفاوت‌های بسیاری با هم دارند؛ از فیلم‌های ترسناکی مثل متولد نشده گرفته تا فیلم‌های اکشنی مثل مرد آهنی و برخورد تایتان‌ها (جدیدترین فیلم او) و انیمیشنی مثل فصل شکار و چند سریال دیگر.

مرد آهنی ( 2008)
کارگردان: جان فاوریو
بازیگران: رابرت دانی جونیور، ترنس ‌هاوارد، جف برجیز، گوئینز پاترو
برای این که فضای فیلم و موسیقی آن باهم همخوانی داشته باشد، جوادی سراغ سازهای الکترونیکی رفته تا هیجانات داخل فیلم- که کم هم نیست – را چند برابر کند. در دهه 80 و90 میلادی با برادرش فقط روی سبک موسیقی هوی متال کار می‌کردند و بدون شک همین مساله پای او را به این ماجرا کشیده. البته خودش اعتراف کرده یکی از طرفداران پر و پا قرص کمیک بوک مرد آهنی بوده.

متولد نشده (2009)
کارگردان: دیوید اس گویر
بازیگران: گری الدمن، ادیتی یاسمن، جیمز ریمار
موسیقی فیلم‌های ترسناک از خود فیلم هم می‌تواند ترسناک تر باشند. این بار یک فیلم ترسناک؛ رامین بعد از مرد آهنی سراغ یک فیلم ترسناک رفت تا ببیند در این ژانر چند مرده حلاج است هر چند موسیقی او توانست بار روانی خوبی به فیلم تزریق کند. اما از آنجایی که متولد نشده فیلم ضعیفی از آب در آمد کسی به نت‌های جوادی کاری نداشت.
 
قریب ( 2008)
کارگردان: مارسل لانگنگر
بازیگران: ایوان مک گرگور، هیو جکمن
یک تریلر روان شناختی مثل فریب آهنگ‌هایی می‌خواهد که به جان تماشاگرش بیفتد و آن فضا را مرتب پیچیده‌تر از گذشته نشان بدهد. جوادی برای این که بتواند این فضا را در فریب در بیاورد سراغ نت‌هایی رفته که بیشتر با پیانو سر و کار دارد؛ آهنگ‌های ملایم که هم گوش نواز هستند و هم حس عجیب و غریبی در دلشان نهفته است. آهنگ‌هایی که می‌خواهند من و شما را فریب بدهند. رامین یک سال قبل‌تر چنین تجربه آهنگسازی را با فیلم آقای بروکس با بازی کوین کاستنر داشت که آن فیلم هم یک فیلم توهمی بود.
 
فلش فوروارد (2009)
خالق:
برانان براگا
به غیر از فیلم‌های سینمایی، رامین با انتخاب یک سریال پر مخاطب دیگر نشان داد هنوز مزه موفقیت در سریال فرار از زندان از زیر دندان‌هایش بیرون نرفته. این سریال تا به حال در بیست و دو قسمت به نمایش در آمده که آقای آهنگساز کار نت‌گذاری بیست قسمت آن را بر عهده داشته. مضامین سریال نشان می‌دهد که جوادی به همان سبک و سیاق فرار از زندان آهنگسازی کرده.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/cullture
منبع: هفته نامه همشهری جوان/ شماره 264/ بهزاد یوسفی
بازنشر اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
گفتگو با رامین جوادی، آهنگساز ایرانی سریال فرار از زندان
معرفی کوتاه آهنگساز ایرانی سریال «فرار از زندان»
همه حاشیه‌های سریال «فرار از زندان»
معرفی کوتاه بازیگران اصلی «فرار از زندان»
 10 موسیقی متن فیلم که حسابی سروصدا کردند!