نظر محسن افشانی درخصوص حضور بازیگران سینما در تئاتر
محسن افشانی حضور بازیگران چهره روی صحنه تئاتر را مثبت قلمداد کرد.

اظهارات بازیگر جوان

محسن افشانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی؛ در خصوص مزیت یا ضرر ورود بازیگران سینمایی به عرصه تئاتر و بازخوردهای آن گفت: بسیاری از دوستان تئاتری نسبت به ورود بازیگران سینمایی به عرصه تئاتر اعتراض داشتند و این جریان را در مراسم‌هایی که با هم شرکت داشتیم، می‌شنیدم اما به نظر من حضور بازیگران چهره روی صحنه تئاتر به گیشه و جذب مخاطب کمک خواهد کرد.

 

وی در خصوص ورود بازیگران چهره اما ناتوان برای حضور روی صحنه تئاتر اظهار داشت: این موضوع به کارگردان و تهیه کننده اثر بستگی دارد چون برخی از این افراد از چهره و شهرت بازیگران صرفا برای فتح گیشه استفاده ابزاری می‌کنند که پیامدهای منفی آن جایگاه بازیگر را متزلزل می‌کند در صورتی که یک بازیگر حرفه‌ای باید شان خود را حفظ کند و اگر می‌داند در تئاتر حرفی برای گفتن ندارد باید حضورش را کم رنگ و یا قطع کند.

افشانی ادامه داد: برخی از بازیگران به دلایل مختلفی اعم از بیکاری، تجربه کردن حوزه جدید و ... وارد عرصه‌های دیگری می‌شوند و خوب و بد بودن آن نتایج تصمیماتی است که خودشان گرفته‌اند، اما باید توجه داشت در هر کار اشتباه و بدی نیز باید باشد چون تا بد نباشد خوب به چشم نخواهد آمد.

 

این بازیگر با ابراز تاسف از حال و هوای این روزهای سینما اظهار داشت: سینمای این روزها مریض و خسته شده، حیف آن بودجه‌های عجیب و غریبی که جاهای دیگر خرج می‌شود و بهتر است بخشی از آن به این سینما بیاید و آن را نجات دهد، سال‌های گذشته از بین فیلم‌های تولید شده حداقل با حدود 30 فیلم در هر سال مواجه بودیم که این آمار به تعداد انگشتان دست تقلیل یافته و جای تاسف دارد.

وی افزود: از دیگر مشکلات سینما کاهش تولید است چنانچه پیشکسوت‌ها و کسانی که حرف‌های زیادی در این سینما دارند بیکار مانده‌اند.

افشانی در خصوص آخرین فعالیت هنری خود در مقام بازیگر بیان کرد: در حال همکاری با سریال به نام «شیوع» هستم که قرار است از شبکه یک پخش شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir