مجید مظفری: حضور در صحنه تئاتر پز و ادا ندارد
مجید مظفری:عدم شناخت بازیگرانی که المان‌ها و خصوصیات یک بازیگر تئاتری برای حضور در صحنه را ندارند، باعث می‌شود که این اتفاق به یک پز و ادا تبدیل شود که نتیجه آن به نفعشان نیست.

 

مجید مظفری از حضور سینماگران در تئاتر گفت

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی؛ در خصوص ورود بازیگران تصویری به عرصه تئاتر و بازخورد‌های آن گفت: در ابتدا باید گفت سر منشأ اکثر بازیگرانی که در سینما استخوا‌ن‌دار و سرشناس هستند، از تئاتر است و اینکه در کل ورود بچه‌های سینمایی که شناخت و تحصیلات کافی تئاتری داشته باشند، به نفع حوزه تئاتر ختم می‌شود اما آن‌هایی که این المان‌ها را ندارند، بهتر است در کنار یک سری تئاتری با تجربه برای ارتقای سطح کیفی بازی برای حضور روی صحنه قرار بگیرند تا در پی آن به تئاتر مملکت کمک شود.


وی درباره انگیزه حضور بازیگران تصویری روی صحنه تئاتر اظهار داشت: دلایل مختلفی باعث ورود و حضور آن‌ها روی صحنه تئاتر می‌شود که از آن جمله می‌توان به پخته‌تر شدن بازی آن‌ها برای حضور جلوی دوربین، بیکاری در سینما، عدم نقش مناسب برای حضور در یک پروژه سینمایی، پر کردن وقت و... نام برد،‌ اما باید گفت به نفع هر بازیگری است که هر چندسال روی صحنه حضور پیدا کند.


مظفری با بیان این مطلب که برخی بازیگران به خاطر عدم شناخت کافی نسبت به حوزه تئاتر، ورودشان به این عرصه به پز بیشتر شبیه است، عنوان کرد: عدم شناخت بازیگرانی که المان‌ها و خصوصیات یک بازیگر تئاتری برای حضور در صحنه را ندارند، باعث می‌شود که این اتفاق به یک پز و ادا تبدیل شود که نتیجه آن به نفعشان نیست. پس در واقع بازیگرانی که قرار است وارد عرصه مقدس تئاتر شوند، باید از نظر بیان، بدن و حس قوی باشند؛ در غیر این صورت یادگیری از بازیگران تئاتری را باید در دستور کار قرار دهند تا شناختی کامل از خود و صحنه برای اجرا به دست آورند.


این بازیگر از حال و هوای این روز‌های سینمای ایران گفت: بعد از 8 سال رکود در سینما، به آن امیدوارم شده‌ام چون به تازگی و دوباره درحال رسیدن به جایگاه اصلی خود یعنی سینمای ملی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به نقطه دلخواه در سینما باید به بخش سرمایه و ایجاد کار بیشتر توجه کرد و از طرفی ورود مجدد تهیه‌کننده‌هایی که فقط کار آن‌ها تهیه‌کنندگی است و سواد لازم را در این زمینه را دارند، نیز الزامی است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir