شیرین زبانی‌های دخترک 8 ساله سریال و شیرین کاری‌های پدربزبرگ آلزایمری 80 ساله مادرش همان قدر شما را می‌خنداند که داستان تلخ سریال گریه‌تان را درمی‌آورد. حتی شخصیت جدی و خود خواه...
 
«متشکرم» سریال کره ای دیگر با حال و هوای امروزی که طرفداران زیادی دارد.
«افسانه جومونگ» تنها سریال کره ای محبوب این روزهای صدا و سیما نیست، چند هفته ای است که شبکه تهران دوشنبه شب‌ها سریال «متشکرم» را پخش می‌کند که با قصه اشک درآورش و ماجرای سرراست و ساده‌اش باب طبع ما ایرانی‌هاست و با وجود اینکه از یک شبکه استانی پخش می‌شود ولی باعث نشده تا طرفداران سریال‌های کره‌ای بی خیال آن شوند. با توجه به اینکه سریال متشکرم در هر قسمت جذابیت‌های تازه‌ای رو می‌کند و کاملا ً امروزی است، می‌شود انتظار داشت که چند ماه دیگر دوستداران این سریال جو کره‌ای این روزها را مال خود کند.
 
این سریال هم محصول کانال MBC است؛ با این تفاوت که در سال 2007 تولید و پخش شده و یک سال از جومونگ جوان تر به حساب می‌آید. کل سریال، 16 قسمت 60 دقیقه ای است و اگرچه هرگز موفقیت خیره کننده جومونگ را نداشته اما در زمان پخشش پربیننده ترین سریال این شبکه بوده است.
«ما آنجا بودیم» نام اولیه سریال بوده که زمان پخشش به « _ ni_dako_map_seum» تغییر نام داده است. یکی از دلایل موفقیت این سریال در کشور کره، لی کیانگ هی، نویسنده آن است که به نوشتن داستان‌های عاشقانه و سوزناک مشهور شده و نویسنده سریال‌های پرمخاطب دیگری هم بوده است.
محبوبیت این سریال در زمان پخشش، کشورهای انگلیس، ژاپن و استرالیا را وسوسه کرده که سریال را دوبله و پخش کنند. شبکه تهران خودمان و یک شبکه کابلی در آمریکا هم خریداران بعدی سریال بوده‌اند.
سازمان جهانی مبارزه با ایدز بارها از این سریال و نقش آن در بالا بردن اطلاعات مردم درباره این بیماری تقدیر کرده است. واقعا ً این سریال لابه لای داستان جذابش گاهی اطلاعات مفیدی هم درباره ایدز به بیننده انتقال می‌دهد.

یک چشم اشک، یک چشم خنده
داستان سریال، داستان پزشک خودخواهی به اسم «مین کی سو» است که همسرش با تزریق خون آلوده، باعث مبتلا شدن یک دختر بچه 8 ساله به ایدز شده، همسر دکتر زمان مرگش از او می‌خواهد که بیمار کوچک و مادرش را پیدا کرده و تا جایی که می‌تواند کمکشان کند تا اشتباه او را جبران کند. دختر کوچولوی قصه، ای پوم (بهار به زبان کره ای) با مادر و پدربزرگ مادرش در یک جزیره زندگی می‌کنند. مادر ای پوم سعی می‌کند در مقابل بیماری دخترش شاد، با روحیه و امیدوار باشد و با کار زیاد هر چقدر که می‌تواند، مرگ را از دخترکش دور کند. در صفحه رسمی‌ سریال، جلوی کلمه ژانر نوشته شده ملودرام _ کمدی.
شما هم اگر به خواندن داستان فکر کرده اید که با یک داستان هندی گریه دار طرف هستید، اشتباه می‌کنید.
 
شیرین زبانی‌های دخترک 8 ساله سریال و شیرین کاری‌های پدربزبرگ آلزایمری 80 ساله مادرش همان قدر شما را می‌خنداند که داستان تلخ سریال گریه‌تان را درمی‌آورد. حتی شخصیت جدی و خود خواه آقای دکتر هم گاهی از آن ور بام می‌افتد و خنده دار می‌شود که البته بخش عمده ای از جذابیت آن روی دوش افشین زی نوری، دوبلور جوانی است که مدیریت دوبلاژ این سریال را به عهده گرفته است.
ما چقدر متشکریم
  درست است که سریال هنوز مثل «افسانه جومونگ»، «جواهری در قصر» و «امپراتور دریا» آن چنان گل نکرده اما شما همین حالا هم می‌توانید پای کامپیوترتان بنشینید و با گشتی در اینترنت بفهمید که بازیگران سریال چقدر پرطرفدارند؛ سریالی که چون کره امروز را نشان می‌دهد و خبری از شمشیر بازی و آشپزخانه سلطنتی در آن نیست، تازگی دارد. این وسط البته بازی خوب هیوک در متشکرم باعث شده که او در سال 2007 جایزه طلایی بازیگری سریال‌های تلویزیونی کره را هم به دست بیاورد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: مجله همشهری جوان/ شماره 199
بازنشر اختصاصی سیمرغ