رویا نونهالی مهمان خندوانه شد!
شب گذشته ( چهارشنبه 21 مرداد ) برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان آغاز شد . در ابتدا رامبد جوان ، شادی برنامه را به بچه های کار تقدیم کرد و از آن ها خواست تا هرجوری که ممکن است درس بخوانند.

رویا نونهالی در خندوانه

در شروع برنامه جناب خان با ماسکی ظاهر شد و طی حرف هایش در وصف آلودگی شهر های جنوب کشور گفت: ما در جنوب جلوی باد می ایستیم ،با گونی خاک جمع می کنیم و با آن خانه می سازیم، آن قدر خاکش خوب است که در هوا کشاورزی می کنیم و حتی روی هوا یادگاری و یادداشت می نویسیم، تازه اکثر مردم در آنجا به جای ریه "خاک شش" دارند.

 

جناب خان در پاسخ به رامبد جوان که گفت الان نمی دانم بخندم یا نه ، گفت: بخند برای چی نخندی، همه دارند می خندند شما هم روش، خلاصه آقا رامبد حال همه ما خوب است اما تو باور نکن. من هم امیدوارم همه آدم ها هم از آب و هم از خاک بهره داشته باشند البته برای زیر پاشون نه برای نفساشون.

سپس در بخش بعدی رامبد جوان از رویا نونهالی بازیگر تئاتر و تلویزیون که با نقش های مختلفی از جمله ناتاشا او را به یاد داریم دعوت کرد تا به روی سن بیاید و در ابتدا از مردم خواست تا چشم هایشان را بندند و رویا نونهالی آنها را به یک فضای دلنشین ببرد . او اول شهر آکسوم در اتیوپی را برگزید و بعد به سراغ خطه ای در البرز میانه که بدون هیچ دریا و جنگلی با شاخه ای از هراز که در آن جاری است آباد و دیدنی شده است، رفت. او در توصیف فضا و مجسم کردن آن مکان زیبا بسیار حرفه ای و بدون کمترین تپق عمل کرد.


او سپس به درخواست رامبد جوان جمله ای را با لهجه اصیل مازنی گفت و اظهار داشت که اگر بخواهد مدام با آن گویش صحبت کند ، مجبور به استفاده از زیزنویس می شوند، که واقع هم اینگونه بود، و این گویش که از گذشته ها به جا مانده است انگار همانطور بکر و جذاب مانده بود.

رویا نونهالی در ادامه از تاثیر نقاشی روی بازیگری و کارگردانی اش گفت و کمی از کودکی اش تعریف کرد و گفت: تقریبا همه در بچگی شیطنت هایی داشته اند، اما من به یاد ندارم تا به حال بابت کاری تنبیه بشوم و به نظرم این اتفاق بسیار دلنشینی است که آدم از کودکیش هیچ خاطره ای از هجوم برای مثلا کتک زدنش نداشته باشد، و کاش این اتفاق برای همه ی بچه ها بیافتد. او از خانمی که در کودکی پرستار او بود نیز خاطرات بامزه ای را تعریف کرد.

سپس رامبد جوان از ماه گل مهر ، خواهرزاده نونهالی که در عرصه تئاتر فعالیت داشت و سال گذشته به علت سرطان فوت کرده بود یاد کرد.

در بخش بعدی این قسمت از خندوانه جناب خان نیز وارد صحنه شد و به رویا نونهالی گفت: شما کی آزاد شدید و از  مسیر اشتباه برگشتید؟! او رویا نونهالی را با نقش قدیمش "ناتاشا" اشتباه گرفته بود.

رویا نونهالی در ادامه از نقش هایش و تنوع آنها گفت و اظهار داشت: بازیگر گاهی تلاش می کند که نقش خود را فراموش کند تا آن شخصیت کیفیت یابد و من خوشحال هم می شوم که گاهی برخی ها من را به نام ناتاشا یا صمیمانه تر ،ناتاشا جون صدا می کنند.

او درباره سیمرغ هایی که در جشنواره فجر گرفته است گفت : به سیمرغ سوم فکر نم یکنم چرا که برای گرفتن این نشان با داور ها سرو کار داریم و به نوعی سلایق شخصی درگیر است، برای همین نمی شود خیلی به آن دل بست و فکر کرد.

رویا نونهالی برای شاد کردن دل چندین نفر ،حاضر شد که یک یا دو شب را به طور رایگان برای شرکت مردم در تئاتر جدید خود به نام "تارتوف" در نظر بگیرد و مردم مهمان او و گروهش به رایگان باشند، هنوز حرف او تمام نشده بود که جناب خان با بهنام دوستش تماس گرفت و 200 نفر را برای دیدن این نمایش هماهنگ کرد و بعد باز هم به سراغ بحث بر سر جایزه حامی برنامه رفت و خطاب به رامبد جوان گفت: اگر قرعه کشی کنید و اسم مو در نیاد، با رفیقام و چوب هاشون می ریزیم اینجا و خندوانه را می کوبیم.که این صحبت های او مثل همیشه بسیار دلنشین و سرگرم کننده بود.

بعد از این گفتمان و تقدیم لوح یادبود برنامه، همراه یک کتاب به نونهالی، حاضران به احترام مردم ایران ایستادند و پس از باز کردن کمربند ایمنی که در ابتدای برنامه بسته بودند با آرزوی سلامتی،شادی، پرروزی بودن و حال خوب این قسمت از خندوانه نیز به پایان خود رسید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات