تهیه‌کننده فیلم تلویزیونی "تنهایی" تولید نخستین تجربه شبکه چهار سیما را در این عرصه مرهون تاکید مدیران ارشد این شبکه برای ساخته شدن فیلمی خوب و ماندگار و تصویر کردن خانواده ایرانی دانست
 

امیرحسین شریفی درباره تولید فیلم تلویزیونی "تنهایی" به خبرنگار مهر گفت: "وقتی فیلمنامه‌ را خواندم خیلی لذت بردم، چون به مسائلی اشاره کرده بود که بارها در اطراف خود شاهد بودیم، ولی کمتر به آن توجه کرده‌ایم. این فیلم به نوعی زمان پیش‌تولید مرگ را به تصویر می‌کشد و به علاوه روایتگر تنش‌های میان فرزندان است."

وی در ادامه افزود: "با توجه به اینکه فیلم تلویزیونی "تنهایی" نخستین فیلم شبکه چهار بود، دکتر رضا پورحسین مدیر شبکه چهار و رحمان سیفی آزاد مدیر گروه ادب و هنر این شبکه خیلی تاکید داشتند فیلمی خوب و ماندگار ساخته شود. در واقع ما هم سعی داشتیم این فیلم روایتی متفاوت داشته باشد، به همین دلیل به جزئیات رفتار شخصیت‌ها خیلی توجه کردیم."

تهیه‌کننده "تنهایی" خاطرنشان ساخت: "به همین دلیل بعد از مطالعه فیلمنامه به حجت قاسم‌زاده اصل گفتم می‌خواهم "تنهایی" ماندگار شود و دست او را در انتخاب عوامل باز گذاشتم، حتی بازیگران نقش‌های فرعی هم از میان حرفه‌‌ای‌ها انتخاب شدند. این فیلم با هزینه زیاد ساخته شد و نه تنها بازیگران حرفه‌ای انتخاب شدند، بلکه لوکیشن و امکانات فیلمبرداری هم خاص بود."

شریفی درباره هزینه تولید فیلم "تنهایی" گفت: "بودجه این فیلم هم مانند دیگر فیلم‌های تلویزیونی بود، اما خودم بیشتر از برآورد هزینه کردم تا کاری خوب ساخته شود. لوکیشنی بزرگ در حدود 1000 متر اجاره کردیم که هزینه بالایی داشت و ما در آن با سلیقه طراح صحنه دکوری خوب ساختیم. مسئولان شبکه گفتند هزینه‌های اضافه بر برآورد را بعد از بررسی پرداخت خواهند کرد. به نظرم مسئولان تلویزیون نباید نگاه یکسان به همه فیلم‌های تلویزیونی داشته باشند."

وی درباره سیاست اخیر شبکه چهار سیما مبنی بر تولید فیلم‌هایی تلویزیونی با محوریت خانواده و فرهنگ ایرانی گفت: "شبکه چهار در تولید فیلم‌های تلویزیونی تاکید زیادی بر هویت خانواده و فرهنگ ایرانی دارد و خواسته بودند "تنهایی" نماد یک خانواده ایرانی باشد."

تهیه‌کننده فیلم تلویزیونی "تنهایی" درباره انتخاب بازیگران آن گفت: "احساس کردم قصه خوب "تنهایی" زمانی دیده می‌شود که بازیگران حرفه‌ای انتخاب شوند. باید بگویم ابتدا رویا تیموریان موافقت نمی‌کرد در این فیلم بازی کند و می‌گفت قصد ندارد در فیلم‌های تلویزیونی بازی کند، اما با خواندن فیلمنامه و صحبت با ما موافقت خود را اعلام کرد. شهاب حسینی هم سومین تجربه حضور در فیلم‌های تلویزیونی من را داشت."

شریفی در پایان افزود: "امیدوارم مسئولان تلویزیون میان فیلم‌های باکیفیت و بی‌کیفیت تفاوت قائل شوند و بودجه خوب در اختیار حرفه‌‌ای‌ها قرار دهند تا کارهای مطلوب ارائه کنند. تاکنون 15 فیلم تلویزیونی ساخته‌ام و دو فیلم در دست تولید دارم. چهار تا پنج فیلم تلویزیونی‌ام پخش شده و مطمئنم سایر فیلم‌ها هم خوب شده و ارتباط زیادی با مخاطبان برقرار می‌کند."

فیلم تلویزیونی "تنهایی" یکشنبه‌شب ساعت 21 از شبکه چهار پخش شد که در آن شهاب حسینی، رویا تیموریان، امیرحسین مدرس، لاله اسکندری، مجید مظفری و فرشته سرابندی بازی کرده‌اند. در خلاصه داستان فیلم آمده: پدر یک خانواده در حال مرگ است. پسر بزرگ خانواده که به جرم قتل شوهر خواهرش زندانی است به مرخصی می‌آید تا در آخرین روزها کنار پدر باشد.