اظهارات جنجالی سیدجواد هاشمی درباره تتلو و گلشیفته + فیلم
حضور سیدجواد هاشمی در برنامه زنده تب‌ تاب با اظهارات متفاوتی درباره تتلو، گلشیفته فراهانی و رحمان۱۴۰۰ همراه شد

سید جواد هاشمی: آغوش ما باید برای بازگشت گلشیفته باز باشد

 سیدجواد هاشمی، بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون که این روزها، فیلم پیشونی سفید۳ را بر پرده اکران سینماها دارد، شب گذشته مهمان برنامه «تب تاب» بود که اظهارات جالب و متفاوتی را درباره سینما و برخی چهره‌های جنجالی مطرح کرد.

او در ابتدای این برنامه، در پاسخ به مجری برنامه که گفت «برخی معتقدند شما از اعتقادات خود فاصله گرفته‌اید»، گفت:

من همیشه آدم معتقدی بودم، با زمان تغییر کرده‌ام اما اعتقاداتم را همچنان حفظ کرده‌ام؛ آنچه هم که در پیشونی سفید می‌بینید به نظرم یک اتفاق خوب است و هیچ تناقضی با اعتقادات بنده ندارد. یک فیلم خوب ویژه کودکان ساخته شده که اتفاقا باید کمک هم بشود.

وی در خصوص حال سینمای ایران در شرایط فعلی نیز با اشاره به اینکه ابتذالی در سینما نمی‌بیند و سینمای ایران را جزو پاک‌ترین سینماها در جهان می‌داند، گفت: حال سینما از نظر مخاطب، خوب است اگرچه در حوزه کمدی تکلیفش با مخاطب روشن نیست و باید برای فیلم حد و مرز قائل شد؛ الان چیزی که هست متاسفانه کاسبی در این نوع سینما راه افتاده است.

هاشمی در همین زمینه با اشاره به جریانات فیلم «رحمان ۱۴۰۰» ضمن مخالفت با توقیف این فیلم، گفت:

منوچهر هادی یکی از بهترین فیلمسازان است اما باید فرهنگ این موضوع در سینما جا بیافتد که فیلم برای همه سنین ساخته نمی‌شود و هر فیلمی مخصوص سنین خاصی است و خود خانواده ها هم باید این موضوع را رعایت کنند. الان خیلی از مخاطبان سینما دیدن فیلم های کمدی را بیشتر می پسندند و من در رحمان ۱۴۰۰ حرف های مثبت زیادی هم دیدم و دیدم که مردم دوست دارند که بخندد.

سیدجواد هاشمی در برنامه زنده تب‌ تاب
سیدجواد هاشمی در برنامه زنده تب‌ تاب

وی افزود: فرهنگ ما در حوزه‌های مختلف باید مدنظر باشد، اینکه در یک مغازه، به پسر بچه ۹ساله سیگار فروخته نمی‌شود به خاطر فرهنگ بومی ماست؛ در سینما نیز باید این رعایت شود، فیلمساز سیگار به دست کودک ندهد، اینطور نباشد که در سالن سینما، یک نفر گوش بچه‌ها را بگیرد و ...

سیدجواد هاشمی ادامه داد: ما باید به فرهنگمان نگاه بهتری داشته باشیم، من مطمئن بودم که با فیلم رحمان ۱۴۰۰ برخورد خواهد شد؛ این وظیفه منِ سینماگر است که مراقب باشم تا فیلم پرفروش و مطابق فرهنگ را بسازم.

بیشتر بدانید : توقف اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» به دلیل تخلف در نمایش

تهیه کننده سه گانه «پیشونی سفید» درباره برخورد با رفتارهای غیر فرهنگی نیز به ماجرای گلشیفته فراهانی و تتلو اشاره کرد و گفت:

من زمان خروج گلیشفته فراهانی، مصاحبه‌ای کردم و گفتم، خداوند فرموده کسی را که برگردد، می‌بخشد. من نگفتم از عریان شدن او دفاع می‌کنم اما گفتم اگر خداوند فرموده می‌بخشد، ما هم باید راه را باز بگذاریم اگر برگشت، ببخشیم. نشود مثل ماجرای تتلو که از ایران برود و به مردم کشورش توهین کند، ما باید ببینیم چه کردیم؛ ما هنرمندان چه کردیم که تتلو رفته و گلشیفته رفته و این طور رفتار می‌کنند. تتلو نمی‌توانست در کشور ما بماند و فعالیت کند؟

بیشتر بدانید : جنجال صحبت های سیدجواد هاشمی درباره گلشیفته فراهانی

وی افزود: ما باید در زمانه خودمان زندگی کنیم، شاید بعد از این برنامه برخی از دوستان من به من انتقاد کنند که چرا از فلانی حرف زدی، چرا نباید حرف زد، باید در این زمینه صحبت کرد. ما آدم‌های خودمان را از دست دادیم و نباید سرمان را مثل کبک توی برف کنیم؛ این افراد طرفداران خودشان را دارند و ما باید این نکته را درک کنیم.

بیشتر بدانید : توضیحات جواد هاشمی درباره استفاده اش از رانت!

بیشتر بدانید : با سید جواد هاشمی، نویسنده، بازیگر و كارگردان سینما و تلویزیون

بیشتر بدانید : توضیحات «سید جواد هاشمی» برای شرکت در جشن احمدی‌نژاد + عکس

بیشتر بدانید : توصیه «سیدجوادهاشمی» به دختران نوجوان برای دیدن فیلم‌اش (+عکس فیلم)



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir