این فیلم در ژانر کودک و نوجوان درباره مراقبت از دخترانی است که زود گول می‌خورند. از طریق یک کار شاد کودکانه و موزیکال کودکان و نوجوانان را با مسایل.....
 
 آخرین روزهای تدوین فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» به کارگردانی جوادهاشمی و تهیه‌کنندگی سید مسعود اطیابی سپری می‌شود و صحنه‌های هلی‌شات فیلم اواخر هفته جلوی دوربین خواهد رفت. 
 
سیدجواد هاشمی کارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره روند تولید فیلم و مراحل فنی آن گفت: در حال حاضر تدوین فیلم مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و ساخت موسیقی فیلم توسط بهنام صبوحی انجام می‌شود. مراحل فنی زمان‌بر و هزینه‌بر است اما تلاش می‌کنیم فیلم در این مرحله نیز با کیفیت آماده شود.
وی درباره صحنه‌های باقی مانده فیلم گفت: ضبط صحنه‌های هلی‌شات باقی مانده است که حتی اگر شرایط فیلمبرداری این بخش نیز مهیا نشود فیلم کامل است اما ظرف چند روز آینده شرایط مهیا خواهد شد و این بخش را خواهیم گرفت. این بخش‌ها در قلعه رودخان که یکی از ابنیه‌های  تاریخی و ناشناخته ایران است، فیلمبرداری می‌شود.
 
آهوی پیشونی سفید

هاشمی درباره رسیدن فیلم به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: برای من به عنوان کارگردان حضور فیلم در جشنواره مهم است اما حاضر نیستم کیفیت فیلم را فدای رساندن آن به جشنواره نمایم.
هاشمی درباره ساخت اولین فیلم با موضوع نوجوان گفت: من با سابقه ساخت ده سریال و تله فیلم اولین فیلم بلند سینمایی خود را کارگردانی کردم. حدود یک دهه صبوری کردم تا کاری بسازم که بتواند از نام کوچکم حفاظت کند. در این کار از تمام تجربیات عرصه هنری و مخصوصاً حضور در عرصه آموزش و پرورش و امور تربیتی بهره ‌بردم. برای رسیدن به هدفم نیاز به پروداکشن مناسب و شرایط و امکانات مناسب بود که فراهم شد.
 
آهوی پیشونی سفید

وی در ادامه افزود: در این فیلم سعی کردم از حرفه‌ای‌های این عرصه بهره ببرم و در مراحل فنی نیز از بزرگان عرصه سینما برای انجام مراحل فنی استفاده می‌کنم. تدوین توسط مهدی حسینی‌وند که کارهای آقایان مهرجویی و حاتمی‌کیا را تدوین نموده و آخرین کارش «مختارنامه» بود، استفاده کردم.
وی درباره موسیقی فیلم توضیح داد: فضای فیلم موزیکال است و 9 ترانه تصویری که حدود 30 دقیقه از فیلم را به خود اختصاص می‌دهد، خواهد داشت که بهنام صبوحی یکی از بهترین‌‌های موسیقی در ژانر کودک و نوجوان موسیقی را می‌سازد.
هاشمی درباره صداگذاری و جلوه‌های ویژه تصویری فیلم گفت: جلوه‌های ویژه تصویری در این کار از اهمیت خاصی برخوردار است و به جهت کارهای ویژال افکت در ایران کم نظیر خواهد بود که گروه آقای «امیر محمد» که بخشی از کارهای «ملک سلیمان» را انجام داد برعهده دارد برای تسریع در این کار ممکن است از گروه دیگری نیز بهره ببریم. اسحاق خانزادی از بهترین‌های سینمای ایران با کار ارتباط خوبی برقرار کردند و امیدوارم عقد قرارداد صورت گرفته و صداگذاری به ایشان سپرده شود.
 
آهوی پیشونی سفید

وی درادامه افزود: سلایق جامعه کمی متشتت شده است و متاسفانه به این مسئله توجهی نمی‌شود. در تبلیغ مواد شوینده که هیچ ارتباطی به کودکان ندارد از کودکان استفاده می‌شود. کودکان به تماشای برنامه‌های بزرگسالان می‌نشینند و فرهنگی غلط در جامعه حاکم شده است که امیدوارم تغییر یابد.
هاشمی در خاتمه افزود: این فیلم را برای نوجوانان و خانواده‌ها ساختم فیلمی که دیدن آن را به دختران بین 12 تا 18 سال توصیه میکنم و اعضای خانواده با دیدن آن به نکات آموزشی و تربیتی فراوانی خواهند رسید.
 
آهوی پیشونی سفید

بنا بر این گزارش، فیلمبرداری این فیلم در شهرهای تهران، کلاردشت و فومن انجام شد.
این فیلم در ژانر کودک و نوجوان درباره مراقبت از دخترانی است که زود گول می‌خورند. از طریق یک کار شاد کودکانه و موزیکال کودکان و نوجوانان را با مسایل پیش رو آشنا می‌کند، فیلم سعی دارد در کنار این اثر شاد، آسیب‌های اجتماعی این قشر را نیز مطرح کند.
فیلمنامه پروژه را سیدجواد هاشمی به رشته تحریر درآورده و داستان فیلم به گونه‌ای طراحی شده که در آن شخصیت‌های فولکلور، قدیمی و معروف ایرانی از جمله خاله سوسکه و آقا موشه، آهوی پیشونی سفید، عفریته، عجوزه، سالار، گرگ، روباه، خرس پلیس و...نیز حضور دارند.
در این فیلم محمد‌رضا شریفی‌نیا، امین حیایی، گوهر خیر‌اندیش، امین زندگانی، نادر سلیمانی، نیلوفر خوش‌خلق، امیر غفار‌منش، هومن حاجی‌عبدالهی، ترلان پروانه، پریا مردانیان، یاسمن کاکایی، مهرنوش فضائلی، بهناز پیله‌ور، یاسمن راد، صهبا به‌نژاد، عاطفه سمرقندی، پرستو خزایی، عادله قلی‌زاده، روژین رحیمیتهرانی، عاطفه سیاری، نیلوفر ستوده، سارا مهیار، ریحانه شعشعه، مهدیه نقیپور، نگار صباغی، ملیسا ذاکری، مریم مریدی، مریم شعبانی، امیر محمودی، بهادر فاضل، مهرداد آبجار، پوریا زندباف، یوسف جاودان‌فر، مبثم جوادی، میثم حسینی، علیرضا شریفی، محمد‌رضا شریفی، کیوان نظیفی، حسین میرزائیان، آزیتا رایجی، بهزاد جاودان‌فرد، فاطمه یوسفی، رویا عطارزاده، گلناز خالصی، کاظم محمدی به ایفای نقش می‌پردازند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com