برملا شدن نقاط کور "بازی تاج و تخت": اژدها ملکه را کجا برد؟
دروگون در آخرین نمایی که از او دیده شد دنریس را به چنگ گرفته و به سمت مقصدی به پرواز درآمد، اما آن مقصد کجاست؟

پایانی شاعرانه برای داستان دنریس!

فصل پایانی "بازی تاج‌وتخت" (Game of Thrones) یکی از جنجالی‌ترین رویدادهای تاریخ تلویزیون بود و هنوز پس از گذشت چندین ماه بحث در مورد فصل هشتم سریال پایان نگرفته است. شبکه‌ی HBO به تازگی مجموعه‌ی ۸ فصل "بازی تاج‌وتخت" را به صورت دیسک‌های بلو-ری و دی‌وی‌دی در شبکه‌ی نمایش خانگی عرضه کرده که حاوی تفسیر صوتی نویسندگان، بازیگران و عوامل سریال است. بعضی از این تفاسیر لحظات مبهم و گیج‌کننده‌ی اپیزود پایانی را توضیح می‌دهد.

برای مثال در اپیزود پایان مشخص نشد که "دروگون" با پیکر "دنریس تارگرین" با بازی "امیلیا کلارک" چه می‌کند و او را به کجا می‌برد. اما برای این پرسش اکنون پاسخی ارائه شده است. در صحنه‌ای که عشق دنریس و "جان اسنو" به اوج رسیده بود، جان به عشق خود خیانت می‌کند و خنجری به مادر اژدها می‌زند. پس از مرگ دنریس، دروگون در کنار تخت آهنین ظاهر شد و آن را به آتش کشید. دروگون در آخرین نمایی که از او دیده شد دنریس را به چنگ گرفته و به سمت مقصدی نامعلوم به پرواز درآمد. در شورای "شاه برن" گزارش شد که دروگون به سمت شرق در حرکت بوده است.

سایت 30نما در ادامه نوشته، برخی ممکن است تصور کنند که دروگون دنریس را به خانه‌ی حقیقی خود "وولانتیس" برده است. در تفسیر صوتی شنیده‌ می‌شود که کلارک از خورده شدن دنریس توسط اژدها اظهار نگرانی می‌کند، اما "دیوید بنیاف" و "دن وایس" نویسندگان سریال نگرانی او را برطرف می‌کنند و به او می‌گویند: "دروگون تو را نمی‌خورد. گربه که نیست. مگر ندیدی که چطور به آرامی نوازش‌ات می‌کرد؟"

وولانتیس یکی از اولین و بزرگ‌ترین "شهرهای آزاد" در شرق وستروس است. اژدهایان در دوران امپراطوری والریان زاده و آموزش می‌بینند و در این سرزمین است که فولاد والریایی ساخته می‌شود. بنابراین حرکت دروگون به این سمت پایانی شاعرانه برای داستان دنریس است، چرا که او در واپیس روزهای زندگی‌اش دریافت که در وستروس به آرامش نخواهد رسید.

مصاحبه‌ی "کنان اوبرایان" با تمامی عوامل "بازی تاج‌وتخت" ۳ دسامبر (۱۲ آذرماه) به همراه کلکسیون کامل دی‌وی‌دی‌های سریال منتشر می‌شود.


بیشتر بدانید : حقایق جالب درباره سریال «بازی تاج و تخت» که نمی دانستید!!

بیشتر بدانید : پایان متفاوت برای "بازی تاج و تخت" در راه است!

بیشتر بدانید : سکانس های حذف شده سریال «بازی تاج و تخت» که داستان فیلم را تغییر می دهند (قسمت2)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: iranart.ir