سریال های فانتری که یادآور جذابیت سریال بازی تاج و تخت است + عکس
در این مطلب می خواهیم شما را با ۸ سریال فانتزی آشنا کنیم که زیبایی های سریال بازی تاج و تخت را به ما یادآوری می کنند

سریال فانتزی که بهترین جنبه ها و جذابیت های بازی تاج و تخت را در خود دارند

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یکی از بهترین سریال های یک دهه گذشته و به طور کلی تاریخ تلویزیون بوده است که موضوع بحث بسیاری از افراد در مورد سینما و تلویزیون بوده و عصر جدیدی از سریال های فانتزی را ایجاد کرد. امروزه، میراث این سریال به خاطر فصل پایانی ناموفق و جنجال برانگیزش خدشته دار شده است. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۸ سریال فانتزی آشنا کنیم که زیبایی های سریال بازی تاج و تخت را به ما یادآوری می کنند.

The Dark Crystal: Age of Resistance

سریال The Dark Crystal: Age of Resistance یک سریال فانتزی در باکیفیت ترین شکل ممکن آن است. پیش درآمد سریالی فیلم The Dark Crystal یک آزمایش عجیب در زمینه فیلمسازی و داستان پردازی بود. 

سریال کریستال تاریک
سریال کریستال تاریک

نه تنها این سریال شاهد تازه ترین خلاقیت در زمینه عروسک گردانی به لطف کمپانی جیم هنسون بود، بلکه یک دنیای فانتزی بسیار زیبا با جذابیت خارق العاده، شخصیت های جالب و پیام های اخلاقی پیچیده خلق کرد. اگر چه هنوز مشخص نیست آیا فصل دومی از این سریال فانتزی در کار باشد یا خیر (احتمال ساخت فصل دوم اندک است) اما همین موضوع باعث می شود که اپیزودهای فصل اول این سریال خاص تر از قبل باشند.

The Expanse

سریال The Expanse که توسط بسیاری بازی تاج و تختِ ژانر علمی تخیلی نام گرفته بود بر اساس مجموعه کتاب هایی از جیمز کوری ساخته شده و شباهت های بسیاری با داستان های حماسی وستروس داشت.

سریال فانتزی فضای گسترده
سریال فانتزی فضای گسترده

این سریال فانتزی در مورد چندین خاندان و ملت بزرگ است که برای کنترل فضا با یکدیگر رقابت می کنند، در حالی که یک ماهیت بسیار بزرگ تر (در قالب یک ماده بیگانه) همه و هر آنچه که برایشان اهمیت دارد را تهدید می کند. جای تعجب ندارد که این سریال بعد از کنسل شدن توسط شبکه Syfy توسط استودیوهای آمازون انتخاب شده و ادامه یافت.

The Magicians

یکی از بهترین چیزها در مورد سریال بازی تاج و تخت شخصیت های آن بودند. تماشاگران خیلی زود شیفته استارک ها، دنریس تارگرین و حتی برخی از لنیسترها شدند تا اینکه فصل هشتم فرا رسید و همه چیز را خراب کرد. اگر به دنبال سریالی با شخصیت های خارق العاده و قوی هستید The Magicians بهترین گزینه شماست.

سریال جادوگران
سریال جادوگران

این سریال ساخت شبکه Syfy که اخیراً در فصل پنجم به پایان رسید دارای شخصیت های قهرمان پیچیده و باهوش است که هر فصل در حال تکامل هستند. این همان رویه ای بود که برای سال ها در سریال بازی تاج و تخت دیده می شد، تا اینکه در دو فصل پایانی رویکرد برعکسی در پیش گرفته شده و این بار شخصیت ها در کنترل داستان قرار گرفتند که باعث افت کیفیت سریال شد. اما این اتفاق در سریال The Magicians رخ نمی دهد و داستان در خدمت قهرمانان قرار دارد.

 The Witcher

ظهور گرالت اهل ریویا روی پرده کوچک تلویزیون تازه ترین سریالی است که به فهرست سریال های فانتزی باکیفیت اضافه شده است. سریال The Witcher از سرویس نتفلیکس داستان گرالت، ینفر و کایری را روایت می کند که در طی دهه ها یکدیگر را یافته و شرایط را برای یک فصل دوم جذاب دیگر مهیا می کنند که بر روی خلقت خانواده غیرسنتی آن ها تمرکز دارد.

بیشتر بدانید : چرا باید چشم‌انتظار سریال ویچر (The Withcer) باشیم؟!

سریال فانتزی ویچر
سریال فانتزی ویچر

برای کسانی که به دنبال افسانه ها و هیولاهایی هستند که همزمان متفاوت و شبیه سریال بازی تاج و تخت باشند، The Witcher بهترین گزینه است. دنیای The Witcher با دو اسپین آف دیگر نیز توسعه خواهد یافت؛ انیمه ای در مورد وسیمیر، مرشد و راهنمای گرالت و یک سریال پیش درآمد که داستان اولین ویچر را روایت می کند.

 Angel

سریال Angel در واقع اسپین آف سریال محبوب Buffy the Vampire Slayer است که در ابتدا سریالی اورجینال به نظر نمی رسد اما کسانی که به تماشای ومپایرها و تلاش های بافی برای نجات دادن لس آنجلس از این هیولاها تلاش می کردند آن را سریالی خاص خواهند یافت. سریال Angel بسیار هیجانی تر و بلوغ یافته تر از سریال اصلی بوده و بیشتر بر روایت ادامه دار تمرکز دارد تا حال و هوای هیولای برتر هفته.

سریال آنجل (فرشته)
سریال آنجل (فرشته)

اگر از کسانی هستید که می خواهید گروهی از قهرمانان را ببینید که از جادو و مهارت های دیگر برای از بین بردن هیولاهای قدرتمند استفاده می کنند، سریال فانتزی Angel  بهترین گزینه شماست.

Dark

سریال علمی تخیلی آلمانی Dark اخیراً در فصل سوم به پایان رسید به یک دلیل در این فهرست قرار گرفته است: این سریال از لحاظ تعداد شخصیت های اصلی و پیچیدگی و روابط غیرقابل بحث می تواند رقیبی برای بازی تاج و تخت باشد.

بیشتر بدانید : ۱۰ دلیل مهم برای اینکه باید سریال تاریک Dark را ببینید!

سریال Dark
سریال Dark

اگر فکر می کنید که شجره نامه شخصیت های وستروسی بسیار پیچیده است، سریال Dark شرایط را به مرحله تازه ای برده و سفر در زمان را نیز به این ترکیب می افزاید. این سریال از آن سریال هایی است که هنگام تماشای آن باید یادداشت برداری کنید، اما با پایان یافتن هر اپیزود همه چیز عیان شده و پیچیدگی به بخشی از جذابیت سریال تبدیل می شود.

بیشتر بدانید : فصل دوم سریال تاریک Dark، پر از پیچش و اعتیادآورتر از همیشه! + عکس

The Leftovers

اینجاست که باید بگوییم با سریالی روبرو هستیم که خوب می داند چطور داستان را به پایان برساند. سریال The Leftovers از دیگر محصولات HBO که توسط دیمون لیندلوف سازنده سریال Watchmen ساخته شده خوب می دانست داستانش را چطور روایت کند و چه مقدار زمان برای روایت آن کافی است. در نتیجه، سریال The Leftovers شبیه یک پکیج کامل است و همه چیز سر جای خود قرار دارد.

سریال بازماندگان
سریال بازماندگان

دیوید بنیاف و دی اس ویز سازندگان سریال بازی تاج و تخت در انجام این امر موفق نبودند و در به پایان رساندن داستان موفق نبودند زیرا می خواستند پروژه جنگ ستارگان را انجام دهند که البته کنسل نیز شد. با این وجود شورانرهایی مانند لیندلوف خوب می دانستند که داستانی درست را در زمان درست روایت کنند.

The Legend of Korra

سریال Avatar: The Last Airbender یک کاندیدای عالی برای سبک منسجم و ماجراجویانه بازی تاج و تخت است اما داستانی محدود با پایانی شاد و شایسته دارد. سریال دنباله با نام The Legend of Korra نیز کاری منحصربفرد بود که باعث می شود تماشای آن جذاب باشد: این سریال ماجراهای پس از پایان خوش سریال قبلی را به تصویر می کشد.

انیمیشن فانتزی افسانه کورا
انیمیشن فانتزی افسانه کورا

این سریال در مورد این است که گاهی پیروز شدن بدین معنا نیست که شما پیروز و فاتح خواهید بود زیرا همان مشکلات هنوز ممکن است وجود داشته باشند حتی زمانی که فکر می کنید آن ها را حل کرده اید. 

بیشتر بدانید : 26 سریال برتر سال 2019 بر اساس آرای IMDB

بیشتر بدانید : جدیدترین سریال های خارجی که ندیدنشان عمر را بر فنا می دهد! + عکس

بیشتر بدانید : از بازی تاج و تخت تا اسپارتاکوس: سریال های تاریخی و مهیج برای طرفداران وایکینگ ها + عکس

بیشتر بدانید : به جای بازی و تاج و تخت چه سریال هایی ببینیم! + عکس


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com