سروش صحت هم به سرنوشت عادل فردوسی پور دچار شد؟!
 کدام برنامه را با محوریت کتاب سراغ داشتید که مردم پای آن بنشینند و به حرف‌ های مهمان‌ ها گوش کنند. چقدر افراد بعد از دیدن این برنامه به کتاب علاقه‌مند شدند

پایان سروش صحت در تلویزیون؛ صداوسیما سرمایه‌ هایش را دوست ندارد!

 گویا عمر حضور سروش صحت در برنامه محترم «کتاب باز» به پایان رسیده است و او به جرم روشنفکر بودن دیگر حق اجرای این برنامه را ندارد. شنیدن این خبر درگوشی از اهالی رسانه البته زیاد عجیب نیست؛ این رسم صداوسیماست که در خروج را به آدم‌های محبوب و مقبول نشان دهد.

صداوسیمای ایران شاید عجیب ترین سازمان در جهان است. سازمانی که به دنبال رقابت با رقبایی است که سعی می‌کنند، هرچه او نمی‌تواند نشان دهد را نشان می‌دهند. تلویزیون ایران اما ستاره‌ هایی دارد که مردم حاضر هستند برای دیدن آنها در سینما و سایت‌های ارائه فیلم VOD پول پرداخت کنند اما به هزار دلیل از آنها استفاده نمی‌کند. البته به نظر می‌رسد 999 دلیل آن برای مردم قابل قبول نیست و بیشتر حاصل مدیریت سلیقه‌ ای است.

یادمان نرفته است که عادل فردوسی‌پور، مجری نامحبوب مدیران تلویزیون با ارائه برنامه‌ای در فضای مجازی، میلیون‌ها بیننده داشت یا رضا عطاران که مردم در عید و ماه رمضان پای ثابت سریال‌های او بودند، پول ساز ترین بازیگر سینمای ایران است. فیلم‌های او جزءپرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است.

مخالفان جمهوری اسلامی هم دوشنبه شب‌های پای صداوسیما می‌نشستند و «نود» را می‌دیدند اما حضور یک مدیر جوان با منطقی خاص باعث شد که نود به تاریخ به پیوندد و برنامه بی‌‎مخاطبی مثل « فوتبال برتر» جانشین آن شود که برخلاف نود هیچگاه نظر مثبت مردم را به خود جلب نکرد.

در تمام دنیا، شبکه‌های تلویزیونی سعی می‌کنند سرمایه‌های خود را نگه دارند و اجازه ندهند آن‌ها به رقبایش به پیوندند اما صداوسیما به راحتی چشم خود را به روی کسانی که برای آن‌ها زحمت کشیده است تا نامدار شوند، می‌بندد و هیچ تلاشی برای نگه داشتن آن‌ها نمی‌کند.یکی مثل عادل سعی می‌کند با این شرایط کنار بیاید و منتظر بنشیند تا شاید دوباره مردم او را در قاب نود ببینند و دیگری مثل مزدک میرزایی، شرایط را تحمل نمی‌کند و چمدان‌ها را می‌بندد و راهی لندن می‌شود.

کدام برنامه را با محوریت کتاب سراغ داشتید که مردم پای آن بنشینند و به حرف‌های مهمان‌ها گوش کنند. چقدر افراد بعد از دیدن این برنامه به کتاب علاقه‌مند شدند. برنامه صداوسیما فعلا قدرت دادن به افرادی خاص است. حضوری مجری‌هایی که نزدیکی زیادی به یک تفکر سیاسی که در سپهر سیاست ایران به تندروی معروف هستند به خوبی حکایت از این معنا دارد.

البته بماند که تلویزیون فعلا رقابت در ماهواره در پخش آگهی بین برنامه‌ها می‌بیند. هر کسی آگهی بیشتر پخش کند برنده است. 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com