سریال دوستان
در قرار داد بازیگران سریال برای فصل اول دوستان، هر کدام از اعضای گروه 22 هزار و 500 دلار برای هر قسمت دریافت کردند. در فصل دوم اما مبالغ مختلفی به بازیگران اصلی پرداخت شد که از...
 
طبیعتا سریالی که چیزی حدود ده سال بی هیچ توقفی روی آنتن رفته است باید حواشی بسیاری داشته باشد. دراین جا به مهم ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:
 
* در قرار داد بازیگران سریال برای فصل اول دوستان، هر کدام از اعضای گروه 22 هزار و 500 دلار برای هر قسمت دریافت کردند. در فصل دوم اما مبالغ مختلفی به بازیگران اصلی پرداخت شد که از 20 هزار تا 40 هزار دلار برای هر قسمت بود. در فصل سوم سریال مقدار پرداختی به انیستون شویمر کاهش یافت. به ستاره‌های این سریال در این فصل 75 هزار دلار پرداخت شد. به ترتیب در فصول بعدی 85 هزار دلار، 100 هزار دلار، 125 هزار دلار، 750 هزار دلار (در فصل هفت و هشت) و در نهایت یک میلیون دلار در فصل نه و ده پرداخت شد.
* بعد از پخش قسمت آخر، شایعات مختلفی درباره دوباره ساختن چند قسمت ویژه دهان به دهان می‌چرخید که حتی بعضی اعلام کردند که قرارداد آن هم منعقد شده است؛ هر چند این شایعات به طور مداوم از طرف ان بی سی و شش هنر پیشه اصلی مجموعه رد می‌شد.
* محل کافه سنترال پرک در استودیو برادران وارنر بعد‌ها به موزه سرگرمی تبدیل شد و در برنامه تلویزیونی «الن» در اکتبر 2008، جنیفر انیسون بعد از چهار سال مجددا به این کافه رفت.
* در دانشگاه کلمبیا یک فسیل شناس (دیرینه شناس) به نام دیوید شویمر تدریس می‌کند.
* وقتی متیو پری (چند لر) در فیلم ( the whole nine yards)  بازی می‌کرد با بروس ویلیس که در‌ آن فیلم با او همبازی بود، شرطی بست و شرط را هم برد. همین باعث شد که بروس ویلیس در سه قسمت به عنوان بازیگر مهمان حاضر شود.
* مت لیبلنک با اولین حقوقش یک ناهار مفصل خرید و کورتنی کاکس هم یک ماشین.
* تکه کلام معروف جویی how you 'doin  رتبه چهار را در بین 20 تکه کلام برتر مجله TV GUIDE به دست آورد.
* جیمز مایکل تایل، بازیگر نقش گانتر (مدیر کافی شاپ) در دنیای واقعی هم مدیر یک کافی شاپ در ‌هالیوود بود.
 
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

www.seemorgh.com/culture
منبع: هفته نامه همشهری جوان/ شماره 245
بازنشر اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
معرفی بازیگران محبوب و اصلی سریال «دوستان»
10 راز بزرگ سریال لاست که باید جوابشان را بفهیم!!
مرور شخصیت‌های اصلی لاست تا فصل ششم
معرفی کوتاه بازیگران اصلی «فرار از زندان»
همه آن چیزی که باید در مورد ساخت و پخش سریال 24 بدانید