شخصیت شناسی براساس رنگ و مدل اتومبیل
قصد داریم به بررسی شخصیت افراد براساس رنگ و مدل ماشین و اتومبیل هایشان بپردازیم. با ما همراه شوید

شخصیت شناسی براساس اتومبیل

طبق آنالیزهای وسیع انجمن مطالعات حمل‌ونقل 4 فاکتور شخصیتی پایه وجود دارند که در هنگام خرید یک خودرو خود را نشان می‌دهند: جستجوگر ماجراجو، مؤسس، انزواطلب و شخصیت آرام. اگر خودروها نشان دهنده‌ی هویت‌های ما هستند بنابراین آنالیز مالکان خودروها از روی خودرویشان نسبتاً آسان خواهد بود.

خودروی کوچک: مالکان خودروهای کوچک اغلب انزواطلب هستند. این افراد خودروی بزرگی نیاز ندارند تا مردم را در چشم بر هم زدنی جابجا کنند. نگرانی‌های زیست‌محیطی اغلب در صدر لیست اولویت‌های این افراد قرار دارند. این دسته از مالکان عموماً در حالت جستجو نیستند و غالباً عضو خانواده‌های کم‌جمعیت هستند.

خودروی سایز متوسط: بانوان احتمالاً بیشتر از مردان صاحب این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد خانواده‌ی بزرگ و درآمد بیش‌ازحد متوسطی دارند.

خودروی بزرگ: راننده‌های خودروهای بزرگ درباره‌ی اثرات زیست‌محیطی نگرانی کمتری دارند. مردان، افراد مسن و بازنشسته و شاغلان کارهای پاره‌وقت احتمالاً راننده‌ی این دسته از خودروها هستند. این دسته از افراد معمولاً به خانواده‌هایی با سطح تحصیلات پایین تعلق دارند.

خودروی لوکس: مالکان این خودروها علاقه دارند تا جستجوگر و ماجراجو باشند. این افراد فواصل طولانی را با وسایل عادی طی می‌کنند که اغلب هواپیما است. این افراد غالباً تحصیلات و درآمد بالایی دارند.

خودروی اسپورت: این افراد ماجراجو بوده و اغلب روحیه‌ای جوان‌پسند دارند.

مینی ون: راننده‌های مینی ون‌ها دوست دارند با خودروی شخصی مسافرت کنند. به احتمال زیاد این افراد از جنس مؤنث هستند و سنی بین 41 تا 64 دارند. عموماً این خودروها توسط خانواده‌های پرجمعیتی که بچه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیکاپ: این افراد علاقه‌ی وافری به کار دارند. مالکان پیکاپ ها اکثراً مرد بوده و تحصیلات پایینی دارند.


انواع خودرو:
برخی خودروها نسبت به وسایل نقلیه دیگر حرف‌های زیادی را درباره‌ی شما بازگو می‌کنند. اگر راننده‌ی یکی از این خودروهای محبوب هستید پس در واقع چیزی خاص را راجع به شخصیت خود افشا می‌کنید:

هاچبک ها: آگاه به محیط‌زیست، کاربردی
موتورسیکلت: ماجراجو، ریسک‌پذیر
شاسی‌بلند: مسافرت راحت، اغلب عضوی از خانواده‌ی بزرگ، آماده‌ی سفر به همه‌جا
کانورتیبل: پول و هوشمندی
خودروی کلاسیک و آنتیک: پول، غالباً سن بالا


رنگ خودرو دردباره می‌گوید؟

مرد مشهوری که اولین بار خودرو را به توده‌های مردم معرفی نمود یعنی هنری فورد درباره‌ی رنگ خودروی مدل T این‌گونه می‌گفت: "این خودرو را می‌توانید با هر رنگی سفارش دهید به شرطی که مشکی باشد!” او در ابتدا بر این باور بود که تبلیغ از طریق رنگ غیرضروری است و اگرچه که در نهایت مدل T با دیگر رنگ‌ها نیز قابل سفارش بود اما آقای فورد اگر امروز در قید حیات بود از دیدن رنگ خودروهای امروزی تعجب می‌نمود.

همانند نوع خودرو، برخی شواهد وجود دارد که پیشنهاد می‌کند رنگ‌های خاصی برای راننده‌های مختلفی جذابیت دارند. هر رنگ معنی خاص خودش را دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مشکی: قدرت، کلاس، زیبایی
نقره‌ای: تکنولوژی، زیبایی، پرستیژ
سفید: هدایت، تمیزی، ضربه زننده
قرمز: اعتمادبه‌نفس، طرفداری، احساساتی
آبی: خونسردی، آرامش، باوفا
خاکستری: کاربردی، آرامش
سبز: بنیانی، توازن، فهمیده
نارنجی: پیچیده، انفرادی
زرد: خوشحال، هیجانی
صورتی: شاد، زنده‌دل
بنفش: منحصربه‌فرد، احساساتی



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: pedal.ir