رسول خدا (ص)، پرستار را در قیامت، هم نشین ابراهیم خلیل می دانند و می فرمایند: «هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می‌کند».
رسول خدا (ص)، پرستار را در قیامت، هم نشین ابراهیم خلیل می دانند و می فرمایند: «هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می‌کند».
مقام معظم رهبری نیز درباره اهمیت پرستاری می فرمایند: «برای حفظ سلامت در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد؛ یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان، کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب، کار آن پزشک یا جراحِ عالی قدر، بی فایده خواهد بود».
ایشان در جایی دیگر، نقش پرستار را معادل کار پزشکی ماهر می‌دانند و می فرمایند: «نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول است؛ معادل است با نقش یک پزشک ماهر. بسیاری از این نکته غفلت دارند. لذا آن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود، از ذهن آنها مغفول می‌ماند و به آن توجه نمی‌کنند».

 آرامش روحی
حضرت امام خمینی رحمة الله علیه در بخشی از سخنان خود، به زیبایی حال مریض در بیمارستان و چگونگی رفتار پرستاران را با او ترسیم می کنند. ایشان می فرمایند: «یک مریضی که از خانه‌اش آمده است به بیمارستان، این مریض، خودش را مثل یک غریب می‌داند. اگر این پرستارها با او با ملایمت، با رفتار انسانی، با محبت... رفتار کنند، این حس غربت از او منفصل می‌شود و آرامش برایش حاصل می‌شود و این آرامش روحی، در بهبودی او کمک می‌کند».

 ارزش خدمت پرستاران
مقام معظم رهبری، درباره ارج نهادن به مقام پرستاران می فرمایند: «به مناسبت روز پرستار، یک جمله کوتاه در باب ارزش خدمت پرستاران عرض می کنم و آن، این است که همه موظفیم از این انسانهای فداکار و پر عاطفه و دل سوزی که با عمل انسانیِ پرستاری خود، از بیماران در مراحل دشوار بیماری مواظبت و حمایت می‌کنند، به عنوان احترام به ارزش انسانی والا، قدردانی کنیم.

پرستاری، حرفه‌ای انسانی و اسلامی است و جامعه و کشوری مثل ما، که سرشار از عواطف گوناگون است، و نقش عواطف در این جامعه، همواره نقش برجسته ای بوده است، باید به این حرکت عاطفی بزرگ ـ که دارای مبنای عقلانی و فکریِ راسخی هم هست ـ به چشم احترام بنگرد».

 حرفه‌ای مقدّس و ارزشمند
پرستاری، حرفه‌ای مقدّس و ارزشمند است؛ به طوری که رسول خدا صلی الله علیه و آله ، پرستار را در قیامت، هم نشین ابراهیم خلیل می دانند و می فرمایند: «هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می‌کند».

حضرت امام خمینی رحمة الله علیه نیز در مورد ارزش پرستاری فرموده اند: «پرستاری از بیمار، امر بسیار مشکلی است، لکن خیلی ارزشمند است. ... شما متوجه باشید که شغل شما، شغل بسیار شریفی است و از آن طرف، مسئولیتش هم زیاد است».

مقام معظم رهبری هم به پرستاران توصیه می فرمایند: «پرستاران هم ـ چه زن و چه مرد ـ قدر خودشان را بدانند و این حرفه را مقدّس بشمارند».

توشه آخرت
امیر مؤمنان، حضرت علی علیه السلام در فرمایشی زیبا می فرمایند: «خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد».

مقام معظم رهبری، در مورد کارهای نیک پرستاران می فرمایند: «هر حرکت انسانیِ یک پرستار برای بیمار، یک حسنه است و کمکی است به انسانی محتاجِ کمک؛ آن هم در شرایطی حساس».

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: ino.ir

مطالب جالب دیگر:
زنی که با 130 گربه در یک خانه زندگی می کند!! + عکس
جوایز عجیب و جذاب در کیف‌های هدیه اسکار 2014!
وقتی انسان به گیاه بیماری منتقل می کند!!
کشته شدن ملکه زیبایی 22ساله توسط پلیس!! + عکس
تولید پیتزایی که تا 3 سال سالم می ماند توسط امریکایی ها!