جدیدترین نوع کلیسا که مانند بادکنک باد می‌شود، قرار است تا چند روز دیگر برای اولین بار در جزیره ایتالیایی "سردینیا" به نمایش گذاشته شود...
 
   
جدیدترین نوع کلیسا که مانند بادکنک باد می‌شود، قرار است تا چند روز دیگر برای اولین بار در جزیره ایتالیایی "سردینیا" به نمایش گذاشته شود.
در این نوع کلیسا که به راحتی قابل حمل و نقل بوده، پیشرفته‌ترین تکنولوژی گرمایشی و سرمایشی به کار رفته است.
این نوع کلیسای جالب و عجیب توسط یک مؤسسه تبشیری و خیریه ساخته شده که هدف اصلی آن تبلیغ راحت و آسان دین مسیحیت در نقاط مختلف جهان است.
 
 
گفته می‌شود مساحت این نوع کلیساها از 1530 متر مربع به بالاست و هدف از ساخت آن فقط به جا آوردن نمازها نیست بلکه برگزاری کلاسهای ارشادی برای جوانان و تبلیغ دین مسیحیت در هر نقطه جهان نیز هست.
قابل ذکر است کلیساهای بادکنکی به شدت در انگلستان مورد استقبال قرار گرفته به طوریکه بسیاری از زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم ازدواج خود به کلیساهای عادی نمی‌روند بلکه کلیساهای بادکنکی اجاره کرده و مراسم را در آن برگزار می‌کنند.
شایان ذکر است ساخت و تولید اینگونه کلیساها با مخالفت برخی از جناحهای سیاسی–دینی اروپا مواجه شده است. برای نمونه "تجمع شمال ایتالیا" ناراحتی و نارضایتی خود از ساخت اینگونه کلیساها را اعلام کرد و گفت: بی‌شک وجود چنین کلیساهایی در هر جا و در هر مسیر و راهی مورد پسند عموم مردم و شهروندان نخواهد بود. از سوی دیگر برخی کارشناسان نیز معتقدند ساخت و تولید اینگونه کلیساها خوب است زیرا نیاز بسیاری از مناطق و شهرهای جهان به کلیسا را بر طرف می‌کند و به اعتراضاتی که ناشی از کمبود کلیساست پاسخ می‌دهد.

 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: شیعه آنلاین