چه خوشتان بیاید و چه نیاید، این شکلک های دونست داشتنی مدت هاست که در زبان نوشتاری ما جا خوش کرده اند و...

مهندس کامپیوتری که سی سال پیش شکلک های مورد استفاده در چت روم های امروزی را اختراع کرد، حالا بعد از سی سال از آنها متنفر است.
چه خوشتان بیاید و چه نیاید، این شکلک های دونست داشتنی مدت هاست که در زبان نوشتاری ما جا خوش کرده اند و خیلی ها با انتخاب تنها یکی از این شکلک ها حرفای زیادی می زنند و احساسات خود را بیان می کنند.
این شکلک ها را 30 سال پیش، در روز 19 سپتامبر 1982 درست در ساعت 11:44 دقیقه صبح، مهندس کامپیوتری به نام اسکات فالمن با فرستادن یک ایمیل برای اولین بار استفاده کرد و بنای استفاده از آنها را گذاشت.
هدف فالمن از خلق این شکلک ها در آن زمان خیلی ساده و مشخص بود. او می خواست با این کار میان ایمیل های طنز و سایر ایمیل ها تمایزی قائل شود تا کاربران به سادگی بتوانند از میان انبوه ایمیل هایشان نوع ایمیل را (شوخی یا جدی) تشخیص دهند.
اما حالا استفاده از این شکلک ها در چت روم ها و حتی شبکه های اجتماعی بسیار رایج است. البته در شبکه های اجتماعی، کاربران با استفاده از مجموعه کاراکترهای تشکیل دهنده هر شکلک، منظور خود را بیان می کنند.


در واقع کاربران کامپیوتر در سراسر دنیا از پشت سیستم های خودشان به مدد این صورتک های زرد رنگ که هر یک احساسی را بیان می کنند، می توانند احساسات خود را به دیگران منتقل کنند. اما فالمن، خالق این صورتک ها، نظر دیگری دارد و از آنها متنفر است.
او می گوید:" من فکر می کنم این صورتک ها زشت هستند و بر سر راه چالش برای یافتن راه حلی خوب و تاثیرگذار برای بیان احساسات، مانع ایجاد کرده اند. اما شاید دلیلش این باشد که من مدل دیگری آنها را نساخته ام.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: banki.ir

مطالب جالب دیگر:
تصاویری بسیار جالب از هنر جان بخشی به اشیاء
مکانی رویایی که آنجلینا جولی و براد پیت به آنجا می روند + عکس
سوسک‌خوردن برای جذب گردشگر: بلایی که چینی‌ها سر حیوانات زنده می‌آورند + عکس