این برنامه تلویزیونی كه به كشف استعدادها می پردازد،زنی از شهر كوچكی در اسكاتلند را به دلیل توانایی فوق العاده اش در آواز تبدیل به فردی مطرح بر سكوی ملی بریتانیا كرد...
 
سوزان بویل، جهت درمان افسردگی و خستگی بیش از حد در كلینیك سلامت روانی تحت درمان قرار گرفت. این اتفاق روز دوشنبه بعد از كسب مقام دوم او در رقابت تلویزیونی «بریتین گات تلنت»، (مسابقه ای درباره كشف استعدادهای موسیقی) افتاد و بعد از آن سوزان بویل از یك عضو داوطلب و متواضع گروه كر كلیسا تبدیل به ستاره ای جهانی شد.
یكی از داوران نمایش به نام پیرس مورگان می‌گوید: هیچكس مانند سوزان یكباره در برابر چنان جلب توجه وسیعی قرار نگرفت و كسی هم آن را پیش بینی نمی‌كرد، بسیار عجیب است، سوزان از گمنامی كامل به یكی از پرطرفدارترین زنان تبدیل شد كه اثرش بیشتر از هر كس دیگری در مدت زمانی كوتاهی دانلود شد.
تصور هم بر این بود كه با استقبال اولیه ای كه از سوزان شد، در رقابت نهایی اول شود كه توسط بیش از 19 میلیون نفر مشاهده شد. كلیپ اولیه سوزان نیز پنجمین ویدئو از نظر تعداد بازدید در تاریخ سایت یوتیوب است كه بیش از 220 میلیون بار مشاهده شده است!
این برنامه تلویزیونی كه به كشف استعدادها می‌پردازد، همانطور كه از نامش پیداست، زنی از شهر كوچكی در اسكاتلند را به دلیل توانایی فوق العاده اش در آواز تبدیل به فردی مطرح بر سكوی ملی بریتانیا كرد. اوپرا وینفری در برنامه ای می‌گوید هر ثانیه از برنامه او را بسیار دوست داشتم! در كنار این موفقیت، رسانه ها و بینندگان نظرات و انتقادات نامناسبی درباره وی منشتر می‌كردند از قبیل انتقاد به چهره ساده و بی آلایش او، ناواردی درباره روابط اجتماعی و یا مداخله در زندگی خصوصی اش از قبیل اینكه كسی او را دوست نداشته است.
نخست وزیر اسكاتلند درباره فشار رسانه ها بر او می‌گوید: در مطبوعات رفتاری وجود دارد كه در آن فردی را مشهور كرده و بالا می برند و سپس او را به زیر می كشند.
همین مسایل باعث شد كه سوزان (كه مقداری خجالتی نیز هست) پس از رفتار رسانه ها منزوی و افسرده شود و از نظر عاطفی ضربه بخورد، هم اكنون او تحت معالجه پزشكش قرار گرفته تا برای مدتی از رسانه ها دور باشد و استراحت كند.
گفتنی است او در اجرای اولیه در ماه آوریل، آهنگ I dreamed a dream از مجموعه les miserables اثر كلود میشل شونبرگ را بازخوانی كرد و در رقابت نهایی در برابر گروه رقص Diversity كه مقام اول و 24.9 آرا را به دست آوردند، 20.2 درصد از 4 میلیون رای را به خود اختصاص داد.
توضیحات: سوزان بویل در سال 1961 در اسكاتلند بدنیا آمد، هرگز ازدواج نكرد و تا هنگام مرگ مادرش در سال 2007 از او مراقبت می كرد و هیچگاه وقتی برای پرداختن بخود نداشت.
در آگوست سال 2008 او درخواستی برای شركت در مسابقه «بریتانیا استعداد دارد»، داد و در 11 آوریل سال 2009 با اجرای آهنگ من یك رویا دیدم، و كسب موفقیت بسیار بزرگش زندگی اش وارد مسیر تازه ای شد.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: مجله اينترنتی فريا
 
مطالب جالب دیگر:
میانجی گری هدیه تهرانی در موج سبز!!
شبها لای همبرگر بخوابید! (+عکس)
چرا قسم رو باید خورد؟
مرد نابینایی که رکورد سرعت را شکست!!
چرا مردم دوست ندارند از یك قاتل، عضو پیوندی بگیرند؟