په‌له ممکن است یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشد که سابقه کسب سه عنوان قهرمانی برزیل در جام‌های جهانی 1958، 1962 و 1970 را دارد اما از زمان خداحافظی با فوتبال...
 
پیش بینی "په‌له" که گفته بود تیم ملی فوتبال ایتالیا یکشنبه شب برزیل را شکست می‌دهد بعد از باخت 3 بر صفر این تیم به طرز عجیبی وارونه از آب درآمد.
از این رو سایت گل که هر هفته 10 مورد از ترین‌ها را معرفی می‌کند، این بار به سراغ 10 پیش بینی غلط په‌له رفته است.
په‌له ممکن است یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشد که سابقه کسب سه عنوان قهرمانی برزیل در جام‌های جهانی 1958، 1962 و 1970 را دارد اما از زمان خداحافظی با فوتبال، کمتر به عنوان یک مفسر مورد توجه قرار گرفته است.
وی طی چند سال گذشته به پیش‌بینی‌های غلط معروف شده است به طوری که "روماریو" یک بار گفت "په‌له وقتی دهانش را باز می‌کند، شاعر می شود" و "لوییس فیلیپه اسکولاری" هنگام مربیگری تیم ملی برزیل هم در اظهار نظری عنوان کرد، "په‌له هیچ چیز از فوتبال نمی‌داند. تحلیل‌های او همیشه اشتباه از آب در می‌آید. اگر می‌خواهید قهرمان شوید، باید به حرف‌های په‌له گوش کنید و عکسش را عمل کنید.
بعضی‌ها به په‌له برچسب "بد شانس" بودن زده‌اند و این نفرین یکشنبه شب هم وقتی او پیش‌بینی کرد ایتالیا برزیل را شکست می‌دهد، ادامه یافت.
ایتالیا در این مسابقه 3 بر صفر باخت اما می‌توانست شکست سنگین‌تری هم بخورد چون شاگردان "دونگا" دو بار هم تیر دروازه لاجوردی پوشان را به لرزه در آوردند.
و اما 10 پیش بینی غلط په‌له:
10) په‌له: چین از گروه خود به دور بعدی جام جهانی 2002 صعود می‌کند.
نتیجه: چین بدون کسب حتی یک پیروزی، تساوی و امتیاز و بدون به ثمر رساندن گل و خوردن 9 گل در جدول تفاضل گل‌ها، قعر نشین گروه سوم شد.
9) په‌له: اسپانیا مدعی قهرمانی جام جهانی 1998 در خاک فرانسه است.
نتیجه: اسپانیا در دور اول بعد از شکست مقابل نیجریه و تساوی با پاراگوئه، حذف شد.
8) په‌له: کلمبیا قهرمان جام جهانی 1994 آمریکا می‌شود.
نتیجه: کلمبیا در دور اول به عنوان تیم انتخاب گروه خود، حذف شد. بعد از بازگشت این تیم به خانه، "آندرس اسکوبار" مدافع این تیم به طرز غم انگیزی بر اثر شلیک گلوله توسط یک هوادار خشمگین کشته شد.
7) په‌له: آرژانتین و فرانسه به فینال جام جهانی 2002 صعود می‌کنند.
نتیجه: هر دو تیم در دور اول حذف شدند. فرانسه در این مسابقه حتی یک گل هم نزد.
6) په‌له: در فیلم مشهور "فرار به سوی پیروزی" په‌له که در کنار ستارگانی مانند "سیلوستر استالونه" بازی می‌کرد در یک مسابقه فوتبال به عنوان یکی از بازیکنان تیم زندانی‌ها مقابل نیروهای نظامی به میدان رفت اما در نیمه اول با خطای بازیکنان حریف مصدوم شد و ادعا کرد به هیچ عنوان نمی‌تواند به بازی برگردد. نیروهای نظامی 4 بر صفر جلو بودند و جبران نتیجه غیر ممکن به نظر می‌رسید.
نتیجه: په‌له در نیمه دوم به زمین برگشت و به بازگشت تیمش کمک به سزایی کرد حتی با یک ضربه برگردان، یک گل هم زد. پیش بینی په‌له در داستان هم غلط از آن درآمد.
5) په‌له: رونالدو بعد از مصدومیت شدیدی که در فوریه 2008 هنگام بازی در میلان دچار آن شد دوباره هرگز فوتبال بازی نخواهد کرد و دوران او به پایان رسیده است.
نتیجه: رونالدو در مارس 2009 برای تیم کورینتیانس به میادین بازگشت و در 14 مسابقه اول خود قبل از قهرمانی این تیم، 10 گل به ثمر رساند. گفته می‌شود، او در آستانه دعوت به تیم ملی برزیل هم قرار گرفته است.
4) په‌له: وی بعد از مسابقات جام جهانی زیر 17 سال 1991 که با درخشش "الساندرو دل پیه‌رو" هم همراه بود، مدعی شد‌، "لامپتی" به عنوان "په‌له" جدید جانشین او است.
نتیجه: آنچه اتفاق افتاد این بود که لامپتی با بیان اینکه توسط نیروهای تاریکی نفرین شده، نتوانست استعدادهایش را به شکوفایی برساند. این هافبک دوران ناموفقی را در تیم‌های مختلفی مثل آیندهوون، استون ویلا، کاونتری، ونیز و آنکاراگوچو سپری کرد و با مرگ دو تن از فرزندانش، در زندگی شخصی هم غم زیادی را تحمل نمود.
3) په‌له: "نیکی بارمبی" به یکی از ستارگان فوتبال جهان تبدیل خواهد شد.
نتیجه: وی هرگز از یک بازیکن متوسط فراتر نرفت و با 23 بازی ملی برای تیم انگلیس هرگز طعم حضور در جام جهانی را هم نچشید.
2) په‌له: یک کشور آفریقایی قبل از سال 2000، قهرمان جام جهانی می‌شود.
نتیجه: اکنون سال 2009 است و تاکنون یک کشور آفریقایی حتی از یک چهارم نهایی جام جهانی هم بالاتر نرفته است.
1) په‌له: برزیل از مرحله گروه جام جهانی 2002 بالاتر نمی‌رود.
نتیجه: برزیل قهرمان جام جهانی 2002 شد.
 
 گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: jamejamonline.ir
   
مطالب جالب دیگر:
خانه‌ای با ارواحی كه مو را برتن انسان راست می‌كند!! (+16)
دور دنیا با قایق 1700 ساله!!
روباتی که هفت حالت احساسی انسان را تقلید می‌کند!!
یک راکون، بازیگر هالیوود را ترساند!
معروف ترین طرفداران فوتبال در تاریخ