مدیران ورزش رسانه ملی معتقدند 90 با همان شکل سابق و با عادل فردوسی‌پور روی آنتن می‌رود اما اتفاقات گویای چیز دیگری است...

مدیران ورزش رسانه ملی معتقدند 90 با همان شکل سابق و با عادل فردوسی‌پور روی آنتن می‌رود اما اتفاقات گویای چیز دیگری است. عادل فردوسی‌پور با رد پیشنهاد ساخت ویژه برنامه بررسی علل ناکامی تیم ملی فوتبال، یک گام به تعطیلی برنامه پربیننده «90» نزدیک‌تر شد. درحالی که مدیران گروه ورزش سیما در هفته منتهی به سه‌شنبه شب گذشته رایزنی زیادی را با مجری محبوب پربیننده‌ترین برنامه 10 سال گذشته سیما انجام دادند، اما عادل فردوسی‌پور نپذیرفت برنامه را با هنجارهای مورد نظر مدیران گروه ورزش و آنچه تحت عنوان برنامه «رخصت» و با اجرای پیمان یوسفی، دو شب قبل و در بهترین زمان ممکن روی آنتن شبکه سوم سیما رفت اجرا کند.

برنامه‌ای که به رغم زیرنویس‌های مداوم سیما و اهمیت بحث ناکامی تیم ملی نتوانست مخاطبین زیادی را جذب کند یا حتی پاسخگوی بینندگانی باشد که به تماشای گفته‌های نایب رئیس فدراسیون فوتبال نشسته بودند تا شاید او اعتراف به ناکامی فوتبال ملی در دوره مدیریت خود و همکارانش کند اما تنها در جواب می‌شنیدند، فوتبال ایران سیر تحول خود را آغاز کرده است.

فردوسی‌پور و مدیران ورزش سیما که ماه‌هاست بر سر نحوه ادامه پخش برنامه نود با هم اختلاف دارند، با این اتفاق گامی دیگر را در مسیر مخالف یکدیگر برداشتند تا امید به تداوم این برنامه پربیننده با اجرای عادل فردوسی‌پور کمرنگ‌تر از قبل شود. تا به امروز هیچ مذاکره رسمی میان مدیران گروه ورزش و فردوسی‌پور انجام نشود.

در مذاکرات غیررسمی تنها این پیغام به فردوسی‌پور رسیده است که فقط این بار باید مجری برنامه باشد و گروه ورزش تهیه‌کننده‌ای را برای سری جدید برنامه تعیین می‌کند. یکسری از آیتم‌ها از برنامه حذف می‌شوند و تغییراتی کلی در برنامه ایجاد خواهد شد. پیشنهادی که فردوسی‌پور حاضر به قبول آن نشد.

تعطیلی برنامه ورزش از نگاه دو که بینندگانش روز به روز کاهش پیدا می‌کردند و حذف مجدد جهانگیر کوثری از سیما، نشان از تغییر در نگرش مدیران گروه ورزش سیما بود. اما این برنامه هیچ گاه شباهتی به برنامه محبوب «90» نداشت. درست در روزهایی که شایعه تغییرات در این برنامه قوت می‌گرفت، ناگهان این شایعه پیچید که نام فردوسی‌پور هم در میان لیست استادان مستعفی دانشگاه شریف قرار دارد.

این شایعه و دوری این گزارشگر از پخش سیما، باعث شد تا تعطیلی 90 را بسیاری باور کنند که گروه ورزش سیما اعلام کرد عادل در مسافرت خارج از کشور بوده و حتی یکی از بازی‌های جام کنفدراسیون‌ها هم برای گزارش، به این مجری واگذار شد.

فردوسی‌پور البته خارج از کشور نبود اما استعفا هم نداده بود چون او استادیار درس زبان عمومی در شریف بود و دوستان این گزارشگر می‌دانند که عادل این قدر محافظه‌کار هست که هیچ گاه اینگونه وارد بازی‌های سیاسی نشود. او اما به سیما نمی‌رفت چون نمی‌خواست زیر بار شرایط تحمیلی برای سری جدید نود برود. یکی از دوستان فردوسی‌پور در این باره می‌گوید: «عادل ترجیح می‌دهد برنامه‌اش در اوج تعطیل شود و اسطوره‌ای شود».
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
چگونه دروغگو را تشخیص دهیم؟ (تکنیک‌های مورد استفاده پلیس و نیروهای امنیتی)
بچه دو و نیم ساله، جوان‌ترین سیگاری جهان!!
بازی جنگی و سه بعدی موبايل برای کلیه گوشی‌ها
اتفاقی واقعی؛ دختر مرده جان مادرش را نجات داد!!
دختر باردار سارا پیلین از دوست پسرش جدا شد! (+عکس)
برخی اسرار چگونگی لو رفتن مخفیگاه "صدام حسین"!
تصاویر بیانسه بر روی فرش قرمز مراسم بی ای تی آواردز ۲۰۰۹