فهرستی از جالب ترین القاب اهالی فوتبال را مننتشر شد...

10-آرین روبن: مرد شیشه‌ای
در حالی که بسیاری او را به عنوان یکی از ماهرترین و با استعداد ترین بازیکنان دنیای فوتبال می‌شناسند اما نمایش درخشان او برای هلند، آیندهوون، چلسی و رئال مادرید معمولا با آسیب دیدگی‌های گاه و بیگاه او در سایه قرار می‌گیرد. قابلیت بالای او در مصدوم شدن باعث شده تا به او لقب مرد شیشه‌ای بدهند.

9-نیکلاس آنلکا: اخموی شگفت انگیز
او را سال‌های زیادی است که در سطح اول فوتبال اروپا می‌بینیم و همین مسئله باعث شده که سخت بتوان قبول کرد که او تنها 30 سال دارد. در طول 12 فصل حضور در تیم‌های مختلف اروپایی از جمله رئال مادرید، چلسی و آرسنال، شاید تنها به اندازه انگشتان یک دست لبخند زده باشد. به این دلیل که به سختی با مربیان و هم تیمی‌هایش ارتباط برقرار می‌کند، او را با لقب "اخموی شگفت انگیز" می‌شناسند.

8-دیوی دادز: مرد فیل نما
دادز ستاره و مهاجم تیم داندی یونایتد بود که در سال 1983 لیگ اسکاتلند را فتح کرد و سال بعد چیزی نمانده بود که به فینال مسابقات برسد اما در مرحله نیمه نهایی 3-2 مغلوب رم شد.علی رغم این افتخارات دادز به دلیل شباهت غیر قابل انکارش به "مرد فیل نما" در یادها مانده است.

7-پیتر بردسلی: کواسیمودو
یک مهاجم دیگر که ظاهرش با مهارت چشمگیرش در زمین بازی همخوانی نداشت. بردسلی دوران خوبی را در نیوکاسل، اورتونو لیورپول گذراند و 59 بازی ملی نیز برای انگلستان انجام داد. او غالبا توسط رسانع به دلیل ظاهرش به استهزا گرفته می‌شد و به دلیل قامت تقریبا خمیده اش به او لقب "کواسیمودو" داده بودند که یادآور شخصیت کتاب گوژپشت نوتردام بود.

6-پله: بدشانس
او که با لقب سلطان نیز شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر پیش بینی‌های فوتبالی فاجعه‌اش به اندازه دوران پرافتخار بازی‌اش خبرساز شده است. همه این پیش بینی‌های اشتباه باعث شده تا پله اکنون با این لقب شناخته شود: بد شانس.

5-نائوهیرو تاکاهارا: بمب افکن سوشی
تاکاهارا که یکی از بهترین بازیکنان دهه اخیر فوتبال ژاپن است، در 57 بازی ملی برای کشورش 23 گل به ثمر رسانده و در بوندس لیگا برای هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت بازی کرده است، احتمالا صاحب بانمک ترین لقب در بین فوتبالیست‌های آسیایی است. در آلمان به او لقب "بمب افکن سوشی" دادند.

4-آنتونیو کاسانو: پیتر پن
او که احتمالا با استعداد ترین بازیکن نسل خودش در فوتبال ایتالیا است، تنها 15 بازی ملی انجام داده است و به نظر می‌رسد دوران حرفه‌ای نه چندان درخشانی از خود به جای بگذارد. شخصیت سرکش و گاه دیوانه کاسانو را دلیل اصلی دور ماندن او از ترکیب آتزوری‌ها در تورنمنت‌های بزرگ می‌دانند. رفتارهای بچه گانه او موجب شده تا او را پیتر پن واقعی- پسری که هیچ گاه بزرگ نشد- می‌دانند.

3-یاشار دوران: سطل
اگرچه ترک‌ها در نیمه نهایی جام جهانی 2002 و یورو 2008 حضور داشتند اما 25 سال قبل آنها به عنوان یکی از زنگ تفریح‌های فوتبال اروپا شناخته می‌شدند. به دلیل شکست‌های سنگین و پرگل، به یاشار دوران دروازه بان تیم ملی ترکیه لقب سطل داده بودند به ویژه بعد از باخت پرگل 8-0 مقابل انگلستان در استانبول.

2-تونی آدامز: خر آدامز
بدون شک یکی از بهترین مدافعان تاریخ آرسنال است که با 19 سال بازی در این تیم جام‌های بسیاری را فتح کرد. با این وجود او منتقدان خودش را داشت، به ویژه بعد از گل به خودی در بازی مقابل منچستر و تحقیر شدن در مقابل مارکو فان باستن در یورو 88 که موجب شد بعضی از رسانه‌های بریتانیایی به دلیل استیل نه چندان چشم نوازش، به او لقب "خر" دادند.


1-آدریانو گالیانی: عمو فستر
گالیانی بی تردید یکی از بوقلمون صفت‌ترین شخصیت‌های دنیای فوتبال است و البته یکی از پرحرف‌ترین آنها. در ایتالیا به دلیل ظاهر مضحکش او را با لقب زیو فستر(عمو فستر) می‌شناسند. فستر توانایی عجیب و غریبی در هدایت جریان الکتریسیته داشت و احتمالا گالیانی نیز از این توانایی برخوردار است.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: tabnak.ir
 
مطالب جالب دیگر:
اسم شما چه رنگی است؟! (+شخصیت شناسی)
مردی كه صدای پرندگان را تقلید می‌كند!!
عکس‌های زیبای آنجلینا جولی و براد پیت در مجله هلو!
جزئیات مراسم گردن زنی در عربستان! (2)
بیماری‌ای که شما را تبدیل به فیل می‌کند!! (+عکس)
10 پیش‌بینی وارونه په‌له!