من پایان اخراجی‌ها 2 را دوست ندارم و این نظر شخصی من است...


«نیوشا ضیغمی» بازیگری از آهسته و پیوسته آغاز کرد. گرچه خودش اتفاقاتی که کارنامه کاری‌اش را رقم زده، تأثیر تقدیر و قسمت می‌داند اما می‌دانیم که توانایی و پشتکاری که در این 6 سال به خرج داده، کافی بوده تا الان او را بازیگر مستعدی بدانیم که برای نشان دادن توانایی‌اش زحمت بسیار کشیده است.

وی در گفتگویی با نشریه "ایران دخت" درباره حرفه جدید خود یعنی تهیه کنندگی سینما می‌گوید: جرقه این تصمیم سه سال پیش زده شد که احساس کردم می‌شود در کنار بازیگری به یک شاخه دیگر در این حرفه فکر کرد. معمولاً بازیگرها در ابتدا به کارگردانی فکر می‌کنند، من هم به کارگردانی علاقه‌مند هستم اما برای من شرایطی به وجود آمد که به تهیه‌کنندگی فکر کردم. علاقه شخصی خودم در کنار بازیگری به امر تجارت و کار بیزینس کردن که کاملاً بحثی جدا از سینما است، یک بخش آن بود و باعث شد فکر کنم حالا که این بخش را آموختم و از آن آگاهی دارم، می‌تواند به علاقه من در کنار بازیگری بیفزاید.

نیوشا ضیغمی در پاسخ به اینکه چقدر ریسک نسبت به بازگشت سرمایه‌ات را می‌پذیرید؟ می‌گوید: ما همه به نوعی عاشق حرفه‌مان هستیم وگرنه تک‌تک اعضای سینما می‌توانند بگویند که کار دیگری انجام دهیم و خیلی راحت‌تر، بی‌دردسرتر و ... پول بیشتری به دست بیاوریم، اما چی باعث می‌شود که آدم‌ها سال‌ها در این حرفه زحمت می‌کشند؟ مشقت‌هایش را می‌پذیرند و شاید به ایده‌آل‌شان هم هرگز نرسند ولی همچنان می‌مانند و کار می‌کنند. به خاطر اینکه چیزی در وجود آدم‌ها هست که آن، عشق به کار کردن است. ممکن است من فکر کنم اگر پول را در بانک بگذارم بهره‌اش بیشتر است یا جایی سرمایه‌گذاری کنم که سود داشته باشد، ولی آن چیزی که من را به این کار تشویق می‌کند اول عشق من هست و دوم رسالت فرهنگی که ما باید در این حرفه انجام دهیم و کار فرهنگی بکنیم. همه چیز را نمی‌شود با پول سنجید، حالا که قرار است این اتفاق بیفتد، واقعاً فکر می‌کنم ما می‌خواهیم اثری از خودمان به جا بگذاریم که صد سال دیگر هم هست و قرار است راجع به آن حرف بزنند، یعنی ما امروز که اینجا هستیم فیلم‌هایی چون قیصر، گوزن‌ها و ... آثار فرهنگی سینمای ما هستند و 50 سال دیگر هم فیلم‌های دیگری که ممکن است من در آن بازی کرده یا سمت دیگری داشتم و فرهنگ دوران دیگری از سینما باشند. پس ما موظفیم حرکتی انجام دهیم. من بیشتر به ماندگاری اثر فکر می‌کنم تا پول آن. نمی‌گویم پول برایم اهمیتی ندارد اما به دو وجه موضوع فکر می‌کنم که در کنار بازگشت سرمایه، کار خوب هم انجام داده باشیم.

اما مصاحبه با بازیگر فیلم اخراجی ها به ساخته دوم مسعود ده نمکی نیز کشیده می‌شود که وی درباره اینکه اخراجی های 1 را بیشتر می پسندد یا اخراجی های 2 می‌گوید: من قسمت اول را بیشتر دوست دارم. حس بهتری داشتم. من پایان اخراجی‌ها 2 را دوست ندارم و این نظر شخصی من است. نمی‌توانم کارشناسانه نظر دهم چون یکبار بیشتر فیلم را ندیده‌ام اما در اینکه سیل مخاطب را به سینما می‌آورد، مساله‌ای نیست که ساده از کنارش رد شویم. باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که توانسته موفق عمل کند. ممکن است عده‌ای آن را دوست داشته باشند و عده‌ای دیگر، نه. ممکن است خیلی‌ها به خاطر اخراجی‌های 1 قسمت دوم آن را دیده‌ باشند و... اما خود من اخراجی‌های 1 را بیشتر می‌پسندم.

 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: fardanews.com

مطالب جالب دیگر:
دستگیری جوان‌ترین متجاوز در هند: پسر 9ساله و دختر 6ساله!!
عجیب‌ترین ایراد منشور اخلاقی به بازیکن استقلال!!
روش ویژه آمریکایی‌ها در بازجویی صدام حسین چه بود؟!
پرندگان لانه های خود را ضد آتش می‌سازند!!
معرفی 6 عضو بی‌استفاده در بدن جانداران!
تصاویر جالب از جشن فرار از گاوهای وحشی!