لوح فشرده حاوی سه ترانه «محسن نامجو» متضمن آيات قرآنی كه با آلات موسيقی و به نحوی بسيار اهانت‌آميز و تمسخرآلود اجرا كرده بود و هيچ توجيه منطقی نيز نداشت...

يكی از پيشكسوتان قرآنی با اشاره به شكايت خود از خواننده‌ای كه مبادرت به خواندن تمسخرآميز آيات قرآن كريم به صورت موزيكال كرده بود گفت: دفاع از حريم قرآن كريم يك تكليف است.
«عباس سليمی» در پاسخ به اين سؤال كه علل اصلی و روند شكايت شما از «محسن نامجو» چگونه بوده است، عنوان كرد: بعد از طی مراحل حقوقی، دادگاه رسيدگی به جرم محسن نامجو خواننده‌ای كه مبادرت به خواندن تمسخرآميز آيات قرآن كريم به صورت موزيكال كرده بود، در 17 خرداد ماه سال جاری در شعبه هزار و 83 دادگاه عمومی شهر تهران تشكيل شد.
وی در ادامه افزود: اگرچه بر اساس اطلاعيه‌های مندرج در جرايد كثيرالانتشار و به نحو مقتضی مراتب ضرورت حضور محسن نامجو در دادگاه اعلام شده بود، ولی وی در دادگاه حضور نيافت و لايحه و دفاعيه‌ای نيز به دادگاه ارائه نكرد.

اين كارشناس قرآن كريم اظهار كرد: بر اساس مقررات مندرج در قانون آئين دادرسی كيفری، دادگاه بعد از استماع اظهارات اينجانب و ارائه مستندات مجرمانه متعلق به محسن نامجو و دريافت توضيحات كتبی مفصل پس از چند روز مبادرت به صدور رای كرد و در 19 خرداد ماه سال جاری و قبل از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری، نامبرده را به اتهام توهين به مقدسات، اجرای تمسخرآميز آيات قرآن كريم و بی‌حرمتی نسبت به كتاب مقدس مسلمانان جهان به پنج سال حبس تعزيری محكوم كرد كه رونوشت رای صادره نيز در 13 تير ماه به بنده ابلاغ شد.
معاون روابط عمومی و امور بين‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی (ع)، پاسخ اين سوال را كه شما به عنوان يك شخص حقيقی از «محسن نامجو» شكايت كرده‌ايد يا يك شخص حقوقی، چنين بيان كرد: بنده به عنوان يك شخص حقيقی و به عنوان يك شهروند و از شاگردان قرآن كريم بر عليه اين فرد اعلام جرم كرده‌ام.

سليمی با اشاره به مدارك و مستندات ارائه شده به دادگاه تصريح كرد: لوح فشرده حاوی سه ترانه «محسن نامجو» متضمن آيات قرآنی كه با آلات موسيقی و به نحوی بسيار اهانت‌آميز و تمسخرآلود اجرا كرده بود و هيچ توجيه منطقی نيز نداشت را به عنوان مدارك و مستندات به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارائه كردم.
اين فعال قرآنی تاكيد كرد: اين شكايت و اعلام جرم در حقيقت پيامی بسيار شفاف است برای متوليان امور فرهنگی كه در راستای انجام وظايف خود بايد بدانند كه سرلوحه اولويت‌های وظايف آنان دفاع از حريم دين خداست.
سليمی در پايان با اشاره به اين امر كه در بسياری از موارد نبايد اين مسائل به صورت رسانه‌ای بيان شود، يادآور شد: اين اعلام جرم از روز آغاز در مطبوعات كشور و خبرگزاری‌‌ها انعكاس پيدا كرد و به صورت خاصی رسانه‌ای شد، اما ما مكلف به دفاع از حريم قرآن هستيم، خواه اين مسائل به صورت رسانه‌ای بروز پيدا كند و يا نكند، خواه برداشت‌های نادرست سياسی بشود و يا نشود، خواه رسيدگی عادلانه صورت گيرد و يا نگيرد، در هر صورت ما مامور به‌ ادای تكليف هستيم و نه حصول نتيجه.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: shafaf.ir
 
مطالب جالب دیگر:
عروس و داماد ايتاليايی دسته گلی جالب به آب دادند!
روش ویژه آمریکایی‌ها در بازجویی صدام حسین چه بود؟!
کوتاه از اولين ليموزين زیبای ايرانی! (+عکس)
«آنجلینا جولی» گزینه «بهمن قبادی» برای فیلم بعدی‌اش!!
پرندگان لانه های خود را ضد آتش می‌سازند!!
چند عامل جالب و مؤثر در تعطیلی مغز!!