بازیکن سال‌های دور امید پرسپولیس، الان سال‌هاست که ستاره بی‌چون و چرای خط میانی پیکان شده است. محمدرضا طهماسبی که طعم شوت‌های هولناکش را باید از وحید طالب‌لو پرسید(!) در حال حاضر...

 

   همه جای دنیا بازیکنانی پیدا می‌شوند که از شدت عرق و تعصب به باشگاهشان، هیچگاه حاضر نمی‌شوند رنگ پیراهن خود را تغییر بدهند و به تیم دیگری منتقل شوند.
این دسته از ستاره‌ها، حتی ممکن است انواع پیشنهادها را در طول دوران بازیگری‌شان دریافت کنند، اما تا آنجا که امکان داشته باشد تمایلی به تغییر پیراهن خود نشان نمی‌دهند.

تعداد این قبیل افراد، با توجه به اقتضائات فوتبال حرفه‌ای هر روز کم و کمتر می‌شود، اما به هر حال کارشان در نوع خود ارزشمند است. در فوتبال تازه حرفه‌ای شده ایران نیز البته از این دست مهره‌های متعصب و وفادار پیدا می‌شود.

کریم باقری
کانتونای پرسپولیس

گرچه باقری چهار سال در لیگ‌های قطر، آلمان و انگلیس توپ زده، اما او را از وفادارترین‌های فوتبال ایران می‌دانیم چون در هیچ تیم ایرانی دیگری غیر از پرسپولیس توپ نزده است. او در دو برهه، از 75 تا 76 و از 81 تا‌کنون در جمع سرخپوشان توپ زده و دو جام قهرمانی در لیگ آزادگان و لیگ حرفه‌ای را با این تیم به دست آورده است. خارج از کشور، کریم در آرمینیا بیله‌فلد، چارلتون و السد توپ زد.


محرم نوید‌کیا
یک دهه، منهای نیم‌فصل

محرم نوید‌کیا فوتبالش را از تیم‌های پایه اصفهان آغاز کرد و در حال حاضر حدود یک دهه است که در تیم سپاهان عضویت دارد. او خیلی زود جای خودش را در ترکیب طلایی‌پوشان زاینده‌رود تثبیت کرد و از 20 سالگی در لیگ دوم حرفه‌ای بازوبند کاپیتانی سپاهان را به بازو بست. البته در مورد سن و سال حقیقی محرم شایعاتی وجود دارد؛ چه اینکه نامبرده در لیگ آزادگان سال 77 با نام خانوادگی «گوزلی» و در حالی که فقط 16 سال داشته مقابل پرسپولیس بازی کرده است. این در حالی است که آن زمان مطابق قوانین و مقررات، بازی فوتبالیست‌های زیر 17 سال در تیم‌های بزرگسالان ممنوع بوده است! در مورد وفاداری محرم، یک استثنای شش ماهه هم وجود دارد که به حضور نیم فصله او در بوخوم مربوط می‌شود.

محمدرضا طهماسبی
پیکان برایش بنز بود!

بازیکن سال‌های دور امید پرسپولیس، الان سال‌هاست که ستاره بی‌چون و چرای خط میانی پیکان شده است. محمدرضا طهماسبی که طعم شوت‌های هولناکش را باید از وحید طالب‌لو پرسید(!) در حال حاضر یازدهمین سال متوالی حضورش در پیکان تهران و البته قزوین را می‌گذراند. او نیز طی این سال‌ها به تناوب پیشنهادهایی را از باشگاه‌های مختلف دریافت کرده، اما هیچگاه تمایلی به ترک فیروزه‌ای‌پوشان نشان نداده است.

محمود کریمی
چشم از فوتبال گرفت!

محمود کریمی سیبکی، بازیکن خوش‌اخلاق فوتبال ایران که به واسطه مصدومیت از ناحیه چشم، خداحافظی زودرس از میادین را تجربه کرد، هشت سال مستمر سابقه حضور در سپاهان اصفهان را داشت. او با طلایی‌پوشان زاینده‌رود به افتخارات زیادی از جمله قهرمانی در لیگ‌برتر و جام‌حذفی دست یافته و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز پیش رفته است. دو تیم مطرح تهرانی در مقاطع گوناگون خواهان جذب کریمی بوده‌اند، اما او همواره به سپاهان وفادار ماند.

حمیدرضا بابایی
در سنگر آبی‌های اهواز
با به پایان رسیدن سیاهه هافبک‌های وفادار، نوبت به یک دروازه‌بان می‌رسد. حمیدرضا بابایی، 9 سال است محافظت از دروازه استقلال‌اهواز را برعهده دارد. در کنار او به افشین کمایی هم باید اشاره کرد که 11 سال است در همین تیم بازی می‌کند. کاپیتان آبی‌های خوزستانی، چندی پیش به واسطه مسجل شدن دوپینگش نیم‌فصل را دور از میادین سپری کرد.

ابراهیم صادقی
مالدینی، از نوع نارنجی!
ابراهیم صادقی هم یکی دیگر از محصولات تیم‌های پایه پرسپولیس بود که دست بر قضا بازیکن وفاداری از کار درآمد، اما در یک باشگاه دیگر! او هشت سال است به عضویت تیم بزرگسالان سایپا درآمده و البته دو سال دیگر قبل از آن، در تیم امیدهای این باشگاه بازی می‌کرده است. صادقی دوران درخشانی را در سایپا تجربه کرده و حتی از همین لباس نارنجی به تیم‌ملی نیز راه یافته است. قهرمانی لیگ ششم از جمله افتخارات صادقی با پیراهن سایپا بود.

چهره ویژه پرونده
محمود خوردبین

بین مردان باوفا مرور کارنامه محمود خوردبین خالی از لطف نیست.این درست که تنها 11 سال برای پرسپولیس بازی کرد، اما از لحظه آویزان کردن کفش‌هایش در سال 60 تا امروز یعنی طی 28 سال گذشته 23 سال سرپرست پرسپولیس بوده است و در سالیانی هم که در پرسپولیس نبود، مثل برخی از دوستان و همبازیانش سراغ باشگاه‌هایی دیگر مثل استیل‌آذین نرفت. خوردبین، ‌از سال 46 تا امروز به مدت 42 سال،‌به جز پرسپولیس، لکه رنگ دیگری را روی پیراهن سرخ خود نینداخته است.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: jalebnews.com
 
مطالب جالب دیگر:
مردان هم بارداری را تجربه می‌کنند!!
قانون جالب برای زنان و مردان اتریشی که به استخر می‌روند!!
معجزه برای زنی که صورت نداشت و پس از 11سال صورت‌دار شد!! (+عکس)
۱۰ لحظه به یادماندنی ديويد بكام!
حضور لیلا حاتمی و علی مصفا در جشنواره چک همراه با فرزندشان! (+عکس)
دختر ایرانی شب عروسی دعوا کرد و به مراسم عروسی‌اش نرفت!!
گزارشی خواندنی از رواج قلیان‌های عجیب در سراسر جهان!!