برای کسانی که مایلند ماه سرای ابدی آنها باشد یک شرکت آمریکایی سرویس ویژه راه اندازی می‌کند.. هدف از این کار تحقق رویای افراد است..
 
 

برای کسانی که مایلند ماه سرای ابدی آنها باشد یک شرکت آمریکایی سرویس ویژه راه اندازی می‌کند.
یک شرکت آمریکایی (Celestis Inc) که در برگزاری مراسم تدفین فضایی تخصص دارد اعلام کرد تا سال آینده سرویس ویژه‌ای برای کسانی که مایلند ماه سرای ابدی آنها باشد راه اندازی می‌کند. (هر گرم خاكستر انسان برای ارسال به ماه 10000 دلار آمریكا خرج دارد. این نرخ را شركت مزبور اعلام كرده است)
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سان فرانسیسکو این شرکت روز جمعه اعلام کرد با دو شرکت فضایی قراردادهایی برای انتقال خاکستر اجساد به ماه از طریق پرتاب موشک‌های خصوصی منعقد کرده است.
هدف از این کار تحقق رویای افرادی است که دوست دارند به ستاره‌ها نزدیک شوند.
ارسال تنها یک گرم از خاکستر انسان به ماه دست کم نزدیک به ده هزار دلار هزینه خواهد داشت.
این شرکت ده سال پیش کپسولی حاوی بقایای اوژن شوماخر Eugene Shoemaker ستاره شناس آمریکایی را در اختیار ناسا قرار داد و خاکستر وی برای نخستین بار بر روی ماه قرار گرفت.
این شرکت که رقبای دیگری نیز دارد پیش از این شش پرواز تدفین فضایی اجرا کرده و خاکستر انسان‌ها را در مدار اطراف زمین قرار داده است.
در بین افراد مشهوری که چنین مراسم تدفینی داشته‌اند نامهای جن رادنبری Roddenberry سازنده مجموعه تلویزیونی جنگ ستارگان جیمز دوهان بازیگر این مجموعه، کلاید تومبوگ Clyde Tombaugh ستاره‌شناس کاشف سیاره پلوتون و همچنین گوردون کوپر ستاره شناس دیده می‌شود.
ماموریت بعدی این شرکت برای ارسال خاکستر انسانی به مدار دور زمین در ژوئن دو هزار و هشت اجرا می‌شود.  
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ(www.seemorgh.com/entertainment)
منبع: همشهری‌آنلاین